Derde partijen goed voor 36% Zalando-handel
Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.
Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.
Externe verkopers op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.
Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.
Voor veel e-commercebedrijven is Google hét uitgangspunt. Het lukt vaak niet óók Amazon Marketplace te gebruiken. Terwijl beide inzetten juist krachtig is.
Amazon verandert in Europa zijn inkoopbeleid en koopt daarom niet meer in bij lokale groothandel en distributeurs. De Amerikanen gaan direct zaken doen met de producenten.
Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.
Ondernemers die een bedrijf willen opbouwen, dat ze ooit willen verkopen, moeten goed nadenken voordat ze starten met de verkoop op Bol.com.
Marketplaces zijn niet meer weg te denken. Er zijn een aantal trends om rekening mee te houden als je als merk aan de slag wilt met een marketplace.
Marktplaatsen: hoe bescherm je als B2B- of D2C-bedrijf jouw merk en hoe zet je dit kanaal in om te kunnen groeien en bloeien?
Dit jaar hebben Nederlanders 62,7 miljoen keer het woord ‘gratis’ in de zoekbalk van Marktplaats getypt. Het aantal ligt zo hoog dat het alle andere zoekwoorden ruimschoots overstijgt. Het...
Een grote kostenbesparingsronde moet bol.com financieel in het gareel brengen. De platformtak wordt gespaard, er vervallen geen banen. Dat is niet uit luxe, want de advertentiemarkt verwacht meer dan...