More stories

Premium

VIA: ‘Markt moet snel in actie komen met tools voor verwerking persoonsgegeven’

Het goedkeuren van cookies en dergelijke is voor de consument te ingewikkeld. Er moeten toepassingen komen waardoor consumenten op een geïnformeerde manier toestemming voor het gebruik van persoonsgegevens kunnen geven. ‘Door het proces weer overzichtelijk te maken, kunnen we transparant richting de consumenten communiceren wat we met hun data doen. Alleen op die manier kunnen we het vertrouwen van de consument laten groeien,’ stelt sectororganisatie VIA.

Marketing
Premium

Hans Leijdekkers naar kesselskramer.digital

Na negen jaar aan het roer te hebben gestaan bij Fabrique, sluit Hans Leijdekkers zich als ceatief directeur aan bij het digitale bureau kesselskramer.digital. Hans is met stip de oudste binnen KesselsKramer, maar verantwoordelijk voor de jongste startup.

Digital Agencies
Premium

DDMA stelt Gerda Arends-Ruitenberg aan als vertrouwenspersoon voor leden en team

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, stelt Gerda Arends-Ruitenberg aan als onafhankelijk vertrouwenspersoon voor leden en het DDMA-team. DDMA sluit zich hiermee aan bij het initiatief van VIA Nederland om een meldpunt te creëren voor ongewenste omgangsvormen en grensoverschrijdend gedrag, met als doel een veiliger werkklimaat binnen de creatieve, media- en marketingsector.

Online advertising
Premium

Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies 2023

Bureaus Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon maken dit jaar kans op de titel in de EMAS Battle of the Agencies (onderdeel van de DDMA EMAS Awards). Dit jaar strijden de genomineerden om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Amnesty International. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS) op 22 juni 2023.

Digital Agencies
Premium

Dentsu wint MediaMarkt media pitch

MediaMarkt heeft na een pitchproces gekozen voor een samenwerking met mediabureau dentsu. Vanaf mei wordt dentsu verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop.

Online marketing
Premium

Nieuw platform retailmedia gaat tv-campagnes aanvullen

Mediaplatform RetailMedia.One bereikt tot tachtig procent van de Nederlandse bevolking op het moment dat die zich naar een winkelaankoop bewegen. Het nieuwe bedrijf biedt een aanvulling op tv als merkbouwend kanaal.

Online advertising

Denk nu na over een toekomstbestendige datastrategie: uitstel leidt tot risico’s

Veel organisaties schuiven ingewikkelde vragen over data nog voor zich uit. Privacy wordt echter steeds belangrijker. Denk dus nu na over je databeleid.

Data

Onderzoek toont: Gen-Z straft adverteerders af bij niet passende content

De context waarin advertenties worden getoond is belangrijk en de effecten verschillen per generatie. Ongeschikte context heeft bij Gen-Z een groot effect.

Online advertising
Premium

Nederlandse social media platform wil de strijd aangaan met TikTok en Instagram

Per 1 april is Nederland een nieuw social media platform rijker: SocialBlox. Op het platform kun je geld verdienen met uitdagingen, zonder advertenties.

Social
Premium

[Emerce TV] ‘Je zit in het hart van de passie’

De markt voor e-sports is vergelijkbaar met YouTube rond 2010. Als sponsor kun je rekenen op volle aandacht, zegt Corné Dubelaar, oprichter Team Gullit, Triple & Team Gullit bij Emerce TV.

Marketing
Premium

[Emerce TV] ‘OPPO derde smartphonemerk door sportsponsoring’

Het Chinese merk OPPO besloot vijf jaar geleden om de Europese markt op te gaan, een uitdaging die niet makkelijk leek met gevestigde namen als Apple en Samsung. Door zich te verbinden aan grote sportevenementen als het grand slam tennistoernooi Roland Garros of een voetbalclub als FC Barcelona wist het merk zijn naamsbekendheid te vergroten. “We zijn nu de derde speler in Nederland,” vertelt verkoopdirecteur Marc Van Den Dool bij Emerce TV.

Marketing
Premium

[Emerce TV] Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Toen de Nederlandse wielerploeg supermarkt Jumbo naast Visma als sponsor binnenhaalde, moeten ze zich niet gerealiseerd hebben dat er een probleem zou ontstaan bij de organisatie van de Tour de France. Die was niet erg gecharmeerd van de gele shirts waarin de wielerploeg zich had gestoken. “Er werd ons vriendelijk verzocht een ander shirt aan te trekken vanwege de gelijkenissen met de Gele Trui,’ zegt Jasper Saeijs, Marketing Manager, Team Jumbo-Visma, bij Emerce TV.

Online marketing
Premium

HYPR neemt branchegenoot over

HYPR neemt ToLocal over. Deze acquisitie moet het voor bureaus en landelijke adverteerders nog makkelijker maken om advertenties hyperlokaal in te zetten.

Marketing
Premium

Wietske Rodenhuis nieuwe CEO van Q42

Q42 heeft een nieuwe directeur. Wietske Rodenhuis neemt de leiding over van Stef Brooijmans. Met haar productmanagement ervaring zal Rodenhuis de ingeslagen koers voortzetten van de digital product studio.

Digital Agencies
Premium

Tuinplantenwinkel Yarinde publiceert app

De webwinkel voor tuin- en borderplanten Yarinde publiceert een mobiele app die vertelt wat wanneer waar in de tuin moet gebeuren.

Marketing