More stories

Premium

Infographic: 10 soorten YouTube-video’s die je moet maken om je online aanwezigheid te verbeteren

Hoe kun je je als klein bedrijf onderscheiden van de groten op YouTube? Het team van Headway Capital deelt in deze infographic tips voor succes. Belangrijk zijn bijvoorbeeld productspots, how to’s, product-in-actie video’s, veelgestelde vragen, getuigenissen en beoordelingen. Onderschat het niet: YouTube trekt maandelijks 2 miljard bezoekers, ongeveer een derde van de populatie.

Marketing
Premium

Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2023 bekend

De genomineerde cases van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2023 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en […]

Digital Agencies

Embassy of Dutch Creativity opnieuw naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar voor de zevende keer aanwezig tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. De gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie betrekt dit jaar een statige villa en wordt daarmee een echte ambassade voor Nederlandse creativiteit. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal het dé plek zijn voor internationale promotie.

Online marketing
Premium

Emerce Conversion & Analytics: de cultuur van experimenteren

Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.

Conversie

Google stopt met vergelijkbare doelgroepen: de gevolgen en de oplossingen

Google gaat stoppen met vergelijkbare doelgroepen in Google Ads en DV360. Kijk nu al naar de alternatieven en oplossingen die Google voorstelt.

Online advertising

Case: hybride evenement voor productlancering van chocoladeproducent

Hybride evenementen behouden waarde. Met hoge productiewaarde en oog voor details kun je de aandacht vasthouden en media-aandacht genereren.

Video
Premium

Kaartje2go start b2b-lijn

Kaartje2go zoekt met een nieuw, apart team samenwerkingsverbanden op de zakelijke markt in Nederland en Duitsland.

Marketing
Premium

Alleen maar meer merkbudget naar TikTok (+60%)

Ondanks kritiek en verbanningen door overheden groeit TikTok in commerciële zin tegen de klippen op. Adverteerders spenderen er eind vorig jaar 60 procent meer dan in 2021.

Online advertising
Premium

L’Oréal kiest Scooperz als influencer agency

L’Oréal Groupe heeft een meerjarige samenwerking aangekondigd met Scooperz, een influencer en social media agency, om alle influencer marketingactiviteiten voor […]

Influencer marketing

Onderzoek: wat bureaus doen en hoe ze presteren

Onderzoek toont: bureaus groeien maar laten ook kansen tot verbetering liggen, bijvoorbeeld rond de manier van facturering en inzicht in de winstgevendheid.

Digital Agencies
Premium

VIA: ‘Markt moet snel in actie komen met tools voor verwerking persoonsgegeven’

Het goedkeuren van cookies en dergelijke is voor de consument te ingewikkeld. Er moeten toepassingen komen waardoor consumenten op een geïnformeerde manier toestemming voor het gebruik van persoonsgegevens kunnen geven. ‘Door het proces weer overzichtelijk te maken, kunnen we transparant richting de consumenten communiceren wat we met hun data doen. Alleen op die manier kunnen we het vertrouwen van de consument laten groeien,’ stelt sectororganisatie VIA.

Marketing
Premium

Hans Leijdekkers naar kesselskramer.digital

Na negen jaar aan het roer te hebben gestaan bij Fabrique, sluit Hans Leijdekkers zich als ceatief directeur aan bij het digitale bureau kesselskramer.digital. Hans is met stip de oudste binnen KesselsKramer, maar verantwoordelijk voor de jongste startup.

Digital Agencies
Premium

DDMA stelt Gerda Arends-Ruitenberg aan als vertrouwenspersoon voor leden en team

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, stelt Gerda Arends-Ruitenberg aan als onafhankelijk vertrouwenspersoon voor leden en het DDMA-team. DDMA sluit zich hiermee aan bij het initiatief van VIA Nederland om een meldpunt te creëren voor ongewenste omgangsvormen en grensoverschrijdend gedrag, met als doel een veiliger werkklimaat binnen de creatieve, media- en marketingsector.

Online advertising
Premium

Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies 2023

Bureaus Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon maken dit jaar kans op de titel in de EMAS Battle of the Agencies (onderdeel van de DDMA EMAS Awards). Dit jaar strijden de genomineerden om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Amnesty International. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS) op 22 juni 2023.

Digital Agencies
Premium

Dentsu wint MediaMarkt media pitch

MediaMarkt heeft na een pitchproces gekozen voor een samenwerking met mediabureau dentsu. Vanaf mei wordt dentsu verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop.

Online marketing