‘Native advertising’: alternatief voor gebruikers die zich van sociale media afkeren
Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt 'native advertising' belangrijker.
Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt 'native advertising' belangrijker.
Een half jaar geleden begon Albert Heijn met Sponsored Products: merken kunnen zichtbaarheid kopen voor hun producten op de website. De eerste resultaten.
Met 'native advertising' kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.
'Native advertising' is niets nieuws. Maar het volle potentieel wordt nog niet benut. Vooral op sociale media is er nog veel te winnen, ook voor het MKB.
Online adverteren gebaseerd op het volgen van mensen met bijvoorbeeld tracking cookies zou verboden moeten worden. En het opstellen van profielen van kinderen ook. Dat schrijven de Europese privacytoezichthouders,...
Native Advertising heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Vijf voordelen van deze vorm van advertising.
Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar. Ze vormen een joint-venture waarin ze hun digitale reclame-activiteiten samenvoegen. Het cluster moet een blok mediabereik vormen dat...
Er gebeurt momenteel veel in het landschap van ITP. Wat is de relatie tussen ITP en Programmatic Advertising? En welke ontwikkelingen zien we hier?
Onderwerpen als COVID-19 en Black Lives Matter vormen het gesprek van de dag. Welke rol spelen dit soort culturele thema’s in reclame, en in de reclamewereld zelf?
Pas als de Nederlandse online advertentiebranche pro-actiever aan de slag gaat met de ontwikkelingen in de markt, kunnen we internationaal uit blijven blinken.
Van meer app downloads, enthousiaste nieuwsbrieflezers tot aan groeiende verkoopcijfers; native discovery werkt.