Online advertising

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Online advertising

NPO: steeds meer advertentiegeld naar Google en Facebook

Het grootste deel van het advertentiegeld verdwijnt in de zakken van grote platforms als Google en Facebook. Teruglopende inkomsten maken dat het steeds moeilijker wordt voor de publieke omroep om zijn taak nog te kunnen vervullen. Dat zegt NPO-voorzitter Shula Rijxman als reactie op de brief van minister Slob over de Mediabegroting 2018.


Zo kun je effectief A/B testen doen voor AdWords-advertenties

Als AdWords-specialist is het verleidelijk om je vooral met de ‘achterkant’ van je campagnes bezig te houden. Naast het optimaliseren van zoekwoorden, biedingen en bodaanpassingen is er ook veel winst te behalen met het bijschaven van advertentieteksten. De enige interactie die een gebruiker met jouw campagne heeft, gaat immers via deze tekstadvertentie; essentieel dus voor een succesvolle campagne.


Pabbl: adverteren waar millennials elke dag 150 keer gericht kijken

“Toen we Pabbl begonnen, had ik nog drie andere start-ups. Die heb ik opgedoekt en verkocht”, zegt Bas Gerritsen, oprichter van Pabbl. De eerste privé-investeerder ziet ook toekomst. Hij heeft sinds de start van Pabbl al twee maal een kapitaalinjectie gegeven aan het vernieuwende concept: adverteren op het vergrendelscherm van smartphones.


Sequential targeting; de heilige graal?

Steeds vaker lijkt de consument zich af te sluiten van de overdadige manier waarop hij bloot gesteld wordt aan advertising. Inmiddels maakt al 20% van de Nederlanders gebruik van adblockers, ligt de CTR van online display banners vaak onder de 0,05% en worden online video campagnes massaal geskipt zodra dit mogelijk is. Doet online marketeers iets verkeerd of sluit de consument zich steeds meer af? 


Meer artikelen in Online advertising

Channel Online advertising

In dit Topic achtergronden, cases, best practises en opinie rondom online advertising: over cookies, RTB, performance based, display, mediaplanning en nog veel meer. Wil jij ook je kennis hierover delen? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels