Forse groei voorspeld voor wereldwijde reclamemarkt
De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com
De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com
Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten geeft maar liefst 92 procent van de participanten aan meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken. 86 procent van deze organisaties heeft zelfs een infrastructuur volledig [ED4] toegewijd aan AI-modellen en toepassingen. Bovendien wordt AI over de gehele linie meer toegepast. 27 procent geeft aan meerdere cruciale AI-toepassingen live te hebben staan ten opzichte van 10% van vorig jaar.
Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.
Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren.
Google wacht toch langer met het uitfaseren van cookies van derden in zijn browser Chrome. Aanvankelijk was dat voor 2022 gepland, daarna werd de deadline verschoven naar 2023. Nu komt daar weer een jaar bij.
Een bezoek aan je bedankpagina als conversie meten is één van de eenvoudigste manieren om een conversie te registreren, maar klopt vaak niet.
Online marketingbedrijf Seeders uit Zwolle betreedt de Britse markt door een samenwerking met Passion Digital, een full service digital marketing agency uit Londen.
Vijf procent van het Nederlandse voetbal leunt op shirtsponsoring door online gokbedrijven. Dat heeft Voetbal International berekend.
Het is lastig om grip te houden op een multi-cloud omgeving en onder alle omstandigheden security en compliance te waarborgen.
Sinds februari is het Amerikaanse Wunderkind neergestreken in Amsterdam en wil het Nederlandse online retailers bedienen in het cookieloze tijdperk. “Zonder identificatie geen personalisatie”, aldus Country manager Wouter Koch.
Hoe zou de wereld eruit zien als data-ethiek niet bestond? We hebben de afgelopen jaren een aantal keer mogen ervaren hoe dat eruit ziet.
Verslaafd aan de smartphone? Uit onderzoek van Interhome blijkt dat de Nederlander op vakantie zo min mogelijk op zijn of haar mobiele telefoon wil zitten. En het blijft niet bij goede voornemens. Ruim 60 procent geeft aan tijdens vakantie minder online actief te zijn.
Cryptoplatform Bitvavo mag in zijn reclame niet beweren meer dan 1 miljoen Nederlandse klanten te hebben, zo lang dat niet onafhankelijk bewezen of gecontroleerd is. Dat concludeert de Reclame Code Commissie na behandeling van een klacht.
Facebook vernieuwt zijn belangrijkste nieuwsfeed en lanceert vandaag een nieuw tabblad Feed, waar gebruikers louter berichten van hun vrienden, groepen, pagina’s en meer in chronologische volgorde kunnen zien.
Mediagroep Publicis kan terugkijken op een succesvol half jaar, waarin ze een groei van 21 procent realiseerde.