More stories

Onderzoek: de stand van marketing automation

De termen automation en technologie zijn inmiddels onlosmakelijk verbonden met marketing, zeker digital marketing. De genoemde voordelen variëren van leadgeneratie en personalisatie tot tijdsbesparing en het onderhouden van een goede klantrelatie na verkoop. Velen gebruiken het, maar er blijft nog steeds ruimte voor verbetering.

Marketing automation

Dit ontbreekt er (nog) aan Marketo

Marketo wordt vaak aangehaald als een van de beste marketing automation-pakketten op de markt. Het heeft in elk geval een trouwe groep van 4300 klanten, die de forse prijzen van 1000 tot 9000 euro per maand geen probleem vinden. Maar perfect is het pakket allerminst, waarschuwde James A. Martin bij CIO. Vier onderdelen die node worden gemist.

Marketing automation

Abandoned Shopping Cart Campagnes: wat leren we van Amerikaanse retailers?

De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.

Conversie

Marketeers laten geavanceerde mogelijkheden marketing automation onbenut

Het wil nog niet echt lukken met marketing automation, zo blijkt uit een nieuwe studie van Openprise. Het bedrijf ondervroeg zeker 400 marketing- en verkoop professionals uit de VS. Tweederde gebruikt geen marketing automation platform (MAP). De rest gebruikt het maar in geringe mate.

Marketing

Twaalf misverstanden over marketing automation software

Marketing automation zijn de tools waarmee marketeers repeterende taken kunnen automatiseren, maar ook om het rendement van marketingcampagnes te verhogen. Bekende pakketten zijn bijvoorbeeld Pardot, InfusionSoft, HubSpot en Marketo. We komen er regelmatig mee in aanraking, zonder het ons te realiseren. De bevestiging van deelname aan een webinar is ook al marketing automation. Er leven nog veel misverstanden rond marketing automation. Perryn Olson noemt er twaalf.

Marketing automation zijn de tools waarmee marketeers repeterende taken kunnen automatiseren, maar ook om het rendement van marketingcampagnes te verhogen. Bekende pakketten zijn bijvoorbeeld Pardot, InfusionSoft, HubSpot en Marketo. We komen er regelmatig mee in aanraking, zonder het ons te realiseren. De bevestiging van deelname aan een webinar is ook al marketing automation. Er leven nog veel misverstanden rond marketing automation. Perryn Olson noemt er twaalf.

Marketing automation

De tien beloftes van Marketing Automation via mobiel

Kun je je nog een leven zonder smartphone voorstellen? Uit onderzoek van GfK (Trends in digitale media, juni 2015) blijkt dat in 2015 maar liefst 80 procent van de Nederlanders in het bezit is van een smartphone, ten opzichte van 73 procent in 2014. De mobiele markt is echter zeer concurrerend, meer dan twee miljoen applicaties concurreren om de aandacht van de consument. Hiermee gepaard gaat de evolutie in mobiele marketing. De tien beloftes van Marketing Automation via mobiel op een rij.

Marketing automation

OBI4wan lanceert Social CRM

OBI4wan lanceert Social CRM, waarbij CRM wordt gecombineerd met sociale media en webcare, en één centraal overzicht van klantgegevens en conversatiehistorie kan worden gegeven.

Marketing

Microsoft brengt Dynamics CRM 2016 uit

Microsoft heeft maandag Dynamics CRM 2016 aangekondigd, het langverwachte pakket voor relatiebeheer dat zowel via lokale software als clouddienst beschikbaar komt.

Marketing

Vijf problemen met marketing automation

In de laatste vijf jaar is marketing automation fors gegroeid, met name aan de kant van relatiebeheer. Uit Google statistieken blijkt dat er flink wordt gezocht naar de term ‘marketing automation’. Bedrijven die hun marketing automatiseren groeien doorgaans ook sneller. Tegelijkertijd zijn marketeers niet echt tevreden over de resultaten. Waar gaat het mis?

Marketing

Salesforce voorspelt klantreis

Salesforce lanceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys. Daarmee kunnen marketeers CRM- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals surfgegevens en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de volgende stap in elke customer journey.

E-mailmarketing

Salesforce: 8 miljard omzet in 2017

CRM gigant Salesforce overtrof de verwachtingen van beleggers gisteren met goede cijfers over het derde kwartaal. Op een omzet van 1,71 miljard dollar werd een winst geboekt van 21 dollarcent per aandeel.

Marketing

Baas Microsoft Dynamics stapt op

Bob Stutz vertrekt bij Microsoft als hoofd van de afdeling van Microsoft Dynamics, het CRM-platform van het bedrijf. Hij wordt vervangen door Jujhar Singh.

Marketing automation

Desk.com en SalesforceIQ gaan samen

Salesforce gaat Desk.com en SalesforceIQ integreren. Desk.com is de alles-in-een serviceapplicatie voor snelgroeiende organisaties en SalesforceIQ een slimme salesoplossing.

Marketing automation

Onderzoek: bedrijven investeren te weinig in marketingtechnologie

De inzet van marketingtechnologie neemt substantieel toe. Tegen 2018 is de verwachting dat er maar liefst 30 miljard dollar aan uitgegeven wordt. Toch heeft meer dan de helft van de marketeers het gevoel dat zijn bedrijf niet genoeg investeert in martech-oplossingen.

Marketing automation

Salesforce sluit Marketing Cloud aan op Pinterest

Salesforce Marketing Cloud sluit nu ook aan op Pinterest. Bedrijven kunnen via Social Studio, het mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creëren en inplannen op Pinterest.

Marketing