More stories

Axel Springer: ‘We zijn Europa’s grootste online uitgever’

De diepte-investeringen van afgelopen jaren in Digital beginnen zijn vruchten af te werpen voor Axel Springer. De uitgever ziet zijn winst met zeventien procent stijgen en het claimt nu Europa’s grootste online uitgever te zijn.

Publishing

Conflict dreigt tussen Ziggo en FOX Sports

Er dreigt weer een conflict over de doorgifte van betaalzender FOX Sports, dit keer heeft het bedrijf het aan de stok met kabelaar Ziggo.

Entertainment

Oculus sluit VR-studio

Oculus, het dochterbedrijf van Facebook gespecialiseerd in VR, sluit zijn Oculus Story Studio. De studio produceerde VR content voor Oculus Rift en Samsung Gear VR headsets.

Entertainment

Pamflet bij NRC en Volkskrant tegen ‘vrouwenvernedering’ GeenStijl

De Volkskrant en de NRC lijken de aanval op GeenStijl nu definitief te hebben ingezet. In een paginagroot pamflet wordt Nederlandse bedrijven opgeroepen om niet meer op GeenStijl en Dumpert te adverteren.

Publishing

Mobiel stuwt omzet Zynga, toekomst wordt berichtenapps

Zynga, het bedrijf achter de online game FarmVille, ontleent steeds meer inkomsten aan mobiele games. De mobiele omzet is nog nooit zo hoog geweest en groeide 19 procent op jaarbasis.

Entertainment

‘Online recensies belangrijkste keuzefactor vakantie’

Online recensies zijn voor de reisbranche de belangrijkste marketing tool. Dit stelt WebsiteBuilder.org. Een punt meer op een schaal van een tot vijf betekent bijvoorbeeld dat een hotel tot 11,2 procent meer kan vragen voor een kamer.

Travel

ACM stelt mogelijk paal en perk aan ‘extraatjes’ KPN en Ziggo

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) gaat grote spelers KPN en Vodafone/Ziggo strenger controleren. De waakhond vermoedt dat ze kleinere spelers Tele2 en T-Mobile uit de markt drukken.

Entertainment

KPN stopt met gratis Spotify bij abonnement

KPN stopt op 1 juni met het gratis aanbieden van Spotify. Volgende maand verdubbelt het telecombedrijf de mobiele data van zijn abonnementen zonder dat klanten daarvoor extra moeten betalen. Kennelijk om kosten te besparen wordt Spotify geschrapt.

Entertainment

XITE bouwt voort op crossmediale festivalcampagne

Na de zoektocht naar een nieuwe vlogger in 2016 is jongerenzender XITE druk bezig met het opzetten van een nieuwe spraakmakende campagne voor het komende festivalseizoen. Manon Fennis vertelt tijdens The Social Conference 2017 over de plannen.

Influencer marketing

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger weg bij TMG

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger stappen op bij TMG. Hun functies komen te vervallen. Harm van Veldhuizen is de komende maanden aangewezen als ad interim-directeur marketing en sales, samen met tijdelijke CEO Hans Bakker.

Publishing

Adobe: ‘VR en wearables in travel steeds populairder’

In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal berichten op social media over reisgerelateerde AR/VR-ervaringen gestegen met 13 procent. Dit meldt Adobe Digital Insights (ADI) op basis van de Amerikaanse markt.

Travel

Zenders Discovery weg bij Delta en CanalDigitaal

De Zeeuwse kabelmaatschappij Delta en M7 Group, eigenaar van CanalDigitaal en Online, gaan stoppen met het doorgeven van de zenders van Discovery Networks, zoals Animal Planet, Discovery, Eurosport en TLC.

Entertainment

Twitter kondigt nog meer liveshows aan

Na de aankondiging gisteren dat het een live nieuwskanaal met financieel persbureau Bloomberg gaat beginnen, heeft Twitter nog meer deals voor liveshows onthuld. In totaal zestien.

Twitter/X

NRC en Telegraaf mogen onder één dak bij Mediahuis

Mediahuis en VP Exploitatie hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep. De toezichthouder ziet geen bezwaren omdat de krantentitels blijven bestaan.

Publishing

Blendle in zee met Amerikaanse uitgever Condé Nast

Krantenkiosk Blendle kondigt een samenwerking met de Amerikaanse mediagigant Condé Nast. Gebruikers van de digitale kiosk krijgen daardoor onder meer toegang tot tijdschriften als The New Yorker en Vanity Fair.

Publishing