More stories

De kracht van automated trading voor content en video marketing

Automated of programmatic trading en real time bidding zijn booming. De techniek waarbij via digitale marktplaatsen automatisch en real time advertentieplaatsen worden verhandeld, wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. Het biedt daarnaast veelal over het hoofd geziene mogelijkheden voor content en video marketing.

Conversie

Worden adverteerders uitgevers?

Alsof dagbladen en tijdschriften uitgevers al niet genoeg uitdagingen hebben, neemt het aantal concurrenten bijna dagelijks toe. Daarbij gaat het niet alleen om nieuwsverzamelaars als The Huffington Post. Ook de adverteerder ontwikkelt zich langzaam maar zeker tot uitgever. Zo lanceerde de New York Public Library onlangs een iPad app met een magazine-achtige uitstraling.

Contentmarketing

Teradata koopt Big Data technologie

Teradata heeft technologie van Revelytix en Hadapt gekocht om zijn Hadoop Big Data aanbod te versterken. Revelytix levert onder meer een metadata beheersysteem genaamd Loom.

Analytics

Nederlander raakt uitgekeken op Twitter

Nederlanders sturen minder tweets. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel waarin gevraagd is naar het gebruik van mobiele apps. Nog maar 25 procent van de Nederlanders heeft de app op zijn smartphone geïnstalleerd.

Marketing

Europa verdeeld over Verordening Bescherming Persoonsgegevens

Italië stelt een compromis voor om onderhandelingen in Raad van de Europese Unie over de Verordening Bescherming Persoonsgegevens vlot te trekken. Dat meldt Thuiswinkel.org, dat via koepelorganisatie Ecommerce Europe aan de discussies deelneemt.

Analytics

Zwak Europa drukt resultaat Publicis

Publicis Groupe ziet de nettowinst met zeventien procent dalen en de omzet maar marginaal groeien. Dat komt vooral door tegenvallende resultaten in Europa en de opkomende markten, die niet zo hard opkomen als gehoopt.

Marketing

Metingen e-mail marketing: waar op letten?

Meten is weten en dat geldt ook voor e-mail marketing. Om te achterhalen of je e-mail campagnes succesvol zijn is het noodzaak om alles dat meetbaar is ook daadwerkelijk in kaart te brengen. De Bulgaarse adviseur Lyuben Georgiev van SEO PAL legt uit waar je op moet letten.

Analytics

Ronnie Besseling wordt digital design director Dawn

Ronnie Besseling wordt per 1 september digital design director bij Dawn. Nu werkt hij nog voor Fabrique.

Marketing

Hi claimt videoclip van de toekomst

HI Jongeren gebruiken hun telefoon vooral voor het kijken van videoclips. En dus hoopt telefoonmerk Hi met #Moremusicvideos de standaard neer te zetten voor de toekomstige mobiele variant. En passant wordt natuurlijk reclame gemaakt voor het snellere 4G-netwerk.

Marketing

Yieldr: ‘De silo’s met klantdata gaan open’

Yieldr, het voormalige YD, denkt dat het niet lang duurt voordat zelfs televisiereclame via automated trading wordt ingekocht. “Van display naar tekstlink, televisie en al het andere waar je online komt”, zegt Chief Revenue Officer Mendel Senf.

Conversie

Yahoo koopt analyticsbedrijf Flurry

Yahoo heeft het mobiele advertentie en analyticsbedrijf Flurry overgenomen voor naar verluidt meer dan 200 miljoen dollar. Yahoo heeft de aankoop bevestigd zonder een overnamebedrag te noemen.

Analytics

Peak Capital investeert in TradeCloud

TradeCloud krijgt financiering van investeringsfonds Peak Capital. Het fonds neemt daartoe een minderheidsbelang in de logistieke clouddienst. Het groeikapitaal wordt gebruikt voor het opschalen van sales- & marketingactiviteiten en verbreding van de functionaliteit.

B2B Digital

Graham Sturt Creative Director bij VBAT

Graham Sturt neemt de creatieve directietaken over van medeoprichter Eugene Bay bij VBAT, het internationaal branding en design bureau dat 30 jaar geleden werd opgericht.

Creative

Marketeers worstelen met content marketing

Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.

B2B Digital

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie