More stories

Aquarius: meer mediabereik door data insights bij online Defqon.1

Dansfestival Defqon.1 vond vanwege corona online plaats. Toch steeg het online mediabereik van Aquarius met 38 procent dankzij een online fitness-event.

Online marketing

Remote customer service: zo haal je het beste uit je team

Werken op afstand is het nieuwe normaal, ook voor de klantenservice. Hoe zorg je dat het customer service team ook vanuit huis een verlengstuk blijft voor je klant?

Customer Service

Europa en VS sluiten nieuw pact: ‘Privacy Shield 2.0’

Europa en Amerika hebben een principeakkoord gesloten dat drempels moet wegnemen voor vrij verkeer van persoonsgegevens van EU-burgers naar de servers van Amerikaanse techbedrijven.

Privacy

De impact van vraaggestuurde zoekopdrachten in Google op je content

Google’s Voice Search en ‘featured snippets’ zijn gericht op specifieke vragen waarop precieze antwoorden moeten komen. Zorg dat je content daarop inspeelt.

SEO

Nexwork op eigen benen

Online bureau Nexwork uit Maastricht gaat vanaf dit jaar verder als onafhankelijk bedrijf. De huidige directie (Remco Heijnen en Jurgen Tichelman) heeft de meerderheid van de aandelen (terug)gekocht van Zandbeek Communication Group uit Eindhoven.

Digital Agencies

Haal het maximale uit je CDP met deze vijf best practices

Implementatie is slechts stap 1 in een CDP-project. Echt succes vraagt om meer. Met deze vijf inzichten maak je van je CDP een succes in de praktijk.

Marketing automation

Nederlandse Thomas Cook in zee met TradeTracker

De Nederlandse tak van reisorganisatie Thomas Cook gaat samenwerken met affiliate netwerk TradeTracker.

Affiliate marketing

Customer Experience in 2022: vijf trends

De afgelopen jaren zijn consumenten massaal overgestapt op digitale platformen. Behaal voordeel door in te spelen op deze vijf CX-gedragstrends.

Customer Experience

Duitse displaymarkt groeit naar 5,1 miljard

Adverteerders gaven in Duitsland voor 5,1 miljard euro uit aan online display-reclame in 2021. Dat is een aanzienlijke groei, voornamelijk veroorzaakt door budgetverschuiving vanwege corona.

Marketing

Meer personalisatie, meer klantbetrokkenheid

Ga voor betere klantervaringen, want hoe tevredener klanten zijn, hoe eerder ze zullen terugkeren. Hoe zorg je daarvoor? Met gepersonaliseerde content.

Customer Experience

Waar let je op bij het kiezen van een omnichannelplatform?

Omnichannel klantenservice is hot. Organisaties willen meerdere kanalen eenvoudig kunnen gebruiken. Er zijn veel goede opties, maar hoe kies je de juiste?

Marketing automation

Starten met retailmedia

Retailmedia wordt steeds belangrijker. Hoe pak je het aan als je als bedrijf zelf ook advertenties van anderen op je site wilt gaan plaatsen?

Retailmedia

Emerce Digital Marketing: Het vegan evangelie van Iglo

Iglo koos bewust voor digitaal om zijn submerk Iglo Green cuisine onder de aandacht van de jonge consument te brengen. “Tv hebben we nog steeds nodig voor het massabereik, maar we zijn dichter op online conversie gaan zitten,” zegt Sophie Swagemakers, Brand Manager van Iglo Nederland op Emerce Digital Marketing.

Marketing

Emerce Digital Marketing: De weg naar privacyvriendelijke statistics

De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.

Analytics

Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

De Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van de Nederlandse branchevereniging DDMA) uitgevoerd onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen wereldwijd, laat zien dat consumenten zich meer bewust zijn van hun rechten over het delen van persoonsgegevens. Tegelijkertijd dalen de zorgen over privacy en ziet de meerderheid het delen van data als essentieel onderdeel van de huidige maatschappij.

Privacy