Groen licht voor overname RTL door DPG, maar onder voorwaarden
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft toestemming voor de overname van RTL Nederland (RTL) door DPG Media (DPG). Wel moet DPG voldoen aan een uitgebreid pakket aan voorwaarden....
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft toestemming voor de overname van RTL Nederland (RTL) door DPG Media (DPG). Wel moet DPG voldoen aan een uitgebreid pakket aan voorwaarden....
Googles videoplatform Veo 3, eind mei gelanceerd, is nu al een hit op TikTok, ook in Nederland, waar het platform nog niet eens is gelanceerd. Het wemelt op TikTok...
Deezer gaat AI-gegenereerde muziek labelen om streamingfraude tegen te gaan. Volgens het bedrijf is inmiddels zo’n 18 procent van de dagelijks geüploade muziek volledig door AI gemaakt, omgerekend meer...
In mei vonden de Amerikaanse upfronts plaats: evenementen in de televisiewereld waar netwerken en streamingsdiensten hun plannen presenteren.
De Nederlander neemt steeds minder nieuws tot zich en lokale journalistieke media boeten steeds meer aan belang in. Nieuwsconsumptie verschuift naar bigtech en socialmedia.
De baas van de Amerikaanse nieuwstitel The Atlantic gaat ervan uit, dat het verkeer naar zijn sites komende jaren praktisch naar nul daalt.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2024 met 6,9% gegroeid tot 6,41 miljard euro. Die stijging komt vrijwel geheel op het conto van digital dat een toename van...
De animaties zijn het nog net niet, want robotachtig en schokkerig, maar de stem is al niet meer van echt te onderscheiden: een prototype van Virtual Bart oftewel BNN-oprichter...
DPG Media introduceert als eerste en enige Nederlandse uitgever de PMP Portal: een innovatieve tool waarmee adverteerders en mediabureaus zelfstandig en razendsnel deals kunnen opzetten en beheren binnen de...
Talpa Media gaat de verkoop van programmatic audio-advertenties en run of network-campagnes verzorgen van de podcasts van Dag & Nacht Media en Tonny Media. De dochterbedrijven van Podimo sluiten...
De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft 50.000 euro toegekend aan het project The times they are AI-changin: how engaging with artificial intelligence affects creativity in the music...