What's new

Top stories

Pablo van den Berg (Yune): ‘Met positieve jaloezie kijk ik naar concurrentie’

Hij studeerde communicatiewetenschap, maar spendeerde meer tijd in de montagekamer dan op de universiteit. Video’s maakte Pablo van den Berg al in 2007, een tijd dat Facebook nog niet in Nederland bestond en YouTube nog nieuw was: ‘Wij moesten een soort van evangelie verkopen aan de hand van drie slides op Powerpoint, dat was natuurlijk heel lastig. Later heeft die term video veel meer kracht gekregen. We moesten concurreren tegen televisie en de traditionele reclame, dat was wel spannend.’


Ludo Hekman (Lighthouse Reports): ‘Met opkomende technieken verhalen journalistiek vertellen’

Lighthouse Reports is een journalistiek productiebureau dat zich onderscheidt door gebruik te maken van opkomende technieken bij het doen van onderzoek en het vertellen van de verhalen. “We doen veel moeite om een bepaald verhaal te kunnen vertellen, naar een moeilijke plek te gaan en daar mensen te spreken en dan is het vervolgens best wel onbevredigend als het dan in een krant komt met 800 woorden en een dag later weer verdwijnt. Vanuit die onvrede zijn we op zoek gegaan naar andere manieren om verhalen te vertellen en die ook bij een andere, jongere doelgroep te laten landen. Maar we vinden het ook gewoon heel leuk om nieuwe dingen te doen”, aldus Ludo Hekman, journalist en creative producer bij Lighthouse Reports, bij Top Names.


Meer artikelen in Media

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen