More stories

Criteo koopt e-commerce specialist DataPop

Het Franse Criteo heeft marketingtechbedrijf DataPop overgenomen voor een onbekend bedrag. DataPop maakt van online productcatalogi automatisch advertenties voor Google, Bing, Pinterest en eBay en levert ook analyses.

Marketing

Marketing automation is de volgende stap in personalisatie

Marketing automation is een tak van sport waarvan marketeers de waarde steeds vaker inzien. Het geautomatiseerd aanbieden van gepersonaliseerde, maar vooral relevante content in de klantreis leidt tot een betere conversie van leads. En dit is pas het begin. Web, mobiel, maar ook apps kunnen worden ingericht naar gecombineerde gebruikersdata.

Marketing

‘Marketing automation zet leads 30 procent vaker om in sales’

Marketing automation staat voor het samenbrengen van datastromen zodat op basis daarvan de digitale omgeving kan worden gepersonaliseerd. Maar doordat veel meer platformen zich zijn gaan afficheren met deze techniek – of beter gezegd: benaming – is nauwelijks duidelijk hoe deze markt zich heeft ontwikkeld. Onderzoek biedt meer inzicht. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Marketing

HubSpot maakt verlies

Marketing automation bedrijf HubSpot meldt over het vierde kwartaal een verlies van 7,1 miljoen dollar op een omzet van 34,2 miljoen. Beleggers hadden al rekening gehouden met het verlies van het Amerikaanse bedrijf, dat in oktober naar de beurs ging.

Marketing

Integreer customer service met marketing automation

Onderzoeksbureau Gartner registreert dat de budgetten voor digitale marketing in veel organisaties stijgen, terwijl de verkoopbudgetten dalen. De achtergrond van die verschuiving is, dat met digitale marketing betere verkoopresultaten worden behaald – tenminste bij die organisaties die deze vorm van marketing niet als extra kanaal naast meer traditionele marketingkanalen zien, maar als centraal paradigm. Én ingezet door de hele customer journey heen.

Marketing

Verlies voor marketing automation-specialist Marketo

Marketo, een van de klinkende namen uit de wereld van marketing automation, heeft over het laatste kwartaal een verlies van 15,9 miljoen dollar geleden. De omzet daarentegen is met 50 procent gestegen, naar 42,3 miljoen.

Marketing

Hubspot leidt markt voor marketing automation

Hubspot is veruit het populairste programma op het gebied van marketing automation met ruim 40.000 gebruikers. Maar het is nog altijd een zeer prille en dus kleine markt. Alle andere leveranciers moeten genoegen nemen met enkele duizenden gebruikers.

Marketing

De Marketing Automation belofte in perspectief

De marketingafdeling is het laatste bastion binnen bedrijven waar een eigen software platform nog ontbreekt. Sales heeft zijn CRM, Finance en productie ERP, zelfs HRM heeft een eigen platform. Marketeers werken zich dagelijks een slag in de rondte omdat communicatie en leadgeneratiecampagnes los van elkaar gemanaged worden. Data bevindt zich op teveel verschillende plekken in teveel verschillende systemen en ook nog eens verspreid over op zichzelf staande kanalen. Welke belofte kan Marketing Automation hier inlossen?

Marketing

Teradata stapt in mobiele marketing automation

Big Data-bedrijf Teradata stort zich op de markt voor marketing automation met de overname van Appoxee uit Israël. Het merk gaat verdwijnen en de technologie wordt geïntegreerd in Teradata’s Marketing Cloud.

Marketing

Forse groei voor mobiele marketing automation

Mobiele marketing automation wordt twee tot drie keer zo groot dit jaar, volgens berekeningen van VB Insight. De penetratie is nu nog bescheiden: 1,5 procent.

Marketing

Omnichannel oplossing voor Kijkshop

Desk content marketing levert een omnichanneloplossing aan Kijkshop, een retailorganisatie met meer dan honderd vestigingen in Nederland. De websites, kassasystemen en de partners worden vanuit het programma Desk voorzien van de juiste productinformatie.

Marketing

Vijf slimme e-mailmarketing innovaties voor 2015

E-mailmarketing, nog niet zo lang geleden ten dode opgeschreven, is weer helemaal terug van nooit weggeweest. Nieuwe technische mogelijkheden maken e-mailmarketing zelfs extra interessant, zolang je ze niet als gimmick gebruikt. Pamella Neely noemt er bij Web Marketing Today vijf.

Dialogue Marketing

2015 beter jaar voor marketing automation

Wordt 2015 een beter jaar voor marketing automation? Mike Templeman, CEO van Foxtail Marketing, hoopt van wel. Bij Venture Beat legt hij uit dat veel bedrijven de mogelijkheden van deze technologie nog amper benutten.

Marketing

Marketing automation en CRM kunnen niet zonder elkaar

Marketing automation wordt al gebruikt door een kwart van de B2B Fortune 500 ondernemingen en een belangrijk deel ervan is van plan om het in 2015 te gaan omarmen. Volgens Frank Paterno, marketingdirecteur bij Intelliverse/IntelliConnection, is het verstandig om marketing automation zoveel mogelijk te integreren met klantrelatiesystemen (CRM). Acht voordelen die deze integratie (kunnen) opleveren.

B2B Digital

Dynamische content in e-mail (infographic)

Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.

Contentmarketing