More stories

Adobe brengt Creative Cloud naar Chromebooks

Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.

Creative

29 supertips voor B2B e-mailmarketing (infographic)

B2B (e-mail-) marketing is echte wetenschap: wees voorzichtig met te veel plaatjes wegens spamfilters, vermijd kapitalen, maak alinea’s korter, verwijs naar voorbeelden, maak de kopregel kort en bondig, wees specifiek, verkoop de aanbieding, niet het product. En het allerbelangrijkste: blijf testen.

B2B Digital

Vijf vragen over Ello, het anti-Facebook

Facebook heeft nooit serieuze concurrentie gehad, maar het advertentievrije Ello zou daarin wel eens verandering kunnen brengen. Voor het eerst sinds tijden is er een sociaal netwerk dat nou eens niet lastig doet. Niet over het gebruik van echte namen, niet met opdringerige advertenties. En dat slaat aan: ieder uur komen er 31.000 aanmeldingen bij

Facebook

Dailymotion opent video exchange voor reclame

Europa’s grootste videoportal Dailymotion opent een video exchange, waarmee het van start gaat met automated trading voor videocommercials.

Marketing

Enge cookies achtervolgen u met reden op het internet!

Waarom worden we door bedrijven ongevraagd gevolgd op het internet? Wat willen die snode adverteerders allemaal van ons weten? En wat doen ze met al die informatie? Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) wil nu nog strengere wetgeving, waardoor we echt een achtergesteld land worden.

Legal

Creativiteit keert terug bij geprogrammeerde inkoop

In de wereld van geprogrammeerde inkoop klinkt alles erg complex door de gebruikte afkortingen en samengestelde boodschappen. De technologie is misschien ingewikkeld, de marketing niet. Geprogrammeerde inkoop gaat uiteindelijk om merken die hun doelgroepen bereiken. Creativiteit is een ondergeschoven kindje, maar volgens AOL zal creativiteit snel zijn rechtmatige plaats terug kunnen claimen dankzij slimmere technieken en de consolidatie van mediakanalen.

Marketing

Spar analyseert klantbehoefte op dagbasis

Supermarktketen Spar analyseert de klantbehoefte in haar winkels voortaan automatisch op dagbasis met behulp van Slim4 software van Slimstock.

Analytics

Megaboete voor Daisycon: de nuchtere feiten

Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail. Hoe kwam de waakhond tot zijn beslissing?

Dialogue Marketing

ACM legt Daisycon 810.000 spamboete op

Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail.

E-mailmarketing

Edgar Molenaars nieuwe CEO Ogilvy & Mather Amsterdam

Edgar Molenaars van JWT maakt de overstap als CEO van reclamebedrijf Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij volgt Rik Ledder op.

Creative

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.

Customer Experience

Publicis koopt Duits online marketingbureau

Publicis neemt een van Duitslands grotere online marketingbureaus, Zweimaleins, over.

Marketing

Benchmarkrapporten in Google Analytics zijn terug

Na het verdwijnen van de benchmarkrapporten in 2011 worden deze de komende weken voor iedereen opnieuw uitgerold binnen Google Analytics. Hiermee geeft Google gehoor aan de behoefte van de markt om de websiteprestaties meer context te geven. Hoe werkt het, welke inzichten levert dit op en hoe helpt dit jouw business?

Analytics

Bing maakt plaatjes zoeken ‘responsive’

Microsofts zoekmachine Bing heeft de gebruikersomgeving voor het zoeken van afbeeldingen ‘responsive’ gemaakt, met andere woorden: geoptimaliseerd voor draagbare apparaten.

Marketing

60 miljoen dollar voor analyseplatform HootSuite

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite heeft in een nieuwe financieringsronde 60 miljoen dollar opgehaald. De marktwaarde van het Canadese bedrijf bedraagt nu zo’n 1 miljard dollar.

Analytics