More stories

IAB: Nederland koploper in het adopteren van nieuwe zoektechnologieën

Er is een grote budgetverschuiving van desktop naar mobiele zoekadvertenties zichtbaar. Daarnaast zal steeds vaker gebruik worden gemaakt van machine learning en voice search. Dat zijn enkele van de conclusies van de vierde Search Advertising Study van brancheorganisaties IAB Nederland en DDMA die vandaag is verschenen.

Search

Twilio neemt emailbedrijf over

Twilio, een Amerikaans bedrijf dat API’s ontwikkelt voor VoiP en chat, heeft emailbedrijf SendGrid overgenomen voor 2 miljard dollar in aandelen.

E-mailmarketing

Burst vernieuwt LARGO digitaal

Het premium label LARGO van de Roompot Groep heeft een vernieuwingsslag achter de rug. De online positionering is aangescherpt.

Travel

Gentse CoScale naar New Relic

Het Belgische technologiebedrijf CoScale wordt overgenomen door zijn Amerikaanse concurrent New Relic. New Relic maakt software waarmee de data van apps kunnen worden geanalyseerd.

Analytics

Rijksmuseum, Beerwulf en TrendsActive op Emerce Engage

Rijksmuseum, Beerwulf en TrendsActive zijn enkele van de bedrijven die zich presenteren op Emerce Engage, op 6 december in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Marketing
Premium

Advertenties naast extremistische content, hoe beperk je online reputatieschade?

Als je als bedrijf online adverteert, loop je het risico dat je advertenties naast ongepaste content worden geplaatst. Alleen al in Amerika worden drie van de vier merken daardoor blootgesteld aan online reputatieschade, waardoor de roep om beleid en maatregelen toeneemt om bedrijven hier tegen te beschermen.

Artificial Intelligence

DuckDuckGo naar 30 miljoen zoeksessies

De privacyvriendelijke zoekmachine DuckDuckGo is het afgelopen jaar met 50 procent gegroeid naar 30 miljoen dagelijkse zoeksessies.

Search

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt opgeLED! over

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt branchegenoot opgeLED! uit Amsterdam over. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van tachtig […]

Marketing

‘Premieverhogingen woonhuisverzekeringen door big data’

De Consumentenbond zegt dat premieverhogingen van woonhuisverzekeringen voornamelijk zijn toe te schrijven aan de samenwerking die verzekeraars aangaan met het big data-bureau Infofolio.

Analytics

Nieuwe eventreeks: Emerce Updates

Emerce begint met een nieuw type event in zijn portfolio: Emerce Updates. Dat zijn kleinschalige thematische congressen rondom één thema dat aan de actualiteit hangt.

Recruitment

Personalisatie: vijf redenen waarom het niet goed lukt

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?

Marketing automation

Photoshop voor iPad komt volgend jaar uit

De al eerder aangekondigde Photoshop voor iPad gaat onder de noemer Photoshop CC 2019 volgend jaar verschijnen. Het Amerikaanse bedrijf leverde tot dusverre alleen een uitgeklede versie Photoshop Express naast Lightroom voor kleurcorrecties in zogenoemde RAW bestanden.

Web-design

Vodafone-campagne: racen met je brein

Een racewagen op afstand besturen met de kracht van je hersenen. Bezoekers van Vodafone-winkels konden afgelopen zomer Formula Brain in een simulator spelen. Met een finale op het circuit van Lelystad.

Campagnes
Premium

Mathijs Visser verlaat Happy Horizon

Mathijs Visser van Happy Leads verlaat de Happy-bedrijvengroep als CCO

Digital Agencies

Mediabureau DCMN van start in Nederland

Het in e-commerce en pure players gespecialiseerde mediabureau DCMN uit Duitsland gaat van start in Nederland.

Marketing