More stories

Twitter sluit samenwerking met Soundcloud

Audio ontbrak nog als ‘embedded medium’ op Twitter, maar dat is voorbij. Geluidsbestanden van SoundCloud verschijnen vanaf nu in tweets zoals video’s van YouTube zijn in te sluiten.

Marketing

(eWeek) Meester interactief verhalen op eDay 2014

Hij is de voorzitter van het bedrijf dat werd opgericht door de makers van The Blair Witch Project. Jeremiah Rosens bedrijf werkt ook voor Game of Thrones, GAP en Harley Davidsen. ‘s Middags op Emerce eDay verklapt hij het geheim achter interactief verhalen vertellen.

Marketing

Geprogrammeerde inkoop domineert advertentieuitgaven in 2016

Geprogrammeerde inkoop van online advertenties in de VS groeit van 10 miljard dit jaar naar 20 miljard dollar in 2016. Dat voorspelt onderzoeksbureau eMarketer. Ruim de helft van het advertentiebudget zal tegen die tijd gaan naar geprogrammeerde inkoop.

Marketing

E-mailmarketing checklist (infographic)

Er komt heel wat kijken bij het opstellen van de ideale e-mail nieuwsbrief. Vergeet bijvoorbeeld geen knoppen voor sociale meda, sluit plain text niet uit voor lezers die geen HTML blieven, denk aan de juiste tijd om te verzenden, doe een spamtest, zorg voor de juiste kopregel. Oftewel: hoog tijd voor een checklist met niet minder dan 28 punten.

E-mailmarketing

Zanox vraagt AFM-vergunning aan

Zanox heeft een AFM-vergunning aangevraagd zodat zijn aangesloten uitgevers van financiële vergelijkingssites dat niet hoeven te doen.

Marketing

Nieuw prijsbeleid Kieskeurig: grotere schommeling aanbod

Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.

Marketing

Apple verbetert targeting in iAd

Niet alles dat Steve Jobs aanraakte, veranderde in goud. Reclamedienst iAd bijvoorbeeld is een vage schim van wat het had moeten worden. Daar probeert huidig topman Tim Cook verandering in te brengen, met een nieuwe retargetingoptie.

Marketing
Premium

Google groeit 20 procent, steekt miljarden in infra

De omzet van Google groeide afgelopen kwartaal met 20 procent tot 16,5 miljard dollar. De grootste groei is echter te vinden bij de verkopen die niet aan reclame zijn gerelateerd. De post ‘Other’ groeide met vijftig procent tot een kleine twee miljard.

Marketing

Nvidia en Google Ventures stoppen geld in Big Data visualisatie

Google Ventures en Nvidia, fabrikant van grafische chips, stoppen samen met particuliere investeerders 1,5 miljoen dollar in Map-D Technologies, bouwer van wat het zelf noemt ’s werelds snelste data aanlytics en visualisatieplatform.

Analytics

De kansen die de automotive sector laat liggen in e-mailmarketing

In de automotive sector en dan specifiek in de sector van leaseauto’s blijven veel contactmomenten onbenut. Men laat in deze branche structureel kansen liggen. Kansen die door middel van een simpele contactstrategie zo gemakkelijk benut kunnen worden.

Marketing

Wave biedt in één oogopslag het verhaal van de wedstrijd

Infostrada Sports heeft tijdens het WK een analyticsplatform van de TU Eindhoven gebruikt. Informaticastudent Marijn Grootjans studeerde een dezer dagen af op zijn onderzoekswerk.

Analytics

SKO certificeert Conviva en Webtrekk voor videometingen

Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft weer twee analyticsbedrijven gecertificeerd voor het meten van online videostreams. Conviva en Webtrekk kunnen in Nederland nu kijkgedrag meten zoals SKO wil.

Analytics

Sociale media voorspellen Televizier-Ring 2014

Morgenavond vindt het Televizier-Ring Gala plaats. Net als ieder jaar worden er vijf prijzen uitgereikt: de Televizier-Ring, de Zilveren Televizier-Ster Man, de Zilveren Televizier-Ster Vrouw, de Televizier Aanstormend Talent Award en de Gouden Stuiver. Een leuke mogelijkheid om nog eens te testen of het mogelijk is om met sociale media data voorspellingen te doen: kunnen we de winnaars voorspellen? Ik dook in alle sociale media berichten van het afgelopen jaar en doe vijf voorspellingen.

Marketing

Govaert Plesman nieuwe directeur IAB Nederland

Op 1 november start Govaert Plesman als directeur van IAB Nederland. Hij volgt Nathalie La Verge op die de functie negen maanden ad interim vervulde.

Marketing

De YouTube strategie van Otto

Bij Otto is YouTube een vast onderdeel in de marketingmix. En zoals je van een groot bedrijf mag verwachten is Otto niet zomaar aan de slag gegaan. Op de Media Conference in Hamburg gaf Dominique Korschinek, de Senior Project Manager voor Merkstrategie en Campagne ontwikkeling, inzicht in the YouTube strategie van Otto.

Contentmarketing