More stories

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

Van databerg naar inzichten – hoe ontsluit je je data?

Als je een-op-een marketing wilt bedrijven, moet de marketing automation tool de data die je hebt verzameld over klanten daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe maak je dat mogelijk?

Marketing automation

eDay ook voor inzichten rondom voice

Nieuwe termen dienen zich aan bij online marketing. Google en Amazon dwingen ons na te denken over conversational, voice branding en de ónzichtbare interface. eDay biedt uren aan inspiratie en inzichten rondom voice.

Voice

Van DoubleClick naar Display & Video 360: de zeven belangrijkste wijzigingen

Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?

Analytics

Twitter voert chronologische tijdlijn weer in

Twitter keert terug naar een chronologische tijdlijn. Het sociale blog gaat nog wel tweets tonen die je mogelijk gemist hebt, maar zet die in chronologische volgorde.

Twitter/X

Sociaal netwerk Path stopt

Het sociale netwerk Path, ooit bestempeld als een volgende Facebook, houdt op te bestaan. Op 1 oktober verdwijnt de gelijknamige app uit de Apple App Store en Google Play.

Social

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Krassen voor kwalitatieve e-mailadressen – de CoolCat-case

CoolCat communiceert met drie doelgroepen: kinderen, tieners en hun ouders. Dat gebeurt vooral via e-mailmarketing. Om de database uit te bouwen gebruikt CoolCat een even simpele als doeltreffende methode: kraskaartjes waarmee klanten een prijs kunnen winnen.

E-mailmarketing

Hillenaar Outdoor met nieuwe digitale reclamemast Arnhem

Hillenaar Outdoor heeft een nieuwe digitale reclamemast bij Arnhem langs de A12 in gebruik genomen. Een strategische locatie, zegt het bedrijf, waar veel passanten langsrijden.

Online advertising

Zo adverteer je slim, gericht en goedkoop op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn heeft het imago heel duur te zijn. Het lijkt daarmee vooral geschikt voor grote bedrijven. Maar volgens Wilco Verdoold van Loyals kun je ook als MKB-bedrijf prima adverteren op LinkedIn. Zorg er alleen wel voor dat je het slim aanpakt. Dit zijn Wilco’s tips.

Social

AVG drukt reclame-omzetten 2017 amper

De invoering van de nieuwe privacywetten afgelopen voorjaar hebben hooguit een tijdelijk dempend effect op de online reclame-omzetten.

AVG

Google Ads voegt nieuwe ‘life events’ toe

Gericht targetten op levensgebeurtenissen van je (potentiële) klanten; Het neemt een vogelvlucht!  Naast de 3 levensgebeurtenissen die eerder dit jaar gelanceerd zijn door Google, kunnen we nu ook doelgroepen bereiken die bezig zijn met vele andere levensingrijpende gebeurtenissen.

Online advertising

Spotify breidt samenwerking met Nielsen uit

Nielsen Brand Effect wordt toegevoegd aan de advertertentie-oplossingen van muziekdienst Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië. Marketeers kunnen met deze tools hun advertenties optimaliseren.

Online advertising

Drie best practices voor effectievere e-mailmarketingcampagnes in de reisbranche

Uit onderzoek van de branchevereniging DDMA blijkt dat de open en click through rates van e-mailmarketingcampagnes in de Nederlandse reisbranche lager liggen dan bij andere sectoren. De centrale vraag van deze casestudy is ‘’Hoe verhoog je de effectiviteit van je e-mailcampagnes?’’. Deze casestudy beschrijft de drie best practices voor het verhogen van de effectiviteit van je e-mailmarketing.

E-mailmarketing
Premium

Marion Koopman (Greenhouse Group): ‘Het gaat uiteindelijk om de échte boodschap’

Data scientist, Chief Data Officer, Data Engineer: dit zijn de marketingbanen van 2018. Veel moderne bureaus zetten stevig in op data.

Digital Agencies