More stories

Publicis Groupe en Adobe samen in marketingplatform

Publicis Groupe en Adobe zetten gezamenlijk een end-to-end marketing management platform op die alle marketinginspanningen van de klant automatiseert en verbindt. Het platform is grotendeels gebaseerd op Adobe Marketing Cloud.

Analytics

Europese markt programmatic buying: 2,1 miljard euro

Adverteerders besteedden vorig jaar zo’n tien procent van hun online mediabudgetten aan programmatic buying. Dat is twee keer meer dan in 2012 toen er nog voor nog geen miljard aan banners en rectangles op veilingen werd ingekocht bij uitgevers.

Marketing

Fabrique verzorgt visuele identiteit 3Suisses

Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.

Creative

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

B2B Digital

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

Analytics

CRM-gebruiker wil meer investeren in marketing automation

Bijna de helft van gebruikers van klantrelatiefsoftware (CRM) overweegt te investeren in marketing automation om processen te stroomlijnen. Dat blijkt uit de studie Customer Relationship Management Software UserView 2014.

Customer Service

Promotie app MyShopi werkt met iBeacon

De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.

Conversie

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing
Premium

Improve Digital breidt uit met native advertising

Uitgevers kunnen behalve displayreclame nu ook native advertising geautomatiseerd gaan verkopen op hun sites. Improve Digital breidt zijn dienstenpakket hiermee uit. Het bedrijf gaat zich ook meer richten op directe digitale verkoop.

Marketing

Fast Lane: virtueel testrijden in bioscoop

Virtueel racen op een bioscoopscherm met je mobiele telefoon als stuur. Automerk Mazda deed het in Canada om de doelgroep van early adopters kennis te laten maken met de nieuwe Mazda 3. En ze te verleiden tot een testrit.

Marketing

Russische zoekmachine Yandex merkt weinig van sancties

De economische sancties tegen Rusland hebben tot nu toe geen impact gehad op de grootste Russische zoekmachine Yandex. Het bedrijf, dat statutair in Nederland is gevestigd, krijgt nog evenveel advertenties als voorheen. Dat zegt Marin Software.

Marketing

Advertenties steeds vaker geblokkeerd door Chrome

Online advertenties worden in toenemende mate geblokkeerd en Googles Chrome lijkt daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. Dat blijkt uit een studie van Pagefair en Adobe.

Marketing

‘Apple wil Path overnemen’

Apple zou het sociale netwerk Path willen overnemen. Dat schrijft Pando.com op grond van anonieme bronnen. De bron uit het programmeurskamp van Apple zegt dat het contract ‘bijna rond’ is.

Marketing

Lastige combi: bloggers en affiliate marketing

Zanox merkt dat het lastig is bloggers en performance based marketing te combineren. Afrekenen per klik werkt niet, omdat bloglezers ampers links klikken. Voor dit soort publishers verruilt Zanox het CPC- voor het CPM-model.

Marketing