More stories

Nieuw: Google Domains. Nuttig of melkkoe?

Op 5 augustus kondigde Google een nieuwe dienst aan: Google Domains. Echt nieuw is het natuurlijk niet, het is eerder een uitbreiding van of een toevoeging aan het al bekende Google Sites. Wat wel bijzonder is, is dat Google hierbij meer dan 1.500 nieuwe TLD’s (Top Level Domains) lanceert. Hoeveel invloed hebben deze extensies op het ranking-algoritme? Kortom, wat is het nut van Google Domains?

Hosting

Infographic: toen versus nu

Ooit hadden we de fax in plaats van internet, ooit plaatsten we notities op gele plakblaadjes. Hoe zag de wereld er ook nog maar weer uit zonder Twitter, Pinterest, Facebook, LinkedIn en Tumblr? Zerofox maakte er een fraaie infographic van.

Marketing

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Marketing

Beeld en Geluid levert video’s aan Wikipedia

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid schenkt meer dan 1.500 video’s aan de mediadatabase van Wikipedia (Wikimedia Commons).

Contentmarketing

Publicis Groupe en Adobe samen in marketingplatform

Publicis Groupe en Adobe zetten gezamenlijk een end-to-end marketing management platform op die alle marketinginspanningen van de klant automatiseert en verbindt. Het platform is grotendeels gebaseerd op Adobe Marketing Cloud.

Analytics

Europese markt programmatic buying: 2,1 miljard euro

Adverteerders besteedden vorig jaar zo’n tien procent van hun online mediabudgetten aan programmatic buying. Dat is twee keer meer dan in 2012 toen er nog voor nog geen miljard aan banners en rectangles op veilingen werd ingekocht bij uitgevers.

Marketing

Fabrique verzorgt visuele identiteit 3Suisses

Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.

Creative

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

B2B Digital

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

Analytics

CRM-gebruiker wil meer investeren in marketing automation

Bijna de helft van gebruikers van klantrelatiefsoftware (CRM) overweegt te investeren in marketing automation om processen te stroomlijnen. Dat blijkt uit de studie Customer Relationship Management Software UserView 2014.

Customer Service

Promotie app MyShopi werkt met iBeacon

De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.

Conversie

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing
Premium

Improve Digital breidt uit met native advertising

Uitgevers kunnen behalve displayreclame nu ook native advertising geautomatiseerd gaan verkopen op hun sites. Improve Digital breidt zijn dienstenpakket hiermee uit. Het bedrijf gaat zich ook meer richten op directe digitale verkoop.

Marketing

Fast Lane: virtueel testrijden in bioscoop

Virtueel racen op een bioscoopscherm met je mobiele telefoon als stuur. Automerk Mazda deed het in Canada om de doelgroep van early adopters kennis te laten maken met de nieuwe Mazda 3. En ze te verleiden tot een testrit.

Marketing