More stories

Nieuwe managing director voor Ligatus

Nick Kalse wordt per 1 september de managing director van Ligatus. Hij volgt Michel Hoekstra op die na negen jaar aan het roer stond.

Native Advertising

Wayne Parker Kent lanceert wielerplatform voor Sunweb

Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent. Dit maakte Wayne Parker Kent en de CCO van Sunweb Group Tim van den Bergh deze week bekend in de podcast The Brief.

Contentmarketing

Waar gaan de Nederlandse tv-media naartoe?

Dit jaar is er voor het eerst minder advertentiebudget naar tv gegaan. Digitale partijen winnen marktaandeel. De Nederlandse publieke en commerciële omroepen staan voor drie lastige keuzes.

Video

KLM start podcast voor internationale brand awareness

KLM is begonnen met een uitgedokterde podcastreeks om vooral op de buitenlandse markt zijn merkbekendheid te vergroten. In de podcasts vertellen reizigers over gebeurtenissen die hun leven op zijn kop hebben gezet.

Travel

Contentmarketing combineert prima met native advertising

Adverteren is binnen contentmarketing vaak een vies woord. Er is echter een groot grijs gebied, waarin meerdere disciplines elkaar kunnen ontmoeten om hun content én doorklikratio van advertenties te kunnen verhogen. Geen shady business, niks op het darkweb, maar gewoon met native advertising.

Native Advertising

Addressable TV moet tv-reclame relevant maken

Eén heel hot buzzwoord in de digitale markt is Addressable TV. Nog niet eerder gehoord? Met Addressable TV wordt bedoeld dat je tijdens jouw avondje TV kijken een reclameblok ziet met advertenties die voor jou relevant zijn. Dus niet de maandverbandreclame in het studentenfort vol mannen en geen Axe-deodorant reclame als je als vrouw alleen woont. Maar waarom hebben we dit nog niet in Nederland? En tegen welke uitdagingen lopen we aan? In dit blog: alles over Addressable TV.

Online Advertising

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

Campagnes

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

Influencer marketing

Vergelijk.nl besteedt exploitatie uit aan Semilo

Vergelijk.nl besteedt de commerciële exploitatie van zijn display advertising uit aan Semilo. De site kan zijn aandacht beter vestigen op het kernproduct en ziet en passant een nieuw commercieel format op zijn platform verschijnen in de vorm van native advertising.

Online Advertising

Google introduceert native advertising op AdSense

Google introduceert drie vormen van native advertising voor zijn AdSense-netwerk. Hiermee speel het in op de groeiende vraag op de adverteerdersmarkt naar een meer verhalende en minder promotionele vorm van reclame.

Native Advertising

Ligatus voegt Google DBM toe aan nativenetwerk

Google DBM is de laatste grote DSP-partner die Ligatus aan zijn programmatic nativenetwerk toevoegt. Adverteerders kunnen native advertising op een programmatic wijze via Google Doubleclick Manager gaan verkopen.

Campagnes

Uitgaven ‘native’ 600 procent gestegen, maar ook afvallers

De uitgaven aan native advertenties, commerciële content die niet meteen als zodanig wordt herkend, zijn de afgelopen drie jaar met liefst 600 procent gestegen. Toch zijn er ook afvallers, constateert bureau Nativo in een maandag verschenen onderzoek.

Native Advertising

Snaps eerste Nederlandse campagne: Oreo-koekjes

De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.

Online Advertising

‘Prestaties native advertenties hangen af van DSP’

Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Native Advertising