More stories

Premium

‘Google deelt inkomsten uit Chrome met Apple’

The Register onthult dat Google Apple een deel van de zoekinkomsten betaalt dat afkomstig is van Google Chrome op iOS. Dit verklaart misschien waarom Apple tot op heden geen eigen zoekmachine heeft gelanceerd.

Marketing
Premium

Reclame-inkomsten bol.com stijgen 43%

Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.

Online advertising
Premium

Twitter eerste sociale mediaplatform dat cannabisadvertenties in de VS toestaat

Twitter is het eerste sociale mediaplatform waar cannabisbedrijven hun merken mogen promoten.

Marketing
Premium

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Social
Premium

Gospooky opent kantoor in New York

Socialspecialist Gospooky opent een afdeling in New York. Het bedrijf wil zijn Amerikaanse klanten op hun thuismarkt kunnen bedienen. Om dat proces te begeleiden is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

Marketing

Waarom merkwaarde creëren steeds belangrijker wordt

Performance marketing  is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.

Strategy
Premium

Goedkeuring EU voor mobiel reclamepact T-Mobile, Vodafone c.s.

Europa’s grootste mobiele telecombedrijven mogen een joint-venture oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.

Online advertising

Retentie als route naar de meest winstgevende groei

Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?

Customer Loyalty
Premium

Generative AI in de praktijk: de echte waarde schuilt in een slimme workflow van verschillende tools

Met het vrijgeven van ChatGPT eind vorig jaar was Generative AI ineens overal. Interessant, maar vooral nog spielerei. Met Nederlandse kenners bogen we ons over verschillende use cases en de toekomstverwachtingen. ‘De truc is om te weten hoe je verschillende tools aan elkaar knoopt.’

Tech

De toekomst van content: kwaliteit blijft leidend

Wat is de toekomst van content? Een duik in het huidige contentlandschap met voorbeelden en bronnen en een heldere blik op de toekomst.

Digital Transformation
Premium

Wolfstreet breidt management uit

Creatief Directeur Jasper Vierboom (30) en Commercieel Directeur Sarah de Boer (34) zijn officieel toegetreden tot het management team (MT) van het Amsterdamse creatief bureau Wolfstreet. Het duo werkte hiervoor vijf jaar bij VICE en maakt samen de overstap naar het jonge bureau. Vierboom en De Boer worden binnen het team verantwoordelijk voor het creatieve en commerciële succes van de organisatie.

Digital Agencies

Zo krijg je als contentmarketeer weer grip op je omnichannelstrategie

Headless gaat ten koste van zélf content kunnen beheren en beheersen. Met een slimme interface kun je de sturing terugpakken en concurrerender worden.

CMS
Premium

Duitse online marketingbranche: 20 miljard euro

In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.

Digital Agencies

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce

De achtste editie van het State of Marketing rapport

Inzichten en trends van 6000 marketeers en meer dan 2 miljard uitgaande marketingberichten.

Marketing