More stories

Russische games goed voor bijna 1 miljard dollar

De Russische markt voor online en mobiele games wordt steeds belangrijker. De omzet bedraagt nu al zo’n 830 miljoen dollar, zegt internetbedrijf Mail.ru.

Entertainment

2 miljoen bezoekers voor websites regionale omroep

Vorig jaar bezochten 2 miljoen Nederlanders de websites van de regionale omroepen en raadpleegden 2,3 miljoen mensen de apps van de regionale omroepen. Dat staat in het jaarverslag van de koepelorganisatie ROOS.

Media

BNN-VARA en NHTV versterken Hilversum Media Campus

BNN-VARA en NHTV Breda zijn toegetreden als strategisch partner van Hilversum Media Campus. Hilversum Media Campus heeft de ambitie om opleidingen en bedrijfsleven dichterbij elkaar te brengen.

Recruitment

Uitrol Pokémon Go in gevaar door overbelasting (update)

Na het succes komen de problemen: de uitrol van Pokémon Go in de rest van de wereld zou wederom vertraagd kunnen worden nu veel gebruikers in Australië klagen dat ze niet kunnen inloggen.

Entertainment

Dekker (Media) wil af van minimale aantal ‘must carry’ kanalen

Staatssecretaris Dekker wil de mogelijkheden voor à la carte abonnementsdiensten vergroten. Dat schrijft hij aan de Tweede Kamer. Sinds 2014 zijn pakketaanbieders wettelijk verplicht om minimaal dertig televisiezenders en vijfentwintig radiozenders aan te bieden in een standaardpakket.

Entertainment

‘YouTube eind gevorderd met kabelalternatief’

YouTube lijkt een eind op weg met zijn alternatieve televisiekanaal. ABC, CBS en ESPN zijn de Amerikaanse netwerken die hun medewerking zouden hebben toegezegd.

Entertainment

Steeds minder kijkers voor videoportals tv-zenders

De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.

Video

Hoe verdient Nintendo aan zijn blockbusterapp Pokémon Go?

Voor Nintendo moet het succes van de vorige week uitgebrachte app Pokémon Go ook als een mokerslag zijn aangekomen. Maandag steeg de koers van het Japanse bedrijf met 25 procent. Het bedrijf is op paper plotskaps 8 miljard euro rijker. En dat allemaal dankzij een gratis app.

Entertainment

Wordfeud blijft populairste spel-app

Ruim de helft van de Nederlanders met een smartphone heeft een spelapp geïnstalleerd op zijn of haar toestel. Gamen op de smartphone is vooral populair onder vrouwen, maar ook tieners hebben een bovengemiddeld aantal spel-apps op hun smartphone staan.

Entertainment

Remco Bos (Hyves) naar VICE Media

Remco Bos, oud CEO van Hyves, is commercieel directeur geworden van jongerenmerk VICE Media.

Publishing

Leesapp voor iPhone

MagBoox lanceert een leesmap in de vorm van een iPhone- en iPad-app. Voor 4,99 euro per maand hebben lezers onbeperkt toegang tot een ‘groeiend aanbod van boeken en tijdschiften’.

Publishing

Google koopt streamingpartner Amerikaanse tv-bedrijven

Google heeft Anvato overgenomen, een Amerikaanse specialist in videostreaming. Tv-bedrijven gebruiken de dienst voor live-streams, editing en om online geld te verdienen.

Publishing

Gamigo koopt branchegenoot Highdigit

Gamigo heeft voor een onbekend bedrag het Duitse Highdigit overgenomen, nadat het eerder was gefuseerd met Aeria Games. Gamigo is vooral bekend van (pc) titels als Fiesta Online, Last Chaos en Dragon’s Prophet.

Entertainment

Audiostreams halen videostreams in

Audiostreaming heeft videostreaming voor het eerst ingehaald, althans gemeten naar het aantal streams. Dat zegt BuzzAngle Music.

Entertainment

Series en films pushen online video

Het gaat hard met online video in ons land. Nederlanders keken er in 2015 maar liefst 105 minuten per dag naar, tegenover 178 minuten reguliere tv. Een stijging van 60 procent ten opzichte van een jaar eerder (65 minuten).

Video