More stories

Acht best practices voor het optimaliseren van je native advertising strategie

Uit onderzoek van Outbrain blijkt dat consumenten gemiddeld vier content pieces leest voordat deze overgaat op een aankoop. Je kunt grote invloed uitoefenen op deze aankoopbeslissing door via zoveel mogelijk interactiemomenten in contact te komen met consumenten. Dit eBook bevat casestudies van Vodafone, TacoTax, CBR Fashion Group, Naked Wines, Blinkist, Lifesum en BuzzFeed. Lees hoe de performance marketeers bij deze bedrijven hun customer journey campagnes en ROI hebben geoptimaliseerd.

Marketing

Header Bidding – Wat heeft het ons opgeleverd en wat is de toekomst?

Header Bidding, de afgelopen jaren misschien wel hét buzzwoord onder display marketeers. Hoe staat het er anno 2020 mee?

Native advertising

Integreer native advertising in je travel marketingstrategie

In januari wordt de meeste travel content gepubliceerd. Voor bedrijven is het begin van het jaar het perfecte moment om hun reiscampagne te lanceren en geïnspireerde reizigers om te zetten in klanten.  Faye Liddle-Moore – Digital expert in reiscampagnes bij Outbrain – biedt in dit webinar handvatten voor het optimaliseren voor je reiscampagne voor 2020.

Marketing

Responsive ads en Smart Display in de praktijk

Dit is het derde deel van een serie van drie blogartikelen over Smart Display campagnes en Responsive ads. In dit […]

Online advertising

Zo bereik je meer impact met rijke advertentievormen

Als je als marketeer out of the box durft te denken zijn de mogelijkheden om rich media in te zetten voor je advertentiecampagnes létterlijk eindeloos. Maar hoe zet je met een campagne aan tot actie, hoe krijg je mensen zover dat ze je product of dienst en je onderscheidend vermogen écht onthouden? Deze vragen houden elke marketeer bezig. Display advertising kan hier een grote rol in spelen, mits je gebruik maakt van verrijkte advertenties die de ontvangers verrassen.

Online advertising

Hoe krijg je de data van display advertising weer in eigen beheer?

Voor veel adverteerders is display advertising een black box. Met één druk op de knop alle campagnes inzien? Onmogelijk. Maar dat kan ook anders.

Native advertising

Waarom Out of Home (OOH) op dit moment vergelijkbaar is met het internet van vroeger

Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.

Programmatic

Een digitale Black Friday strategie ontwikkelen? Gebruik deze expertstips

Tussen 2017-2018 steeg de omzet op Black Friday in Nederland met 85 procent. Bovendien bleek uit een PayPal-onderzoek dat Black Friday niet alleen gaat over het kopen van kerstcadeaus voor consumenten in Europa. 41 procent van de respondenten zei die dag van plan te zijn om kerstcadeautjes te kopen, en 49 procent gaf ook een “algemene aankoop” aan. Grote verkoopevenementen zoals Black Friday bieden enorme kansen voor alle e-commercebedrijven. Het is essentieel om de juiste digitale Black Friday strategie te vinden om het momentum in de markt te benutten. In dit webinar deelt Myah Edelstyn (Outbrain) haar visie hierop.

e-commerce

Outbrain en Taboola fuseren

De online reclamebedrijven Outbrain en Taboola fuseren en creëren daarmee een onderneming die op 850 miljoen dollar wordt gewaardeerd en een omzet heeft van ruim twee miljard dollar.

Venture

Is native advertising nog steeds een hype of inmiddels een teleurstelling? 

Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.

Native advertising

Advertenties Amazon naar 40 miljard dollar in 2023

Amazon controleert in 2023 8 procent van de markt door digitale advertenties van 520 miljard dollar. Dat is fors meer dan de 294 miljard van dit jaar, denkt Juniper Research.

Native advertising

Sanoma wil meer met native advertising binnen video

Sanoma wil meer gaan doen met native advertising binnen video. De uitgever spreekt van nieuwe ‘outstream proposities’. Onder outstream video […]

Native advertising

‘Succesvolle NPO-programma’s doorverkopen aan de commerciëlen is een leuke gedachtegang’

Wat is de maatschappelijke toegevoegde waarde van STER? Heeft STER nog bestaansrecht? En moet de STER als overheidsorgaan niet uitvoering geven aan het Nationaal Preventieakkoord door bepaalde reclames te bannen? STER-directeur Frank Volmer vertelt in deze podcast over de koers van reclame en televisie.

Online advertising

‘Labels native advertising vaak onduidelijk’

Onderzoek van UAntwerpen bewijst dat lezers meer vertrouwen hebben in een nieuwsmedium en in de adverteerder als er duidelijkheid is over native advertenties. De huidige labels zijn niet transparant genoeg.

Native advertising

Outbrain koopt Ligatus voor native advertising

Het Amerikaanse Outbrain koopt het Europees opererende Ligatus en brengt daarmee twee specialisten op het gebied van native advertising en redactionele aanbevelingen bij elkaar.

Native advertising