More stories

Premium

Kort, korter, kortst en andere ontwikkelingen van video advertising

Video advertising is veel meer dan Youtube. Toch krijgt video advertising niet de aandacht die het verdient ten opzichte van bijvoorbeeld TV, en dat is zonde. Want wat gebeurt er als TV straks digitaal en zelfs programmatic beschikbaar wordt? 

Video

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.    

Customer Service

Drie ronde digitale schermen voor Ngage Media

Sinds deze week kunnen adverteerders bij Ngage op drie groot digitaal formaat schermen in Amsterdam adverteren. De drie ronde schermen, van ieder 12 vierkante meter, bevinden zich boven de ingang van AFAS Live aan de Arena Boulevard.

Online advertising

Social Travel 30: Corendon boekt winst en stoot KLM van de troon

De frisse start van 2019 haalt ook een frisse wind door de Social Travel 30. De toon is gezet; welke reismerken presteren begin dit jaar het best op social media?

Social
Premium

Accenture Interactive koopt creatief bureau Droga5

Accenture is van plan om het in New York gevestigde bureau Droga5 over te nemen, een van de bekendste onafhankelijke reclamebedrijven op de Amerikaanse markt. Het zal deel uitmaken van Accenture Interactive.

Digital Agencies

‘Geen nieuwe CMO voor Unilever’

Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.

Marketing

Zet de stap naar voice-first branding en customer service

Nu de komst van voice de eerste serieuze experimenten oplevert, wordt ook duidelijk waar de meerwaarde is te vinden voor bedrijven. De grootste ontwikkelingen zijn te verwachten voor sales, (product)informatie, customer service en branding. Wie multi-channel werkt en op die laatste twee vlakken waardevol is, kan op korte termijn al de stap naar ‘voice-first’ zetten.

Voice

Nieuw platform voor metingen influencer campagnes

Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform aangekondigd voor het analyseren van de resultaten van influencer marketingcampagnes.

Influencer marketing

Een goede contentstrategie kent een content clean-up

Voor content geldt het principe ‘less is more’. Oftewel, tijd om de bezem door je content te halen, en een flink aantal van je pagina’s te verwijderen.

Contentmarketing

2,2 miljoen Nederlanders luisteren naar podcasts

Zeker 2,2 miljoen Nederlanders geven aan naar podcasts te luisteren. Met een maandbereik van meer dan 13 procent zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de podcast, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de online radioconsumptie en het luisteren van podcasts onder de Nederlandse bevolking van MeMo².

Contentmarketing

Publicis brengt bod uit op datamarketingspecialist Epsilon

Reclamereus Publicis Group brengt een bod uit op het in datamarketing gespecialiseerde Epsilon, zo heeft het bedrijf bevestigd. Epsilon is […]

Analytics

Snoop Dogg en Klarna: ‘Campagne sluit niet aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.

Campagnes

Google Hotels breidt uit met vakantiehuisjes

De hotelzoekmachine van Google breidt zijn scope uit naar vakantiehuisjes op de Amerikaanse markt.

Travel

Boilerroomoplichters worden behoedzamer

De dubieuze online broker Olympus Markets adverteert nog altijd voor haar financiële diensten met nepnieuws, maar lijkt daarin steeds minder goed te slagen, getuige enkele raadselachtige advertenties waarin de producten van het bedrijf ogenschijnlijk niet meer aan bod komen. Maar waartoe dienen die advertenties dan wel?

Online marketing

Google maakt Gmail interactiever

Google wil zijn maildienst Gmail interactiever maken. Het idee is dat gebruikers niet meer van app hoeven te wisselen als ze een bepaalde taak willen uitvoeren.

Web-design