More stories

‘Vriendschappen en relaties onomkeerbaar veranderd door sociale media’

Onze vriendschappen en relaties zijn onomkeerbaar veranderd door sociale media. Dat stelt Marjolijn Antheunis, hoogleraar op de leerstoel Communication and Technologies, Tilburg School of Humanities and Digital Sciences. Zij pleit voor een ruimere kijk op onze sociale interacties.

Social

Voice search? Zorg dan voor structured data

Met de opkomst van voice search en de digital assistent is er ook via deze wegen behoefte aan een rijkere weergave van de zoekresultaten. En daar is Google hard mee bezig! Maar  wat kan de Google Assistent op basis van structured data? Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en mogelijkheden van voice search. Voor dit blog ging ik op zoek naar het antwoord op de vraag: is de nieuwe vorm van structured data voor voice search interessant voor jou? 

Search

Daisycon vangt bot met WOB verzoek aan ACM

Toezichthouder ACM hoeft geen documenten te verstrekken die affiliatemarketingbedrijf Daisycon met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) had opgevraagd. Dat heeft de rechtbank Rotterdam bepaald.

Legal

Amazon versimpelt aanbod adverteerdersmarkt

Het was een lettersoep, Amazons aanbod voor de adverteerdersmarkt. Amazon Media Group (AMG), Marketing Services (AMS) en Advertising Platform (AAP) verdwijnen. Vanaf nu heet het Amazon Advertising.

Online advertising

Audi scoort dankzij remarketingstrategie

Audi slaagt erin om de consument beter te helpen in zijn zoektocht naar de perfecte auto. Ook de verbetering in performance zet Audi Nederland op voorsprong. Wat is het geheim van het succes van deze case?

Search

Out of home versneld digitaal

Het aantal digitale abri’s is de afgelopen twee jaar sterk gegroeid met een bruto besteding van 12 miljoen euro. Ten opzichte van de grotere masten, 42 procent daarvan is digitaal, blijft het marktaandeel van 3,5 procent bescheiden, maar inkoopbureau MAGNA verwacht mogelijk een verdubbeling van het aandeel onder invloed van de verdere digitalisering. Dat staat in het deze week verschenen rapport MAGNA Outlook 2018.

Online advertising

Waarom reismarketeers anders moeten nadenken over loyaliteit

Reisbedrijven moeten anders omgaan met loyaliteit. Voorbij is de tijd dat een reiziger lid werd van je loyaliteitsprogramma en er alles aan deed om punten of mijlen te sparen. Daarvoor is het aanbod (lees: de concurrentie) te groot geworden. Maar hoe zorg je als reismerk dan voor trouwe klanten?

Customer Loyalty

Voice en e-mailmarketing gaan elkaar raken en versterken

De vraag is niet of, maar wanneer marketing zichtbaar verandert door ‘voice’. De e-mailmarketing zou weleens als één van de eerste aan de beurt kunnen zijn. Digitale assistenten en slimme thuisapparaten vervangen de geschreven tekst en het klikken deels door spraakgestuurd contact met bedrijven. Maar op welke manier raakt dit de e-mailcampagne?

E-mailmarketing

Zo zet je succesvol chatbots in

Intelligente, zelflerende chatbots worden een steeds populairder middel om klantvragen af te handelen. Volgens experts zijn chatbots de toekomst van customer service, waarbij klantenservicemedewerkers er echt alleen nog maar zijn voor de complexere vraagstukken. 

Customer Service

Jury nomineert twaalf cases als finalisten DDMA Dutch CRO Awards 2018

Uit de tientallen inzendingen heeft DDMA twaalf finalisten genomineerd voor de Dutch CRO Awards 2018. De genomineerde cases zijn onderverdeeld in drie categorieën Mobile, Conversion Test en Personalisation. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 20 september in QO hotel Amsterdam.

Marketing

Natuurmonumenten met AI-gedreven content naar bredere achterban

De uitdaging om blijvende relaties op te bouwen wordt voor goede doelen zoals Natuurmonumenten steeds groter. Met een nieuw platform dat dynamisch rondom de bezoeker zijn profiel wordt ingevuld, richt het zich op het vergroten van de betrokkenheid en verbreden van de achterban.

Customer Engagement

Weer een zet van de OTA’s die de winst schaadt – wat je als hotelier moet weten

Twee recente gebeurtenissen in de hoteldistributie hebben een kleine mediabuzz veroorzaakt maar werden helaas even snel vergeten door de industrie: Expedia’s Add-On Advantage en Booking.basic. In dit artikel gaan we in op deze twee nieuwe initiatieven van Expedia en Booking.com, die doen denken aan de oude wilde tijden van hoteldistributie en de weerbarstige beginjaren van OTA’s, nog voordat tariefsbepalingen en besteprijsgaranties bestonden.

Travel

Zo target je tv-kijkers real-time op hun tweede scherm

87 procent van de mensen gebruikt een smartphone, tablet of desktop tijdens het tv-kijken. Voor tv-adverteerders dus een ideale kans om kijkers real-time te kunnen targeten op hun tweede scherm. Door middel van een (tv-)script zijn tv-kijkers te herkennen zodra ze op een website komen. Tegelijkertijd genereert het tv-script ook een complementair effect tussen tv en social campagnes door het real-time opbouwen van tv-doelgroepen voor retargetingdoeleinden. Hoe werken tv-campagnes op online interacties en wat voegt het toe?

Attributie

Nieuwe strategie WPP eind 2018

Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.

Marketing

IAB Nederland en BVA gaan nauwer samenwerken

IAB Nederland gaat intensiever samenwerken met BVA bond van adverteerders. Daarnaast gaan de bureaus vanuit dezelfde locatie werken: het HNK-gebouw aan de Anthony Fokkerweg. Samen vormen de organisaties naar eigen zeggen de ‘grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het domein van de digitale marketing in Nederland’.

Online advertising