More stories

Customer journey optimalisatie, gebruik deze negen teststrategieën

De customer journey bepaalt tegenwoordig je online marketingstrategie, met je website als het centrale middelpunt. Door de opkomst van growth hacking wordt er actief gebruik gemaakt van A/B testen en optimalisatie-testen. Houd je in je testplanning ook rekening met de customer journey? Dit eBook is een blauwdruk voor een resultaat gedreven optimalisatie- en teststrategie. Het eBook biedt handvatten en praktische tips aan de hand van de drie fasen in de customer journey.

Customer Experience

RTL schaft bureaucommissie af

RTL Nederland schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Dat is een korting die mediabureaus krijgen voor het zakendoen met de zendergroep.

Marketing

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

Facebook-alternatief Openbook haalt 60.000 euro op

Het Nederlandse Facebook-alternatief Openbook heeft via Kickstarter ruim 60.000 euro opgehaald. Een eerdere campagne van 100.000 euro lukte niet.

Facebook
Premium

LevelUp lanceert MKB-bureau Grow Up Digital

LevelUp Group gebruikt de kennis en middelen van zijn labels Netprofiler en ClickValue om voor het MKB een toegankelijk digitaal bureau op te richten: Grow Up Digital.

Digital Agencies

Doei mobiel! Dit is het decennium van de digitale assistent

In 2007 bouwde ik mijn eerste mobiele site, tot grote verbazing van mijn omgeving. In die tijd begreep niemand waarom ik daar zoveel tijd en geld aan besteedde. Ik kon het ook niet met data onderbouwen; het percentage mobiel verkeer stond nog op 0, maar ik had net de iPhone (eerste generatie) uit Amerika geïmporteerd. Dus ik wist dat ik hier wat mee moest doen.

Voice

Zo zorgt betere segmentatie voor meer rendabiliteit op je marketingeuro

Wie zit er in je database, welke voorkeuren en intenties hebben die personen en voor welke boodschap zijn ze het meest ontvankelijk? De juiste groepen maken op basis van een set aan gecombineerde eigenschappen en factoren is de kunst van segmentatie.

Marketing automation

‘Vriendschappen en relaties onomkeerbaar veranderd door sociale media’

Onze vriendschappen en relaties zijn onomkeerbaar veranderd door sociale media. Dat stelt Marjolijn Antheunis, hoogleraar op de leerstoel Communication and Technologies, Tilburg School of Humanities and Digital Sciences. Zij pleit voor een ruimere kijk op onze sociale interacties.

Social

Voice search? Zorg dan voor structured data

Met de opkomst van voice search en de digital assistent is er ook via deze wegen behoefte aan een rijkere weergave van de zoekresultaten. En daar is Google hard mee bezig! Maar  wat kan de Google Assistent op basis van structured data? Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en mogelijkheden van voice search. Voor dit blog ging ik op zoek naar het antwoord op de vraag: is de nieuwe vorm van structured data voor voice search interessant voor jou? 

Search

Daisycon vangt bot met WOB verzoek aan ACM

Toezichthouder ACM hoeft geen documenten te verstrekken die affiliatemarketingbedrijf Daisycon met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) had opgevraagd. Dat heeft de rechtbank Rotterdam bepaald.

Legal

Amazon versimpelt aanbod adverteerdersmarkt

Het was een lettersoep, Amazons aanbod voor de adverteerdersmarkt. Amazon Media Group (AMG), Marketing Services (AMS) en Advertising Platform (AAP) verdwijnen. Vanaf nu heet het Amazon Advertising.

Online advertising

Audi scoort dankzij remarketingstrategie

Audi slaagt erin om de consument beter te helpen in zijn zoektocht naar de perfecte auto. Ook de verbetering in performance zet Audi Nederland op voorsprong. Wat is het geheim van het succes van deze case?

Search

Out of home versneld digitaal

Het aantal digitale abri’s is de afgelopen twee jaar sterk gegroeid met een bruto besteding van 12 miljoen euro. Ten opzichte van de grotere masten, 42 procent daarvan is digitaal, blijft het marktaandeel van 3,5 procent bescheiden, maar inkoopbureau MAGNA verwacht mogelijk een verdubbeling van het aandeel onder invloed van de verdere digitalisering. Dat staat in het deze week verschenen rapport MAGNA Outlook 2018.

Online advertising

Waarom reismarketeers anders moeten nadenken over loyaliteit

Reisbedrijven moeten anders omgaan met loyaliteit. Voorbij is de tijd dat een reiziger lid werd van je loyaliteitsprogramma en er alles aan deed om punten of mijlen te sparen. Daarvoor is het aanbod (lees: de concurrentie) te groot geworden. Maar hoe zorg je als reismerk dan voor trouwe klanten?

Customer Loyalty

Voice en e-mailmarketing gaan elkaar raken en versterken

De vraag is niet of, maar wanneer marketing zichtbaar verandert door ‘voice’. De e-mailmarketing zou weleens als één van de eerste aan de beurt kunnen zijn. Digitale assistenten en slimme thuisapparaten vervangen de geschreven tekst en het klikken deels door spraakgestuurd contact met bedrijven. Maar op welke manier raakt dit de e-mailcampagne?

E-mailmarketing