More stories

Hubspot versus Marketo (video)

De keuze van een goed marketing automation-platform blijft lastig, simpelweg omdat het een vrij nieuw fenomeen is en er veel spelers zijn die met grote regelmaat nieuwe oplossingen presenteren. Twee namen springen er echter al wat langer uit en beide zijn clouddiensten: HubSpot en Marketo. Ze zijn concurrenten, maar er zijn ook belangrijke verschillen, die door TechnologyAdvice in deze video worden toegelicht.

Marketing

Yourzine begint mobiel CRM-label

Yourzine uit Den Bosch lanceert vandaag een nieuw label onder de naam Mobile Loyalty. “We stoppen de CRM-stekker in mobiele apps om die nu echt te kunnen personaliseren”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk.

Dialogue Marketing

Adobe en IBM bundelen krachten met marketing en e-commerce

Adobe en IBM gaan hun marketing- en e-commerce diensten op elkaar afstemmen. Adobes Experience Manager is per direct gekoppeld aan IBMs WebSphere Commerce platform en beschikbaar voor klanten van beide bedrijven.

Marketing automation

AVARI lanceert zelflerend systeem voor e-mailmarketing

Het Berlijnse AVARI heeft nieuwe e-mailmarketing-technologie gelanceerd die zelflerend is en gepersonaliseerde e-mailcampagnes kan ontwikkelen, met name voor de B2B-markt.

Software systemen en hun verschillen

CRM, datawarehouse, leadmanagement, campagnemanagement, marketingdatabase etcetera. Als het niet je vak is, is het logisch dat niet precies bekend is wat het verschil is tussen het ene systeem en het andere. Iets waar veel directies mee worstelen.

Analytics

Marketing automation: drie visies (video)

Platformen voor marketing automation en mobiele marketing met iBeacons zijn nieuwe gereedschappen voor marketeers om de conversie van hun activiteiten te vergroten. Door klantdata te verzamelen en verrijken, kunnen prospects op een meer persoonlijke manier benaderd worden.

Marketing

Marketing automation: niet alleen voor e-mail

Het online marketingvak is zo oud als het eerste spammailtje. Sindsdien zijn databases, kanalen en optimalisatieprocessen bijna wetenschappelijke materie geworden. Grote adverteerders beginnen sinds kort te begrijpen wat online de mogelijkheden zijn. Waardoor het vak naar een hoger plan moet worden getild. Met behulp van automatisering en IT.

Marketing automation

Marketing automation als groeimarkt (infographic)

Marketing automation is een groeimarkt. De markt is elf keer in omvang toegenomen vanaf 2011. E-mail marketing vormt het hart van e-mail marketing, maar veel andere functionaliteit wordt nog te veel verwaarloosd. CRM integratie, campagnemanagement en lead mananagement wordt door gebruikers belangrijk gevonden. Analisten verwachten dat marketing automation-tools in de toekomst verder worden uitgekleed, en extra functionaliteit makkelijker kan worden toegevoegd.

Marketing automation

Moet de ESP marketing automation omarmen?

Wellicht binnenkort een bedreigde diersoort: de Email Service Provider, kortweg ESP. Volgens VentureBeat krijgen ESP’s steeds meer concurrentie van marketing automation. Hoe moet de ESP hierop reageren?

E-mailmarketing

Hoe marketing automation inzicht in ROI geeft

“Je komt als marketeer niet meer weg met marketingactiviteiten zonder ook de financiële resultaten inzichtelijk te maken”, zegt Fedor Achterkamp van Trimm. “Marketing Automation biedt inzicht in die ROI. Het is meetbaar en het maakt mogelijk om vanuit één omgeving je hele marketingapparaat te besturen.”

Marketing automation

Sales 2.0: zestien tools om je salesproces te versnellen

Marketing en sales werken steeds nauwer samen: uiteindelijk gaat het er om dat de leads die marketing werft door het werk van sales resulteren in nieuwe klanten. Marketeers hebben hiervoor heel veel mooie online tools tot hun beschikking en de laatste tijd zijn er ook steeds meer online tools voor sales beschikbaar. In dit artikel bespreek ik 16 tools om het leven van salesmedewerkers te vergemakkelijken en bovendien het salesproces te versnellen!

Marketing automation

Zo leer je ‘marketing automation’ (infographic)

De term is nog niet zo ingeburgerd en het gebied is nogal behoorlijk divers met een hoop nieuwe spelers als Marketo, Pardot, HubSpot en Act-On. Ook zijn er tientallen woorden die eigenlijk hetzelfde betekenen. Deze infographic – een taalgids voor newbies – maakt dat op een handige manier inzichtelijk.

Marketing

B2B marketeers scoren niet goed in marketing automation

Werk aan de winkel voor B2B-marketeers. Marketing automation blijkt onder Amerikaanse B2B-marketeers nog lang niet volledig benut te worden. Minder dan 25 procent van hen heeft momenteel een getriggerde mailcampagne. Websitebezoekers en registreerders, oftewel leads, ontvangen daardoor te laat een mail die bovendien dan ook vaak irrelevant is. Een gemiste kans.

B2B Digital

Bijna helft CRM-markt in de cloud

Al bijna de helft van de markt voor klantrelatiebeheer is gebaseerd op de cloud. Dat blijkt uit cijfers van Gartner. Salesforce leidt die markt met een aandeel van 18,4 procent.

Marketing

‘Marketing moet verdwijnen’

“Als je marketinguitingen ziet, dan gaat het al niet goed”, zegt de Franse serie-ondernemer Gilles Babinet tijdens het Europese IAB-congres Interact.

Marketing automation