More stories

Premium

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies als onderdeel van de DDMA Email Summit is vandaag geopend. Early-bird tickets voor de Email Summit zijn ook vanaf vandaag te koop.

E-mailmarketing
Premium

Zoekmachine Ecosia houdt Nederlandse reclamecampagne

De milieuvriendelijke, internationale zoekmachine Ecosia houdt zijn eerste internationale reclamecampagne. Sinds kort draait deze in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK.

Marketing
Premium

Bruiswatermerk SodaStream investeert in influencer marketing

Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.

Influencer marketing
Premium

Datalek bij telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge

Het toch al omstreden telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge zou NAW gegevens van 25.000 huishoudens hebben gelekt. Daarnaast zijn ook de e-mailadressen en rekeningnummers van duizenden personen in te zien. Het lek komt vanavond aan de orde in het tv programma Radar, dat het bedrijf al eerder op de korrel nam.

Security
Premium

Slaven Mandic naar Blokker spin-off CASA

Slaven Mandic verlaat Mediahuis voor een positie in het management van CASA, een winkelketen in het domein Home & Living.

Retail
Premium

Beterboeken verandert naam in Moonback

De Nederlandse hotelboekingssite Beterboeken verandert zijn naam in Moonback en hoopt hotels tot aanmelden te verleiden met schappelijke commissiepercentages. De dienst gaat binnenkort live.

Travel

Website traffic: hoe trek je nog de juiste bezoekers?

Hoe til je online marketing naar het volgende niveau? Een kennismaking met het VINC-model: Van Idee Naar Conversie. 

Contentmarketing
Premium

Auke Boersma nieuwe CEO van Adcombi

Auke Boersma is sinds kort de nieuwe CEO van Adcombi en volgt daarmee oprichter Gerrit Reinders op. Die gaat zich meer met de strategie en internationale expansie bezighouden.

Marketing

De impact van marketinginspanningen meten: een andere kijk op attributiemodellen 

Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.

Online marketing
Premium

Dentsu Nederland en België worden samen Benelux-organisatie

Reclamegroep Dentsu Internationaal voegt in de loop van 2021 de Belgische organisatie samen met de Nederlandse.

Digital Agencies
Premium

Google Search wordt strenger op productrecensies

Schrijvers en uitgevers van productrecensies moeten beter hun best gaan doen. Google gaat onderscheid maken tussen verhalen die enkel features opsommen en besprekingen die echt de diepte ingaan. Die gaan beter scoren in de zoekresultaten.

Search
Premium

Consumentenbond tegen AP: ‘Wees strenger voor kinderen’

De privacyregels onder de AVG bieden te weinig bescherming voor kinderen. De Consumentenbond wil dat dat verandert en roept de politiek daartoe op via toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens.

AVG
Premium

Max Schrems dient klacht in over illegaal volgen van Android-gebruikers

De Oostenrijkse privacyactivist Max Schrems heeft het ditmaal gemunt op Google. Vanwege het illegaal volgen van Androidgebruikers heeft Schrems een klacht over het techbedrijf bij de Franse privacytoezichthouder CNIL ingediend.

Marketing
Premium

Cannes Lions Festival gaat voor tweede jaar op rij helemaal digitaal

De Cannes Lions-organisatie heeft aangekondigd dat het Festival of Creativity 2021 in Cannes wederom een volledig digitaal evenement zal worden. Cannes Lions Live vindt plaats van 21-25 juni. 

Online marketing

Met omnichannel klantenservice van vraag naar dialoog

De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.

Customer Service