VK wil andere regeling cookies: opt-out
Het Verenigd Koninkrijk wil het gebruik van irritante cookie-popups en -banners tegengaan. Cookies wil het land daarom opt-out maken.
Het Verenigd Koninkrijk wil het gebruik van irritante cookie-popups en -banners tegengaan. Cookies wil het land daarom opt-out maken.
Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Gisteren deel 1, nu deel 2.
Stijl, overtuiging en signatuur ontbreken in een digitale wereld waarin het model van de gebruiker heerst en resulteert in digitale homogeniteit.
Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.
Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Nu deel 1, morgen deel 2.
Alle conventies mochten de deur uit. Een nieuw merk en een compleet nieuw digitaal landschap. Code D’azur ging de uitdaging aan.
Hillenaar Outdoor voegt een digitaal scherm langs de A44 toe aan het portfolio. Dat is een belangrijke verkeersader die Den Haag verbindt met de A4. Het scherm is vanaf 1 juli actief, maar kan nu al door adverteerders geboekt worden.
De Belgische start-up Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter Connus een gloednieuwe versie van hun platform om influencer marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken.
Wil je gaan A/B-testen op je website, maar is het er nooit van gekomen? Ga aan aan de slag met Google Optimize om het maximale uit je website te halen.
Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.
Lidl trekt miljoenen kijkers op het YouTube-kanaal waar de supermarktketen live en on demand kookshows uitzendt.
Een blog alleen als je tijd en moeite besteedt aan kwaliteit. Korte teksten zijn bij Google’s algoritme niet populair en op flutinhoud knappen je lezers af.
Stijn Mentrop is begonnen als Director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing en communicatie activiteiten, geeft hij invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant.
Inwoners van de Zweedse hoofdstad Stockholm krijgen wekelijkse actuele informatie over CO2-uitstoot van het land op digitale billboards te zien. Hiertoe slaan twee start-ups uit de data- en analyticshoek de handen ineen.
Wie deze zomer omkomt van de dorst, tikt ‘water tap’ in op Google Maps en hij ziet direct waar alle gratis watertaps in de buurt staan. Flessenmaker Dopper is verantwoordelijk voor deze nieuwe datalaag.