More stories

Starten met retailmedia

Retailmedia wordt steeds belangrijker. Hoe pak je het aan als je als bedrijf zelf ook advertenties van anderen op je site wilt gaan plaatsen?

Retailmedia

Emerce Digital Marketing: Het vegan evangelie van Iglo

Iglo koos bewust voor digitaal om zijn submerk Iglo Green cuisine onder de aandacht van de jonge consument te brengen. “Tv hebben we nog steeds nodig voor het massabereik, maar we zijn dichter op online conversie gaan zitten,” zegt Sophie Swagemakers, Brand Manager van Iglo Nederland op Emerce Digital Marketing.

Marketing

Emerce Digital Marketing: De weg naar privacyvriendelijke statistics

De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.

Analytics

Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

De Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van de Nederlandse branchevereniging DDMA) uitgevoerd onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen wereldwijd, laat zien dat consumenten zich meer bewust zijn van hun rechten over het delen van persoonsgegevens. Tegelijkertijd dalen de zorgen over privacy en ziet de meerderheid het delen van data als essentieel onderdeel van de huidige maatschappij.

Privacy

Heineken introduceert nieuw biertje in metaverse

De introductie in de fysieke wereld vond al plaats, maar volgende week presenteert Heineken ook in een virtuele wereld zijn nieuwe Silver-bier.

Virtual reality

Emerce Digital Marketing: ‘Voeg branding en performance samen’

Performance en marketing moet je combineren om meer marketingresultaat te behalen. Dat zegt Celine Merckx, Manager Digital Marketing bij Fingerspitz Online Marketing (part of Handpicked Agencies) bij Emerce Digital Marketing.

Online marketing

Google Analytics stopt verzamelen IP-adressen

Er komen grote veranderingen aan voor Google Analytics. Die zijn ingegeven door het veranderende privacylandschap. De statistiekendienst stopt binnen afzienbare tijd met het verzamelen en vastleggen van IP-adressen.

Analytics

Emerce Digital Marketing: ‘Bureaus testen te weinig cookieless’

Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.

Online advertising

Emerce Digital Marketing: ‘Te veel focus op conversie, amper op merk’

Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.

Marketing

Emerce Digital Marketing: New York Pizza wil scoren met ‘extreme campagnes’

New York Pizza wil groeien. En hard. In Nederland en sinds kort ook in België en Duitsland. Dat betekent dat alle systemen ingericht moeten zijn op schaal, maar ook op groei, vertelt online manager Jorn Vriend op Emerce Digital Marketing, een videoverzameling die vanaf 08.00 uur klaarstaat.

Online marketing

Hoe onderscheid je je CX?

Als je als bedrijf een nieuwe Coolblue wil zijn, ga je voorbij aan je eigen identiteit en klanten. En juist dat is het startpunt voor excellente CX. 

Customer Experience

Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties aangekondigd

Adobe heeft op zijn jaarlijkse (nog steeds virtuele) Adobe Summit, die tot en met vandaag wordt gehouden, nieuwe functies aangekondigd voor de Experience Cloud, het overkoepelende merk voor digitale ervaringen. Naast data- en analysediensten, contentmanagementtools omvat die ook een e-commerceplatform.

Online advertising

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing

TCF-verbod van Autoriteit Persoonsgegevens is gemakzuchtig

Het verbod van het Transparency Consent Framework door de Autoriteit Persoonsgegevens is wat kortzichtig. Toch is het goed om naar alternatieven te kijken.

Privacy

Anita Blankestijn nieuwe managing director van Gravity

Digital innovation agency Gravity heeft Anita Blankestijn aangesteld als nieuwe Managing Director. Zij neemt het stokje over van Marco Groenendijk, die verder gaat als Group Director van Loyals Group, de bureaugroep waar Gravity onlangs onderdeel van geworden is.

Digital Agencies