More stories

Vermoedelijk dit jaar koopknop op Twitter

Twitter introduceert mogelijk nog dit jaar een koopknop, samen met betaalverwerker Stripe. Vermoedelijk hoeven gebruikers voor het afwikkelen van transacties Twitter niet eens te verlaten.

E-commerce

Infographic: het perfecte Facebook bericht

Hoe schrijf je het perfecte Facebook-bericht? TrackMaven heeft enkele handige tips: door berichten te tikken met tachtig of meer woorden, plaatjes toe te voegen, op het juiste tijdstip te publiceren en bij voorkeur in het weekend.

Contentmarketing

Betaalbedrijf Square biedt analytics

Betaalbedrijf Square verrijkt zijn platform met analytics. Retailers krijgen informatie over welke tijden van de dag de meeste verkopen worden gerealiseerd en of bestaande dan wel nieuwe klanten bijdragen aan de omzet.

Analytics
Premium

Plugin waarschuwt voor native advertising

Een nieuwe plug-in van Google-ontwikkelaar Ian Webster voor Chrome en Firefox gaat waarschuwen voor betaalde content, dus native advertising. Bij een gesponsord artikel verschijnt er een rode balk bovenaan de pagina.

Marketing

Tweakers start met geautomatiseerde bannerverkoop

Tweakers lanceert na een testperiode geautomatiseerde verkoop van banners. Dat meldt het techblog zelf aan zijn lezers. Die gaan de veranderingen mogelijk goed merken. Wie geen banners wil kan die afkopen voor 1,27 euro per maand.

Marketing

Google verwijdert 1 miljoen auteursschendingen per dag

Google moet niet alleen vanwege privacyverzoeken verwijzingen verwijderen, iedere 8 milliseconde poetst de zoekgigant links naar auteursschendingen weg. Dat zijn 1 miljoen links per dag. Ter vergelijking: in 2008 waren dat er zes per dag.

Legal

Beleggers niet onder de indruk van cijfers Salesforce

Salesforce, het bedrijf voor online relatiebeheer, heeft in het tweede kwartaal van 2014 38 procent meer omzet behaald. Die kwam uit op 1,32 miljard dollar. Toch werd een verlies geleden van 61,1 miljoen dollar, onder meer door acquisities en andere uitgaven.

Customer Service

Snapchat Discovery: het nieuwe verdienmodel van Snapchat

Stel, je bent de eigenaar van een van de meest populaire apps, maar van een duidelijk verdienmodel is nog altijd geen sprake. En dan weiger je ook nog een bod van 3 miljard dollar van Facebook. Evan Spiegel van Snapchat had er geen moeite mee. Maar investeerders voeren de druk op. Volgens diverse bronnen werkt de populaire foto en video messaging app aan Snapchat Discovery. Gaat Snapchat eindelijk geld verdienen?

Marketing

SlideShare schrapt premiumversie

SlideShare, het platform voor het delen van presentaties, schrapt zijn premiumversie, waarvoor tot voor kort nog maximaal 49 dollar per maand moest worden betaald. Ook analyses zijn gratis voor de circa 60 miljoen gebruikers.

Contentmarketing

Amerikaanse radio koopt steeds vaker geprogrammeerd in

Steeds meer radiostations kopen reclame geautomatiseerd in. Het Amerikaanse platform Jelli heeft deze week een groot aantal deals gesloten met lokale en regionale radiostations in onder meer Philadelphia, Miami en New York City.

Marketing

Conrad vernieuwt voor- en achterkant site

Europa’s grootste webwinkel op het gebied van elektronica en techniek, Conrad.nl heeft een nieuw onderkomen gebouwd voor zijn ruim 400.000 producten. Het gaat om vernieuwingen die niet slechts cosmetisch van aard zijn, maar ‘tot diep in de back-end’ doorgevoerd zijn.

Marketing

Adtech bedrijf AppNexus haalt 60 miljoen dollar op

Real Time Bidding-specialist AppNexus haalt 60 miljoen dollar op. Daarmee komt het totaal beschikbare vermogen op 200 miljoen dollar. De waarde van het Amerikaanse bedrijf wordt geraamd op 1,2 miljard dollar.

Marketing

Google biedt inzicht in (online) belgedrag

Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.

Analytics

Virgin America adopteert Nexus tablet als CrewPad

Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.

Customer Experience

Snapchat wil adverteerders aantrekken met video en nieuws

Snapchat wil via zijn app in de toekomst ook video’s en nieuws tonen. Dat meldt The Wall Street Journal. De uitbreiding onder de noemer Snapchat Discovery zou al in november moeten worden gelanceerd.

Marketing