More stories

Premium

Forse groei voorspeld voor wereldwijde reclamemarkt

De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com

Marketing
Premium

Infographic: AI-modellen worden vaker ingezet

Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten geeft maar liefst 92 procent van de participanten aan meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken. 86 procent van deze organisaties heeft zelfs een infrastructuur volledig [ED4] toegewijd aan AI-modellen en toepassingen. Bovendien wordt AI over de gehele linie meer toegepast. 27 procent geeft aan meerdere cruciale AI-toepassingen live te hebben staan ten opzichte van 10% van vorig jaar.

Artificial Intelligence
Premium

Duitse supermarkt Rewe wil af van reclamefolders

Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.

Online advertising

Hoe bereken je de ROI van warehouse automation?

Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren. 

Marketing automation
Premium

Google wacht met uitfaseren third party cookies in Chrome

Google wacht toch langer met het uitfaseren van cookies van derden in zijn browser Chrome. Aanvankelijk was dat voor 2022 gepland, daarna werd de deadline verschoven naar 2023. Nu komt daar weer een jaar bij.

Analytics

Gebruik je bedankpagina niet als conversietracking

Een bezoek aan je bedankpagina als conversie meten is één van de eenvoudigste manieren om een conversie te registreren, maar klopt vaak niet.

Conversie
Premium

Seeders betreedt Britse markt via samenwerking

Online marketingbedrijf Seeders uit Zwolle betreedt de Britse markt door een samenwerking met Passion Digital, een full service digital marketing agency uit Londen.

Digital Agencies
Premium

Vijf procent van Nederlandse voetbal leunt op inkomsten van gokbedrijven

Vijf procent van het Nederlandse voetbal leunt op shirtsponsoring door online gokbedrijven. Dat heeft Voetbal International berekend.

Marketing

Hoe krijg je grip op je multi-cloud ecosysteem?

Het is lastig om grip te houden op een multi-cloud omgeving en onder alle omstandigheden security en compliance te waarborgen. 

Cloud
Premium

Wouter Koch (Wunderkind): ‘Traditionele performancemarketing staat onder druk’

Sinds februari is het Amerikaanse Wunderkind neergestreken in Amsterdam en wil het Nederlandse online retailers bedienen in het cookieloze tijdperk. “Zonder identificatie geen personalisatie”, aldus Country manager Wouter Koch.

Marketing

Wat als data-ethiek niet zou bestaan?

Hoe zou de wereld eruit zien als data-ethiek niet bestond? We hebben de afgelopen jaren een aantal keer mogen ervaren hoe dat eruit ziet.

Data
Premium

Infographic: ruim 60% van de Nederlanders mijdt sociale media op vakantie

Verslaafd aan de smartphone? Uit onderzoek van Interhome blijkt dat de Nederlander op vakantie zo min mogelijk op zijn of haar mobiele telefoon wil zitten. En het blijft niet bij goede voornemens. Ruim 60 procent geeft aan tijdens vakantie minder online actief te zijn.

Social
Premium

Bitvavo maakt claim van ‘meer dan 1 miljoen klanten’ niet waar, oordeelt Reclame Code Commissie

Cryptoplatform Bitvavo mag in zijn reclame niet beweren meer dan 1 miljoen Nederlandse klanten te hebben, zo lang dat niet onafhankelijk bewezen of gecontroleerd is. Dat concludeert de Reclame Code Commissie na behandeling van een klacht.

Online advertising
Premium

Facebook vertimmert nieuwsfeed, vrienden krijgen voorrang

Facebook vernieuwt zijn belangrijkste nieuwsfeed en lanceert vandaag een nieuw tabblad Feed, waar gebruikers louter berichten van hun vrienden, groepen, pagina’s en meer in chronologische volgorde kunnen zien.

Facebook
Premium

Mediagroep Publicis rapporteert solide resultaten

Mediagroep Publicis kan terugkijken op een succesvol half jaar, waarin ze een groei van 21 procent realiseerde.

Digital Agencies