Google sluit sociaal netwerk Orkut
Google heeft zijn sociale netwerk Orkut dinsdag begraven, zoals al eerder was aangekondigd. Het besluit daarover werd al in juni genomen.
Google heeft zijn sociale netwerk Orkut dinsdag begraven, zoals al eerder was aangekondigd. Het besluit daarover werd al in juni genomen.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste helft van 2014 met 3,7 procent gestegen tot 1,8 miljard euro, boven het Europees gemiddelde. Onder impuls van een voorzichtig herstellende economie lieten alle mediumtypen, behalve print, een zeer sterke groei zien. Internet noteerde met 13,6 procent zelfs dubbelcijferige groei.
Googles mobiele advertentienetwerk AdMob gaat voortaan schermvullende advertenties tonen die niet weggaan als gebruikers ze niet wegklikken. Google refereert zelf aan de ervaring van tv-reclame en spreekt van een ‘volgende generatie display advertenties’.
Unibet heeft als eerste online kansspelaanbieder een automatische leeftijdscontrole ingevoerd voor al zijn Twitteraccounts.
Unibet voldeed naar eigen zeggen al aan richtlijnen die door de overheid en brancheorganisaties zijn opgesteld ten aanzien van deelname aan online kansspelen door minderjarigen, maar gaat met het invoeren van leeftijdscontrole nog een stap verder in het uitsluiten van minderjarigen van haar aanbod.
Unibet vraagt gebruikers om hun leeftijd te bevestigen wanneer zij een Unibet-account willen volgen.
Eerder dit jaar introduceerde Unibet het Player Safety – Early Detection System, dat proactief in staat is het speelgedrag van klanten te monitoren en opvolging te geven aan eventueel problematisch speelgedrag.
Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.
E-mail marketing wil maar niet wijken, de vele voorspellingen van zijn ondergang ten spijt. Maar geven we het eigenlijk wel de aandacht die het verdient?
Microsoft blaast MSN (Microsoft Network) nieuw leven in. Morgen wordt de nieuwe site ten doop gehouden en worden zeven MSN apps gelanceerd.
Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.
De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).
Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.
B2B (e-mail-) marketing is echte wetenschap: wees voorzichtig met te veel plaatjes wegens spamfilters, vermijd kapitalen, maak alinea’s korter, verwijs naar voorbeelden, maak de kopregel kort en bondig, wees specifiek, verkoop de aanbieding, niet het product. En het allerbelangrijkste: blijf testen.
Facebook heeft nooit serieuze concurrentie gehad, maar het advertentievrije Ello zou daarin wel eens verandering kunnen brengen. Voor het eerst sinds tijden is er een sociaal netwerk dat nou eens niet lastig doet. Niet over het gebruik van echte namen, niet met opdringerige advertenties. En dat slaat aan: ieder uur komen er 31.000 aanmeldingen bij
Europa’s grootste videoportal Dailymotion opent een video exchange, waarmee het van start gaat met automated trading voor videocommercials.
Waarom worden we door bedrijven ongevraagd gevolgd op het internet? Wat willen die snode adverteerders allemaal van ons weten? En wat doen ze met al die informatie? Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) wil nu nog strengere wetgeving, waardoor we echt een achtergesteld land worden.
In de wereld van geprogrammeerde inkoop klinkt alles erg complex door de gebruikte afkortingen en samengestelde boodschappen. De technologie is misschien ingewikkeld, de marketing niet. Geprogrammeerde inkoop gaat uiteindelijk om merken die hun doelgroepen bereiken. Creativiteit is een ondergeschoven kindje, maar volgens AOL zal creativiteit snel zijn rechtmatige plaats terug kunnen claimen dankzij slimmere technieken en de consolidatie van mediakanalen.