More stories

Van wildgroei naar verbinding: de tweede gouden eeuw in sales- en martech

Tien jaar geleden was het nog vrij makkelijk om de gouden speld in de hooiberg van marketing- en salestechnologie te vinden. Met zo’n 150 providers was het landschap relatief klein en overzichtelijk.

Online marketing
Premium

Criteo kent 120 profielvariabelen per webshopper

Leverancier van reclametechnologie Criteo kent per online winkelende consument ongeveer 120 profielvariabelen. Meer dan twee miljard internetgebruikers zijn via dit systeem te benaderen met reclameboodschappen ‘op maat’.

Online advertising

Marketing Mix Modeling in acht stappen

In het eerste deel van mijn blog heb ik meegenomen door het democratiseren van data. Dit keer ga ik verder in op Marketing Mix Modeling.

Online marketing

Hyper gepersonaliseerde digitale klantervaringen in travel

De reisbranche staat bekend als de branche met het zwaarste concurrentieveld en de meest dunne marges. Toen onzekere tijden de wereld in zijn greep kregen, werden deze marges nog kleiner. Tegenwoordig willen consumenten een snelle, naadloze en plezierige ervaring bij het boeken en regelen van hun reisplannen. In deze whitepaper worden handvatten geboden aan travel merken om hun algehele customer experience te optimaliseren door deze  relevanter en persoonlijker te maken.

CMS
Premium

Eén jaar Pinterest advertising: zes key learnings

Pinterest is ruim één jaar live met een platform voor adverteerders in Nederland. Wat hebben we geleerd van afgelopen jaar?

Online advertising

Adverteren op TikTok: Welke mogelijkheden zijn er?

Het is recent bekend gemaakt dat het nu mogelijk is om campagnes te starten op TikTok. Maar moet je hier als bedrijf eigenlijk wel iets mee?

Social

Marcia Moestoredjo (Valent Marketing): ‘Marketing automation is juist nu essentieel voor je business’

Marcia Moestoredjo (Valent Marketing) spreekt in dit vraaggesprek met Hans Voorn over haar ervaring met marketing automation.

Marketing automation

Vijf technieken voor datagedreven en resultaatgerichte marketing anno 2020

“Datagedreven marketing maakte een verbazingwekkende groei door. Wat tien jaar geleden nog onmogelijk leek, is inmiddels gemeengoed. Het dynamische karakter van het vak vereist dat jij als marketeer continu op de hoogte bent én blijft van de laatste trends en tools.” Interview met Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz over B2B marketing anno 2020.

Marketing automation
Premium

Infographic: merkcampagnes via Facebook

Facebook heeft zelf een aantal tips gepubliceerd over het hoe je merkcampagnes op het platform kunt verbeteren. Vaak gaat het om schijnbaar kleinere veranderingen, die toch een grote impact kunnen hebben. Zie ook de bij deze infographic behorende video.

Online marketing

Third party data stopt, zet je eigen data in voor sales en marketing

Met het steeds verder beperken van third party (cookie) data verandert het digital marketing landschap sterk. En daarmee ook de hoeveelheid beschikbare data.

Data
Premium

Facebook maakt zich zorgen over streng advertentiebeleid Apple

Facebook maakt zich zorgen over veranderingen in Apples iOS 14 waardoor het bedrijf advertenties minder goed kan afstemmen op voorkeuren van consumenten. Dat vertelde CFO David Wehner van Facebook aan CNBC.

Online advertising
Premium

Blendle wil meer distributie via telco’s

Spotify werd er groot mee en Netflix profiteert er ook van. Blendle wil zijn diensten vaker gaan aanbieden via telecombedrijven. Het nieuwe Franse moederbedrijf Cafeyn heeft hier al veel ervaring mee.

Marketing

Google rolt Custom Bidding uit voor alle adverteerders

In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.

Online advertising
Premium

Installatiefraude apps nam af in 2020

Fraude met apps en games is in de eerste zes maanden van het jaar duidelijk afgenomen, zegt AppsFlyer, die de […]

Affiliate marketing

Contentmarketing metrics: de ene kpi is de andere niet

Als data-gedreven marketeer heb je natuurlijk behoefte aan de juiste metrics om te checken of je je doelstellingen wel haalt. Dat vraagt om metrics die relevant en doelmatig zijn. Metrics, kortom, die aansluiten bij wat je met je contentmarketinginspanningen wilt bereiken. Om je te helpen de juiste metrics te bepalen, gaan we in dit artikel de contentmarketing metrics technisch ontleden.

Contentmarketing