More stories

Zo zet je succesvol chatbots in

Intelligente, zelflerende chatbots worden een steeds populairder middel om klantvragen af te handelen. Volgens experts zijn chatbots de toekomst van customer service, waarbij klantenservicemedewerkers er echt alleen nog maar zijn voor de complexere vraagstukken. 

Customer Service

Jury nomineert twaalf cases als finalisten DDMA Dutch CRO Awards 2018

Uit de tientallen inzendingen heeft DDMA twaalf finalisten genomineerd voor de Dutch CRO Awards 2018. De genomineerde cases zijn onderverdeeld in drie categorieën Mobile, Conversion Test en Personalisation. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 20 september in QO hotel Amsterdam.

Marketing

Natuurmonumenten met AI-gedreven content naar bredere achterban

De uitdaging om blijvende relaties op te bouwen wordt voor goede doelen zoals Natuurmonumenten steeds groter. Met een nieuw platform dat dynamisch rondom de bezoeker zijn profiel wordt ingevuld, richt het zich op het vergroten van de betrokkenheid en verbreden van de achterban.

Customer Engagement

Weer een zet van de OTA’s die de winst schaadt – wat je als hotelier moet weten

Twee recente gebeurtenissen in de hoteldistributie hebben een kleine mediabuzz veroorzaakt maar werden helaas even snel vergeten door de industrie: Expedia’s Add-On Advantage en Booking.basic. In dit artikel gaan we in op deze twee nieuwe initiatieven van Expedia en Booking.com, die doen denken aan de oude wilde tijden van hoteldistributie en de weerbarstige beginjaren van OTA’s, nog voordat tariefsbepalingen en besteprijsgaranties bestonden.

Travel

Zo target je tv-kijkers real-time op hun tweede scherm

87 procent van de mensen gebruikt een smartphone, tablet of desktop tijdens het tv-kijken. Voor tv-adverteerders dus een ideale kans om kijkers real-time te kunnen targeten op hun tweede scherm. Door middel van een (tv-)script zijn tv-kijkers te herkennen zodra ze op een website komen. Tegelijkertijd genereert het tv-script ook een complementair effect tussen tv en social campagnes door het real-time opbouwen van tv-doelgroepen voor retargetingdoeleinden. Hoe werken tv-campagnes op online interacties en wat voegt het toe?

Attributie

Nieuwe strategie WPP eind 2018

Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.

Marketing

IAB Nederland en BVA gaan nauwer samenwerken

IAB Nederland gaat intensiever samenwerken met BVA bond van adverteerders. Daarnaast gaan de bureaus vanuit dezelfde locatie werken: het HNK-gebouw aan de Anthony Fokkerweg. Samen vormen de organisaties naar eigen zeggen de ‘grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het domein van de digitale marketing in Nederland’.

Online advertising

Consumentenbond wil extra slot op de deur voor PSD2

Consumenten moeten bij de invoering van de nieuwe betaalrichtlijn PSD2 beter beschermd worden tegen het lichtvaardig delen van persoonlijke betaalgegevens met derden. De Consumentenbond pleit dan ook voor een ‘extra slot op de deur’.

Privacy

Mobiele SEO in 2018: zo benut je het potentieel van de Google Speed Update

Uit de Global Mobile Consumer Survey 2017 van Deloitte blijkt dat Nederland de hoogste smartphone-penetratie van alle onderzochte landen heeft. 93% van de Nederlanders is in het bezit van een smartphone. Een goede en snelle mobiele website is een kritische succesfactor. Hoe speel je in op het veranderende Google algoritme voor mobiele pagina’s? In deze whitepaper delen de SEO experts van OrangeValley hun visie op mobiele SEO in 2018 en bieden zij handvatten en praktische tips om je mobiele website te optimaliseren.

Marketing

JCDecaux introduceert online Campaign Simulator

Buitenreclame-expert JCDecaux lanceert de Campaign Simulator. Daarmee kunnen adverteerders online snel een uiting uploaden voor een goede impressie van hun campagne in het straatbeeld.

Online advertising

SEO-expert heeft steeds meer technische kennis nodig

Je ziet het design en de functionaliteiten van websites enorm veranderen, doordat gebruikers veeleisender zijn geworden. Zij verwachten een interactieve ervaring die vergelijkbaar is met een mobiele app. Twee technische ontwikkelingen die hieruit voortvloeien zijn voor SEO-experts van groot belang: JavaScript en Progressive Web Apps.

Search

Firefox gaat tracking en fingerprinting standaard blokkeren

Firefox gaat over enige tijd standaard tracking, fingerprinting en cryptominers blokkeren. Ontwikkelaar Mozilla hoopt dat hierdoor de snelheid omhoog gaat.

Analytics

HotelSpecials scoort met unieke bid management methodiek

SEA bid management wordt steeds vaker toegepast. Vaak worden de bid rules ingesteld, gebaseerd op historische data. Omdat de resultaten in de reisbranche sterk beïnvloed worden door fluctuerende prijzen en beschikbaarheid, ontwikkelde HotelSpecials juist een voorspellend model waarbij die biedingen automatisch worden verhoogd of verlaagd. Resultaat; lagere marketingkosten en een hogere conversieratio.

Search

Gerichte advertenties bij maildiensten Yahoo en AOL

Google is ermee gestopt, maar Verizon-dochter Oath gaat vrolijk verder met het scannen van e-mails van diensten Yahoo en AOL om adverteerders aan te trekken. Die krijgen tot op zekere hoogte indirect toegang tot zeker 200 miljoen gebruikers.

Online advertising

Mark Read wordt nieuwe CEO van WPP

Na een zoektocht binnen en buiten de organisatie is interim Mark Read verkozen tot de vaste, nieuwe topman van bureaunetwerk WPP.

Marketing