More stories

Slimme chatbot geeft festivalbezoekers antwoord op festivalvragen

Festivalchart introduceert een slimme chatbot voor festivalbezoekers. Hij geeft antwoord op vragen als elke festivals zijn er bij mij in de buurt? Gaat het vandaag regenen? Waar staan mijn vrienden?

Customer Engagement

Emerce Conversion: A/B-testen levert veel te weinig informatie op

Binnen conversie-optimalisatie wordt veel dom onderzoek gedaan; niet alleen worden veel testen herhaald die anderen al prima hebben uitgewerkt, ook is het klassieke A/B-testen veel te beperkt, betogen Karl Gilis (AGConsult), Ton Wesseling (Online Dialogue) en Hazjier Pourkhalkhali (Optimizely) tijdens Emerce Conversion. En waarom stopt Tony Chocolonely eigenlijk pure chocola in een blauwe verpakking, en melkchocolade in een rode?

Conversie
Premium

Digital Brixx verder onder Abovo Media

Digital Brixx, het digitale label van Abovo Media, gaat verder onder de naam van het moederbedrijf Abovo Media. De grenzen tussen performance en branding, online en offline, worden op deze wijze verder doorbroken, aldus het bedrijf.

Digital Agencies

Intelligent platform selecteert foto’s via deep learning

BrainCreators introduceert in samenwerking met het Amerikaanse contentbureau Runway Manhattan, een intelligent platform voor de mode-industrie. FashionBrain is speciaal ontwikkeld voor professionals en helpt bij het identificeren en analyseren van foto’s op het gebied van mode en entertainment.

Web-design

Marc Roos nieuwe CCO funda

Marc Roos wordt per 1 mei aanstaande de commercieel directeur van huizensite Funda, zo liet het bedrijf vorige week weten.

Marketing

Master Data Management: één waarheid voor alle betrokkenen in de keten

Was een ‘single source of truth’ voorheen alleen belangrijk voor eigen bedrijfskritische gegevens, nu blijkt het op orde hebben van die data van waarde voor de gehele keten. Om samen met externe stakeholders gebruik te maken van productinfo, onderling co-design op te zetten of intern juist tot betere branding van producten te komen. De rol die systemen voor het beheer van master data innemen groeit.

Data

Het beste van het web: Dé sites van dit kwartaal

Ik hou van websites. De constante mogelijkheid die het web biedt om creatief te zijn en te innoveren maakt dit het allermooiste medium om in te werken. Dit is een ode aan de bureau’s en bedrijven die de randen van innovatie en webdesign opzoeken. Het mooiste, vreemdste, gepolijste, speelste of innovatiefste werk dat ik het afgelopen kwartaal tegen ben gekomen verzameld in een lijst.

Web-design

Emile Muijsson (Stocard): ‘We hoeven ons niet als betaalapp te bewijzen’

Mobiele wallets hangen al een tijd boven de betaalmarkt. Grote jongens worden nauwlettend gevolgd, maar ook klantenkaartapp Stocard zet een eerste stap richting een multifunctionele wallet. Met een voorsprong door het aantal opgebouwde loyaltygebruikers, aldus Emile Muijsson, Country Sales Director Nederland.

Marketing

Hoe maak jij succesvol gebruik van LinkedIn?

Is social media de heilige graal voor ondernemers? Marjolein Bongers (eigenaar House of Social Media) vindt van wel. De ervaren social media-expert stelt dat LinkedIn hét platform voor ondernemers is. Wat zijn de do’s en don’ts voor social media? Bongers: ‘Bedrijven plaatsen vaak veel content over zichzelf, maar vergeten vaak te luisteren. Actief luisteren, is het reageren op content van andere bedrijven. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen te zenden. Er gaat soms veel tijd inzitten, maar zoek tijd in de verloren uurtjes, als je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een afspraak.’

Social

Hoe kiezen reizigers een hotel uit?

Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.

Conversie

Google overweegt reclame in Google Maps

Google wil kijken of het advertenties kan verkopen voor Google Maps gezien het enorme bereik. Tot dusverre bleven de commerciële activiteiten beperkt tot gesponsorde locaties en advertenties op locatiepagina’s.

Online advertising

De impact van Intelligence Tracking Prevention 2.1 op A/B-testen

ITP 2.1 (intelligence tracking prevention) brengt uitdagingen met zich mee wanneer het gaat over third party cookies voor (re)marketing doeleinden. Echter, de impact die ITP 2.1 heeft op A/B-testen wordt regelmatig over het hoofd gezien.

Online marketing

Adtech-bedrijf Teads opent Nederlands kantoor

De Amerikaanse leverancier van reclametechnologie Teads opent een kantoor in Nederland. SVP Global Operations Fabio Corona tuigt de lokale tak op en werkt daarbij samen met zijn commercieel directeur Michiel van Turnhout.

Online advertising

Confettirapporten en heatmaps: Mouse tracking helpt gebruikerservaring vooruit

Een mouse heatmap klinkt misschien als een spel voor knaagdieren, maar deze online tool is van onschatbare waarde. Het stelt je in staat de gebruikerservaring op je website vast te stellen, problemen of hindernissen te lokaliseren en conversieratio’s te boosten – naast het feit dat het helpt om een geoptimaliseerde website te creëren.

Web performance

De smoothie-campagne van Kiosk: Bedenk je eigen smaak

Door op een originele manier co-creatie aan te moedigen, is de merkbetrokkenheid bij het merk Kiosk en de populariteit en omzet bij de productgroep ‘sappen en smoothies’ verhoogd. Waar bestaat zo’n campagne uit, wie is je doelgroep en via welk kanaal zet je je boodschap uit?

Customer Engagement