Doelgroeptargeting: zo bereik je de juiste groep
Op basis van alleen demografische gegevens lopen adverteerders een groot deel van de doelgroep mis, zegt onderzoek van Google en Compete. Hoe bereik je ze dan wel?
Op basis van alleen demografische gegevens lopen adverteerders een groot deel van de doelgroep mis, zegt onderzoek van Google en Compete. Hoe bereik je ze dan wel?
Pinterest is de 250 miljoen maandelijkse actieve gebruikers gepasseerd, een toename van 50 miljoen per jaar. In september 2017 stond […]
De nominaties voor de Website van het Jaar verkiezing 2018 zijn bekend. Van 17 september tot en met 19 oktober 2018 kan het Nederlands publiek zijn stem uitbrengen op meer dan 440 genomineerde websites. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de feestelijke WVHJ Award Night op 22 november.
Data-alliantie European netID Foundation presenteert zich formeel tijdens de onlinezakenbeurs Dmexco, die vandaag is gestart. Tot de eerste partners behoren RTL, Zalando, OTTO en Gruner + Jahr.
Henriette van Swinderen wordt de nieuwe directeur van de BVA bond van adverteerders. Zij zal per 1 oktober beginnen.
“Welke geautomatiseerde Google Shoppingstructuur sluit aan bij de doelstellingen van mijn klant?” en “Welke extensies kan ik automatiseren op basis van mijn productfeed?” Google Ads automatisering, de overstap van handmatig opgezette accounts en handmatig gecontroleerde biedingen naar een volledig geautomatiseerd systeem is niet eenvoudig. Hoe kan het wel?
Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar taal. Wat voor een persoonlijkheid past er bij de organisatie? En hoe spreekt een merk in letterlijke zin? Het zijn compleet nieuwe vragen voor digitale makers, zo valt Vanja Mlaco op. Bij Transavia doktert hij uit hoe een bedrijf hiermee kan omgaan. Een ding is zeker: de ‘conversational interfaces’ vragen om nieuwe vaardigheden in digitale teams.
Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”
De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.
Mediabedrijf Sanoma en Scoupy, naar eigen zeggen het grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld, hebben een gezamenlijk zogenoemd FMCG-team opgezet.
Het spaarprogramma was onlosmakelijk verbonden met loyaliteit maar heeft aan effectiviteit ingeboet. Daarom deelt Think with Google drie manieren waarop reisbedrijven loyale klanten creëren met behulp van technologie en digitale marketing.
Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.
Het merendeel van de adverteerders die met influencers werken gaat daarvoor meer budget reserveren. Dat blijkt uit een recente ledenpeiling van BVA bond van adverteerders.
Zowel in 2016 als in 2017 won onlinemarketingbureau Orangedotcom een award voor ”beste agency bij de Dutch Search Awards.” “Alleen goed zijn in het bedenken en uitvoeren van slimme online marketing campagnes is niet genoeg. Dat kunnen veel meer bureaus in Nederland.”
De ergernis over de cookiemeldingen van de NPO is inmiddels zo hoog gestegen, dat de NOS er een heel artikel aan wijdt. Op sommige sites moet je wel vier vinkjes aankruisen voor de melding verdwijnt. Dit komt doordat de NPO voor elk soort cookie apart toestemming vraagt op alle 150 NPO-sites.