Online advertising

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Online advertising

Nieuw in het videolandschap: programmatic podding

Programmatic ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. En terwijl de term ‘podding’ redelijk nieuw is, gaan partijen zoals BrandDeli en Ster bij SpotX een stap verder door ad pods op een programmatic wijze in te zetten. Er is echter nogal wat verwarring over wat (programmatic) podding inhoudt en daarom ga ik daar graag dieper op in. Wat is programmatic podding en wat zijn de voordelen?


Dynamic Search Ads: 6 experttips die je direct moet gaan gebruiken

Haal je het maximale uit de mogelijkheden die Dynamic Search Ads (DSA) te bieden hebben? Weet je precies via welke structuur je DSA moet opzetten en welke categorieën & tactieken je kan inzetten om je ROI te verhogen? Ik ga je aan de hand van zes tips in dit artikel meer grip geven op je […]


Rich snippets voor reviews in Google verdwenen? Enkele praktische tips

Tijdens het zoeken naar een product of bedrijf in Google kom je ze vaak tegen. Oranje reviewsterren onder de zoekresultaten, ook wel rich snippets voor reviews of kortweg review snippets genoemd. Ze visualiseren de beoordelingen van consumenten over een product of bedrijf en hebben een serieuze impact op de hoeveelheid bezoekers die een website krijgt. Het is dan ook niet gek dat veel websitebeheerders graag de moeite nemen om deze review snippets in te stellen op hun website.


Slimme toepassingen voor mobiele marketingcampagnes

Om meer gevoel bij te krijgen van de voordelen en de mogelijkheden binnen mobile advertising, heb ik de meest toffe toepassingen en cases verzameld in dit blog. Ook kijken we naar de huidige en toekomstige ontwikkelingen. Wordt het niet tijd dat AR meer geïntroduceerd wordt in online advertising? En wat kun je precies doen met de mensen die hun mobiel gebruiken in je fysieke winkel? 


Hoe bepaal je de juiste prioriteiten voor Google Shopping?

Ik ben een enorme fan van Google Shopping. Het is relatief makkelijk te installeren, heeft een groot bereik en genereert een goede ROAS. Bovendien heb ik gemerkt dat Google Shopping voor bijna elke webwinkel gemakkelijk een toename van meer dan 50 procent aan omzet kan genereren uit AdWords. Daarom hebben wij veel tijd besteed aan het zoeken naar de ideale opzet. Die willen we graag met je delen!


Algoritme vs Data: wie betaalt het minst voor de aandacht van de consument?

Steeds vaker krijgen wij traders het verzoek om third party data, Google affinities of andere vormen van targeting in te zetten voor display campagnes. Het inzetten van third party data in programmatic campagnes is een duidelijke trend.  Niet alleen voor awareness campagnes maar ook voor strategieën die zich richten op performance. We snappen dat het voor adverteerders heel aantrekkelijk is om de doelgroep zo specifiek mogelijk te benaderen. Maar, het gebruiken van third party data zorgt ervoor dat de prijs per impressie een stuk hoger is. In dit artikel leg ik uit waarom het goed gebruiken van een algoritme het qua performance wint van het inzetten van third party data.


Meer artikelen in Online advertising

Channel Online advertising

In dit Topic achtergronden, cases, best practises en opinie rondom online advertising: over cookies, RTB, performance based, display, mediaplanning en nog veel meer. Wil jij ook je kennis hierover delen? Mail dan naar topics@emerce.nl.