More stories

‘Helft van de A/B-testen klopt niet’

“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.

Analytics

Shazam: ‘Pushberichten hebben de toekomst’

Audio-app Shazam doet tegenwoordig meer dan muziekherkenning alleen. Het oor van internet luistert niet alleen thuis, in de auto of in de bioscoop met ons mee, maar ook gedurende het reclameblok en binnenkort tijdens tv-programma’s. “Die business is driehonderd miljard dollar groot”, aldus Executive Chairman Andrew Fisher (45).

E-commerce

Infographic: Tien feiten die je moet weten voor je sociale media strategie

Een infographic met ‘sociale feiten’ die je misschien niet wist: retweets werken het beste tussen 22.00 en 23.00 uur uur, Facebook kent zijn vrijdagse happy hour, op vrijdag scoor je bij Pinterest het beste met humor, en op woensdag met citaten. O ja, en Twitter kent ten minste zes onderscheidende ‘netwerken’.

Marketing

YouTube investeert weer in zijn topproducenten

YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.

Creative

Google hoeft verwijzingen naar misdadiger niet te wissen

Google hoeft de gegevens van een veroordeelde man niet te verwijderen. Dat heeft de voorzieningenrechter in Amsterdam gisteren bepaald. De man wilde dat Google verschillende links die verwijzen naar websites zou wissen.

Legal

Quadia en Rednun bundelen krachten voor gepersonaliseerde video

Quadia Online Video en Rednun bundelen hun ervaring en expertise op het gebied van gepersonaliseerde video. Gezamenlijk brengen ze in Nederland en Duitsland een nieuw merk voor gepersonaliseerde video op de markt: PersonalVideo.

Contentmarketing

KPN en Mindshare zetten standaard voor waardebepaling social footprint

Is de social footprint rondom een merk in euro’s uit te drukken? Moeilijk, maar KPN en Mindshare ontwikkelden samen een maatwerksysteem dat nauwgezet de financiële waarde van online verhalen en gesprekken kan bepalen. De makers vertellen hoe.

Analytics

Apple geeft iAd Producer 5.0 vrij

Apple heeft iAd Producer 5.0 vrijgegeven, waarmee zonder al te veel kennis advertenties kunnen worden vormgegeven. Nieuw is de ondersteuning van advertenties voor iTunes Radio en schermvullende banners op de iPhone.

Marketing

Amazon Googles grootste adverteerder

Amazon is Googles grootste adverteerder voor search. De retailer spendeerde vorig jaar 157,7 miljoen dollar aan zoekadvertenties bij Google, volgens Ad Age.

Marketing

Social media vooral populair onder kleine bedrijven

Kleine (Amerikaanse) bedrijven maken veel intensiever gebruik van sociale media dan grote ondernemingen. Dat staat in een nieuwe studie van BIA/Kelsey.

Marketing

Hoe effectief is sociaal adverteren? (infographic)

Adverteren via sociale media, hoe kansrijk is dat eigenlijk? AOL Platforms gebruikt gegevens van marketing analyse bureau Convertro om te concluderen dat sociale media veel subtieler werkt dan andere media en directe verkoop mogelijkerwijs niet meteen het belangrijkste doel is. Adveteren op Twitter is effectiever dan op Facebook en Pinterest. In het algemeen geldt als advies: ken je doelgroep.

Marketing

Vijf vormen van B2B-videomarketing

Video wordt eigenlijk nog maar weinig toegepast door B2B marketeers. Dat is verrassend, want er wordt wel degelijk waarde aan gehecht. Video kan immers worden ingezet voor marketing rond merken, klantenwerving en online engagement.

B2B Digital

Media Markt heeft een ballenbak

De ballen ontbreken, maar verder is er alles dat mannen moet behagen: bier, whiskey, een pokerruimte, bokszakken, en niet te vergeten: speelgoeddrones. Tegenover de Media Markt in winkelcentrum Hoog Catharijne werd gistermiddag de Man Cave geopend, een plek die het begrip beleveniswinkel nieuw elan moet geven.

Customer Experience

Larry Ellison weg als CEO bij Oracle

Larry Ellison, de flamboyante CEO van Oracle, legt zijn functie na bijna veertig jaar per direct neer en wordt vervangen door presidenten Mark Hurd en Safra Catz.

Marketing

Brechtje de Leij naar IceMobile

Brechtje de Leij verhuist per november van Nu.nl naar IceMobile.nl. Ruim drie jaar was ze verantwoordelijk voor het nieuwscluster van Sanoma.

Contentmarketing