AI en zoekgedrag: waarom social video de sleutel is voor online vindbaarheid
AI verandert het zoekspel: traditionele SEO draait niet langer alleen om kliks. Wie écht zichtbaar wil zijn, moet video inzetten – zowel voor mensen als voor AI
AI verandert het zoekspel: traditionele SEO draait niet langer alleen om kliks. Wie écht zichtbaar wil zijn, moet video inzetten – zowel voor mensen als voor AI
Bedrijven investeren miljoenen in merkcampagnes die afgerekend worden op bereik, sentiment en naamsbekendheid. Maar deze cijfers zeggen weinig over wat het uiteindelijk oplevert. Want wat is bereik waard als...
Promotiecampagnes op retailmedia bij Kruidvat leveren bijna een verdubbeling in conversie op door fysieke winkelverkopen mee te tellen. Anders gezegd: gerichte online promoties leiden tot meer verkopen in de...
Black Friday-koopjesjagers gaan steeds vaker naar AI-zoekmachines voor hun deals, verwacht Stijn Bergmans van marketingbureau Follo. Terwijl retailers louter druk bezig zijn hun zichtbaarheid in webzoeker Google te optimaliseren,...
Vanuit Brussel komt opnieuw regelgeving met grote impact op bedrijven. Het zogeheten Digital Product Passport (DPP) wordt vanaf 2026 gefaseerd verplicht. Dit digitale document bevat straks alle relevante productdata,...
De Europese Unie stelt volgende week nieuwe wetgeving voor op het gebied van privacy, AI en veiligheid. Die zouden onder meer leiden tot soepeler regels voor cookiebanners.
Nederlandse adverteerders keren terug naar conversiecampagnes na een periode waarin videoviews en awareness domineerden. Het aandeel conversiegericht adverteren in de totale social media-uitgaven steeg naar 25,8 procent in de...
De grootste winkelperiode van het jaar heeft zich uitgebreid tot een strategisch schaakspel waarin adverteerders voortdurend hun budgetten tussen platforms moeten verschuiven. Google en TikTok blijken de grote winnaars,...
De klantreis begint niet langer bij een zoekmachine, maar bij een algoritme. Nu AI-agents steeds vaker bepalen welke merken consumenten zien of vertrouwen, verschuift de kern van marketing van...
Campagnes worden vaak gebouwd op basis van mediakanaal, targeting en timing. Maar wat mensen uiteindelijk te zien krijgen, is minstens zo bepalend voor succes. Volgens Analytic Partners komt twee...
De omzetcijfers van buitenreclame laten in het derde kwartaal van dit jaar een plus zien van 5 procent ten opzichte van vorig jaar, waarmee het totale OOH-budget uitkomt op...