Dentsu somber over advertentiemarkt
Media- en reclamebedrijf Dentsu stelt zijn verwachtingen voor de komende maanden naar beneden bij als gevolg van de geopolitieke onrust. […]
Media- en reclamebedrijf Dentsu stelt zijn verwachtingen voor de komende maanden naar beneden bij als gevolg van de geopolitieke onrust. […]
Branchevereniging DDMA heeft de afgelopen drie maanden 18 nieuwe leden verwelkomd, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.
In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.
Bij goede videomarketing maak je keuzes over je doelgroep, je distributiestrategie en welke videoformats je inzet, om zo het meeste uit je video’s te halen.
Branche-organisatie DDMA organiseert 13 oktober 2022 in B. Amsterdam een nieuw congres: de Digital Analytics Summit. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale sprekers je op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie, privacy, organisatie en cultuur.
The HERD doet niet aan fuseren of overnames, maar brengt gespecialiseerde ondernemingen bijeen in een digital & creative agency collective.
Online advertenties helpen marktaandeel te verwerven in je online verkoop. Maar je kunt zulke advertenties ook inzetten om je offline verkoop te stimuleren.
Europese toezichthouders maken veel impact. Maar komt er een algeheel verbod op Google Analytics of niet? En wat is de bredere betekenis van de besluiten?
Reclames voor online kansspelen worden verder beperkt. Zo mogen aanbieders van risicovolle online kansspelen per 1 januari 2023 geen ongerichte reclame meer maken voor hun gokaanbod. Dit geldt ook voor sponsoring.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen.
Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.
Retailer Expert verspreidt een video-oproep waarin ze álle creatieve bureaus van Nederland, groot én klein, uitdagen zich te melden. Daarmee draait Expert het traditionele wervingsproces om. Bureaus pitchen niet bij Expert, Expert pitcht bij de bureaus.
De data-autoriteit in Ierland is van plan om Instagram en Facebook te verbieden om data van gebruikers naar de VS te sturen. Doordoor wordt moederbedrijf Meta mogelijk gedwongen om te stoppen met het leveren van haar diensten in Europa.
Creative digital agency Get Hooked uit ‘s-Hertogenbosch is de volgende nieuwe versterking van bureaugroep Happy Horizon. Met Get Hooked verstevigt de Happy Horizon groep naar eigen zeggen haar positie in de regio Noord-Brabant.
Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland.