More stories

Zo leer je ‘marketing automation’ (infographic)

De term is nog niet zo ingeburgerd en het gebied is nogal behoorlijk divers met een hoop nieuwe spelers als Marketo, Pardot, HubSpot en Act-On. Ook zijn er tientallen woorden die eigenlijk hetzelfde betekenen. Deze infographic – een taalgids voor newbies – maakt dat op een handige manier inzichtelijk.

Marketing

B2B marketeers scoren niet goed in marketing automation

Werk aan de winkel voor B2B-marketeers. Marketing automation blijkt onder Amerikaanse B2B-marketeers nog lang niet volledig benut te worden. Minder dan 25 procent van hen heeft momenteel een getriggerde mailcampagne. Websitebezoekers en registreerders, oftewel leads, ontvangen daardoor te laat een mail die bovendien dan ook vaak irrelevant is. Een gemiste kans.

B2B Digital

Bijna helft CRM-markt in de cloud

Al bijna de helft van de markt voor klantrelatiebeheer is gebaseerd op de cloud. Dat blijkt uit cijfers van Gartner. Salesforce leidt die markt met een aandeel van 18,4 procent.

Marketing

‘Marketing moet verdwijnen’

“Als je marketinguitingen ziet, dan gaat het al niet goed”, zegt de Franse serie-ondernemer Gilles Babinet tijdens het Europese IAB-congres Interact.

Marketing automation

Hoe verhouden marketing automation en CRM zich tot elkaar?

Systemen voor customer relationship management (CRM) zijn algemeen bekend. Marketing automation is daarentegen relatief nieuw. Maar hoe verhouden deze twee zich tot elkaar?

Marketing automation

Analysetool Coosto herkent leads op sociale media

De makers van social media analysetool Coosto claimen dat zij voortaan leads op social media automatisch kunnen herkennen. Met een speciaal algoritme worden koopintenties herkend uit miljoenen berichten die dagelijks op sociale media worden geplaatst.

Marketing

‘Creativiteit floreert, mediabureaus lopen deuk op’

Een kwart van de B2B Fortune 500 bedrijven maakt gebruik van marketing automation. Drie kwart van ’s werelds grootste software […]

Marketing automation

Tien belangrijke redenen om marketing te automatiseren

E-mailmarketing, leadgeneratie, paid searchcampagnes, social media, content marketing. Slechts een aantal van de kernactiviteiten op een gemiddelde marketingafdeling. Veel handmatig werk en een tijdrovende bezigheid. Kan dat niet geautomatiseerd?

24 sales en marketing automation statistieken (infographic)

Sales en marketing automation is hot: door het succesvol inzetten hiervan optimaliseer je niet alleen het lead generatie proces maar zorgt dit uiteindelijk ook voor meer omzet. In deze infographic van InTouch CRM lees je over 24 verbluffende sales en marketing automation statistieken: feiten over de huidige stand van zaken met betrekking tot sales en marketing platformen. Bovendien vind je ook een blik in de toekomst over hoe deze platformen meer en meer ingezet zullen worden. Bekijk de infographic hieronder:

Marketing

Salesforce biedt nieuwe oplossingen voor B2B marketing automation

Salesforce heeft nieuwe oplossingen voor B2B marketing automation aangekondigd. Met Salesforce Pardot als basis, wordt ondersteuning geboden voor onder meer lead nurturing en gevisualiseerd campagne-testen.

Marketing

Marketing automation: doen, maar nu nog even niet

Marketing automation oplossingen als Marketo, Pardot, HubSpot en Eloqua worden voortdurend de hemel ingeprezen als de Heilige Graal voor de marketingindustrie, maar volgens David Toliver van Right Source Marketing is het verstandig om nog even te wachten. Je team moet er namelijk echt klaar voor zijn.

Marketing

De verschillen tussen e-mailmarketing en marketing automation

Regelmatig wordt mij de vraag gesteld wat nou het verschil tussen e-mailmarketing en marketing automation is. Begrijpelijk dat hier soms wat verwarring over ontstaat, e-mailmarketing maakt namelijk onlosmakelijk deel uit van marketing automation, er zijn echter toch ook grote verschillen.

Marketing

Marketing automation? Eerst strategie, dan technologie

Technologie en marketing zijn nauwelijks nog los van elkaar te zien. CMO’s en CIO’s moeten samenwerken om samen de beste oplossingen of diensten te selecteren. En dat valt nog niet mee. Diensten selecteren zonder na te denken over integratie, analytics en klantervaring komt nog te vaak voor, constateert Brian Hansford.

Marketing

‘Persoonlijke marketing is met automation in aantocht’

Ook in de marketing vindt automatisering zijn weg. Aan de hand van gecombineerde databronnen wordt op de juiste momenten de juiste informatie getoond. Niet op basis van de informatie die binnen een specialisme voor handen is, maar door bijvoorbeeld digital advertising te koppelen aan het CRM-systeem. In potentie biedt het de mogelijkheid om op basis van de beschikbare klantkennis een klantreis op maat te bieden. Zelfs voor de grootste bedrijven blijft persoonlijke marketing nog toekomstmuziek, maar het is wel degelijk in aantocht.

Marketing

22 onmisbare tools voor marketing automation

Marketing automation komt met enorme beloftes op het gebied van conversie en leadgeneratie. Alleen is het speelveld van deze sector voor veel marketeers nog behoorlijk diffuus. Wat moet eigenlijk wel of niet tot dit gebied worden gerekend? Zakenblad Forbes noemt 22 softwarepakketten en diensten die bedrijven verder kunnen helpen. De lijst is niet compleet.

Marketing