More stories

Hoe kiezen reizigers een hotel uit?

Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.

Conversie

Google overweegt reclame in Google Maps

Google wil kijken of het advertenties kan verkopen voor Google Maps gezien het enorme bereik. Tot dusverre bleven de commerciële activiteiten beperkt tot gesponsorde locaties en advertenties op locatiepagina’s.

Online advertising

De impact van Intelligence Tracking Prevention 2.1 op A/B-testen

ITP 2.1 (intelligence tracking prevention) brengt uitdagingen met zich mee wanneer het gaat over third party cookies voor (re)marketing doeleinden. Echter, de impact die ITP 2.1 heeft op A/B-testen wordt regelmatig over het hoofd gezien.

Online marketing

Adtech-bedrijf Teads opent Nederlands kantoor

De Amerikaanse leverancier van reclametechnologie Teads opent een kantoor in Nederland. SVP Global Operations Fabio Corona tuigt de lokale tak op en werkt daarbij samen met zijn commercieel directeur Michiel van Turnhout.

Online advertising

Confettirapporten en heatmaps: Mouse tracking helpt gebruikerservaring vooruit

Een mouse heatmap klinkt misschien als een spel voor knaagdieren, maar deze online tool is van onschatbare waarde. Het stelt je in staat de gebruikerservaring op je website vast te stellen, problemen of hindernissen te lokaliseren en conversieratio’s te boosten – naast het feit dat het helpt om een geoptimaliseerde website te creëren.

Web performance

De smoothie-campagne van Kiosk: Bedenk je eigen smaak

Door op een originele manier co-creatie aan te moedigen, is de merkbetrokkenheid bij het merk Kiosk en de populariteit en omzet bij de productgroep ‘sappen en smoothies’ verhoogd. Waar bestaat zo’n campagne uit, wie is je doelgroep en via welk kanaal zet je je boodschap uit?

Customer Engagement

Apple brengt podcastapp naar de webbrowser

Een van de drie grote spelers op podcastgebied, Apple, gaat zijn podcastapp ook aanbieden op het web. Daardoor wordt het mogelijk om afzonderlijke episodes af te spelen.

Publishing

B2B leadgeneratie scoort een mager zesje

B2B leadgeneratie laat nog veel te wensen over. Dat blijkt uit de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex. Hoewel meer dat de helft van de respondenten een omzetgroei noteerde van 5 procent, zijn nog veel wensen onvervuld.

B2B Digital

Johan Vrancken is de nieuwe directeur van Nielsen België en Nederland

Johan Vrancken heeft de rol van algemeen directeur van Nielsen België en Nederland overgenomen.

Analytics

Praxis start nieuw loyaliteitsprogramma via app

Praxis introduceert deze week zijn vernieuwde app met loyaliteitsprogramma Praxis Plus. Met die app biedt de keten naar eigen zeggen heel veel nieuwe diensten.

Customer Loyalty

Beerwulf opent pop-upstore in hip Londens Shoreditch

Heinekens internationale online bierspeciaalzaak Beerwulf.com zit heel even in een fysieke winkel om zich aan het hippe publiek van het Londense Shoreditch te tonen.

Food

Pas validatie toe op je hele digitale afdeling

Als CRO-activiteiten in één team worden belegd, wordt dat in andere teams minder snel geadopteerd. Uiteindelijk wil je met de hele afdeling groeien, valideren en de belangrijkste KPI’s halen. Laat ook de teams van online marketing, development en content management meegenieten, en de kans op snelle groei wordt groter. 

Conversie

‘Adverteerders mijden Google om Amazon’

Een groeiende groep adverteerders begint Google te mijden voor e-commercereclame en brengt het geld direct naar Amazon. Dat zijn althans de ervaringen van mediabureaus WPP en Omnicom.

Online advertising

Klantenservice Samsung 24 uur per dag beschikbaar

De klantenservice van Samsung in Nederland is vanaf deze week 24 uur per dag beschikbaar via telefoon en Messenger. Klanten kunnen zevendagen per week contact opnemen met de Samsung klantenservice voor vragen, klachten of problemen met Samsung-producten.

Customer Service
Premium

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2019

Vandaag verschijnt de veertiende editie van Emerce 100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hier geven we weer hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing