More stories

AI-gestuurde optimalisatieplatformen voor retailmedia: de ontwikkelingen en de praktijk

Ook voor retailmedia komen er steeds meer optimalisatie-‘tools’. Wat is er beschikbaar, hoe werkt het en wat zijn de prestaties in de praktijk?

Retailmedia
Premium

Supermarkt Odido niet blij met nieuwe naam T-Mobile

Meer dan zes miljoen Nederlanders veranderden dinsdag automatisch van telefoonnetwerk: T-Mobile en Tele-2 werden Odido. Ondernemer Jamal Ali kan er niet om lachen: als hij nu op Google zoekt op Odido, al sinds jaar en dag de naam van zijn in Enschede gevestigde Poolse super, vindt hij alleen maar advertenties voor het telecombedrijf, meldt het AD.

Marketing
Premium

Amerikaanse adverteerders: ‘Liever tv-talent dan influencers’

Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.

Marketing
Premium

Consument wil meer info over duurzaamheid adverteerders

De consument wil meer informatie van adverteerders over hun duurzaamheid, maar wil verder geen activisme van de betreffende fabrikant.

Marketing

Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting

Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.

Analytics
Premium

Website van het Jaar verkiezing 2023: breng je stem uit

Vandaag gaat de Website van het Jaar-verkiezing 2023 van start. Nederlandse gebruikers kunnen vanaf nu hun stem uitbrengen op ruim 400 genomineerde websites in maar liefst 38 categorieën.

Marketing
Premium

Waarom T-Mobile zijn naam verandert in Odido

Maanden werkten teams van tientallen marketingspecialisten van zes bureaus op een geheime, onherkenbare locatie in Amsterdam aan Nederlands jongste telecommerk, Odido. Hoe en waarom gebeurde dit?

Marketing
Premium

Seeders betreedt Aziatische markt

Seeders gaat de Chinese en Japanse markt betreden. Het online marketing bureau, in Nederland gevestigd in Zwolle en Amsterdam, doet dit samen met Dragon eCommerce (China) en Alexander van Aken (Japan).

Marketing
Premium

Google werkt het Android-merk bij met nieuw logo en 3D-robot

Google onthult officieel een nieuw 3D-logo voor Android. Het doel van deze bijgewerkte branding is om ‘Android te helpen verbinden met Google’.

Marketing
Premium

T-Mobile Nederland verandert naam in Odido

T-Mobile Nederland heeft zijn naam vanochtend veranderd in het nieuwe Odido. Alle 119 winkels zijn vannacht omgekat. De merken T-Mobile en Tele2 Mobiel verdwijnen van de markt.

Marketing
Premium

Investeringen in audioreclame opnieuw op recordhoogte

De audioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2023 bedroegen ruim 105 miljoen euro. Dit is een stijging van 4,4 procent ten opzichte van recordjaar 2022. Hiermee vestigt sectorfederatie Audify – in een jaar waarin het nieuwe NMO Luisteronderzoek is geïntroduceerd – opnieuw een record. Audify publiceert vandaag de netto audioreclameomzet over het eerste half jaar van 2023.

Online advertising

Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen

Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.

Customer Experience

‘Privacywaakhond eist transparantie van bedrijven die tweets verzamelen voor de overheid’

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) eist van sociale media-monitoringbedrijven dat gebruikers van X (voorheen Twitter) duidelijkheid krijgen over welke organisaties hun berichten hebben verzameld en ingezien. Uit onderzoek van AG Connect, Binnenlands Bestuur en iBestuur blijkt dat berichten van nagenoeg alle Nederlandse gebruikers op het platform verzameld zijn voor overheidsorganisaties.

Privacy

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie
Premium

Amazon zoekt nieuw mediabureau

Amazon, een van de grootste adverteerders ter wereld, zoekt een nieuw mediabureau. Jaarlijks geeft Amazon 5 miljard dollar uit aan reclame, volgens onderzoeksbureau COMvergence.

Online advertising