More stories

Zo maak je een blauwdruk voor een design system

Hoe ‘maak’ je een design system? Een dergelijk systeem is de basis voor alle ontwikkeling van producten en marketingcommunicatiemiddelen. Onmisbaar voor een succesvol groeiende organisatie, dus. Het begin van een design system bestaat uit een blauwdruk met drie stappen.

Service Design
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2019 bekend

De nominaties van de tiende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekendgemaakt. Deze selectie staat voor het beste online werk van bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat.

Digital Agencies

Virgin Media stopt Amazon Prime Video in kabelpakket

Kabelbedrijf Virgin Media is de eerste Europese dochter van Liberty Global die de app Amazon Prime Video in zijn kabelaanbod opneemt.

Media

IAB publiceert ruwe versie van TCF v2.0

Een jaar na de vernieuwing van de privacywet door de AVG publiceert het IAB de ruwe versie van het nieuwe Transparency & Consent Framework (TCF).

Privacy

In vijf stappen naar een culture of analytics

Zou je willen dat je marketeers niet terugdeinzen voor het gebruik van data maar juist zelf op zoek gaan naar bruikbare inzichten? Dan heeft je marketingorganisatie een ‘culture of analytics’ nodig. Dit bereik je in vijf stappen.

Analytics

Geautomatiseerde inkoop online advertenties steeds minder uitbesteed

Grote merken in Europa besteden de geautomatiseerde inkoop van online advertenties niet meer uit, maar verzorgen die zelf. Dat blijkt uit onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Programmatic

Waarom zoekintentie en SEO perfect samengaan

SEO gaat steeds meer over het optimaliseren voor de gebruikers en de intentie die zij hebben met een zoekopdracht. Hoe kun jij inspelen op zoekintentie en waarom gaat het perfect samen met SEO?

Search

l’Oreal met mobiele pukkelspotter

Een app die met patroonherkenning puistjes, pukkels en andere oneffenheden aangeeft. Dat is wat l’Oreal aanbiedt, natuurlijk met bijbehorend advies voor verzorgende middelen.

Marketing

Psychologielessen van een sportmerk: Het averechtse effect van Fitbit

De aantrekkingskracht van de Fitbit is duidelijk; Iedere dag wordt je weer opnieuw geconfronteerd met feitjes over je dagelijkse fysieke prestaties. Door dit inzicht in ons gedrag zijn we continu op de hoogte van onze fysieke gezondheid en hoe we deze kunnen verbeteren. Zo bereik je stap voor stap het doel dat, denk ik, iedereen met een Fitbit nastreeft: een gezonder en gelukkiger leven. Klinkt goed toch?

Conversie

17 Nederlandse winnaars bij Webby Awards

MediaMonks voert bijna al vanouds de lijst van winnaars van de Webby Awards aan. IN10 wint twee Webby’s. Er waren 35 Nederlandse cases genomineerd. 17 hebben gewonnen. De Webby Awards worden ook wel de Oscars onder de webprijzen genoemd.

Online marketing

Steven van der Heijden, Corendon: “Ook CEO’s moeten zich in maatschappelijk debat mengen”

Het is vrij logisch dat CEO’s het standpunt van een onderneming innemen. Zijn zij het aan hun stand verplicht duidelijke standpunten te verkondigen? Dat vindt Steven van der Heijden, CEO van Corendon, wel. Maar: het stelt wel hoge eisen aan de integriteit van die CEO’s. En wat betekent dat voor de positie van Corendon? Of was het nou Cor & Don? 

Online marketing

HEMA doet DOOH-campagne programmatic in HTML5

Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.

Marketing
Premium

Forse groei digitale video-advertising in 2018

Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.

Video

Al is de workflow nog zo goed, doelgroeponderzoek blijft de kern van marketing automation

Marketing automation begint met een goed doelgroeponderzoek. Wie is de doelgroep? Hoe weet je of je écht de juiste doelgroep aanspreekt? Door buyer persona’s te creëren, breng je de doelgroep duidelijk in kaart. Ook de pijnpunten van de doelgroep worden hierin blootgelegd. Pas als je de doelgroep en hun pijnpunten inzichtelijk hebt, kun je nadenken over een opvolging in marketing automation.

Marketing automation
Premium

Wannahaves krijgt nieuw kantoor in New York

Digitaal mediabureau Wannahaves opent een nieuw kantoor in New York. Het agentschap zet de stap naar Amerika om klanten als Red Bull, Budweiser, Nike en adidas nog beter te kunnen ondersteunen op het gebied van content creatie en sociale media.

Digital Agencies