Audioconsumptie in 2023: eerste resultaten uit het nieuwe Nationaal Media Onderzoek
In het Nationaal Media Onderzoek wordt audioconsumptie op een nieuwe manier gemeten. De eerste resultaten van dit luisteronderzoek geven stof tot nadenken.
In het Nationaal Media Onderzoek wordt audioconsumptie op een nieuwe manier gemeten. De eerste resultaten van dit luisteronderzoek geven stof tot nadenken.
In the categorie Best SEO gaan Mollie, Toelevering Online en Pearle Opticiens voor de winst bij Friends of Search Awards. HEMA, Landal GreenParks en RRS zijn genomineerd in de categorie Best SEA (PPC). De uitreiking vindt plaats tijdens Friends of Search Fest op 23 maart in de Kromhouthal in Amsterdam.
Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte krijgt het spaarprogramma Air Miles een nieuw gezicht en een nieuw geluid. Air Miles gaat naar eigen zeggen nog meer gebruik maken van de kracht van de coalitie van de partners van het loyaliteitsprogramma, waardoor spaarders sneller kunnen sparen en nog meer inwisselmogelijkheden krijgen.
Snapchat ontwikkelde in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een online campagne om jongeren te motiveren te gaan stemmen bij de provinciale staten- en waterschapsverkiezingen op 15 maart 2023. De campagne bestaat uit een Augmented Reality-lens en diverse filters en stickers.
De inschrijving van de DDMA EMAS Awards is geopend. Ambitieuze e-mailmarketing (automation) professionals kunnen deelnemen in vijf categorieën: Personalization, Optimization, Design, Young Talent en de Battle of the Agencies. Aanmelden kan via: emas.nu/awards. De uitreiking vindt plaats tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit op 22 juni in de Kromhouthal in Amsterdam.
YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.
Mindshare heeft het performance marketing-/media-account gewonnen. Mindshare wint hiermee na een kort, intensief, maar vooral energiek pitchtraject van de Rabobank Groep.
De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.
Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.
Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de ‘Veilig op Weg’-campagne gemaakt voor Univé.
Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’
Digital out of Home (DOOH) rukt steeds verder op en de mogelijkheden groeien. Zelfs Google is inmiddels aan boord. Hoe zet je het effectiever in?
Hillenaar Outdoor en TAG Outdoor gaan samenwerken. Het doel is om onder meer Programmatic Buying via buitenreclame naar een hoger niveau te tillen.
DDB lanceert wat het noemt het eerste volledig geautomatiseerde creatieve bureau. The Uncreative Agency debuteerde op 27 januari met een […]