More stories

Affiliatemarketing Emesa naar TradeTracker

De verkoper van reizen en tripjes Emesa brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten onder bij TradeTracker, zo laten de partijen weten.

Online advertising

Startup claimt primeur met lockscreen adverteren

Een Hilversumse startup claimt een Europese primeur met lockscreen adverteren. Via de Koeck Android app kan een advertentie worden getoond op het vergrendelscherm.

Online advertising

Facebook verkoopt videoreclame op sites/apps van derden

Facebook gaat videoreclame voor adverteerders plaatsen op sites en apps van andere uitgevers en deelt met hen de inkomsten.

Online advertising

De toekomst van adverteren is CRM-gedreven

Het adverteren op basis van klant- en gedragsgegevens begint een grote vlucht te nemen. Het levert relevante advertenties op voor de juiste personen op het juiste moment in de customer journey. Dit gebeurt echter nog standalone: de ontwikkelingen in de customer journey worden niet automatisch verwerkt. Aan de hand van Salesforce ’s uitbreiding van Advertising Studio met Google Customer Match bekijken we de ontwikkeling van CRM-gedreven adverteren.

Online advertising

Bas de Vos krijgt leiding NOBO

De directeur van Stichting Kijkonderzoek, Bas de Vos, krijgt tevens de leiding over het Nederlands Online Bereiksonderzoek. Dat is het initiatief bereiksonderzoek voor sites en apps.

Analytics

Online voor het eerst groter dan televisie in Europa

Adverteerders gaven in 2015 voor 36,2 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen in Europa, een groei van 13 procent. Online is voor het eerst groter dan televisie qua bestede mediabudgetten.

Online advertising

Organische zoekresultaten minder belangrijk?

Sinds 22 februari zijn de nieuwe SERP-wijzigingen (search engine result pages) actief. Deze wijziging houdt onder andere een vierde advertentiemogelijkheid bovenaan de SERP in. Daarnaast zijn de right hand side ads verdwenen, daarmee zijn de posities voor de betaalde advertenties (SEA resultaten) boven- en onderaan de SERP veranderd. Door de vierde betaalde advertentie bovenaan de pagina worden de organische zoekresultaten (onbetaalde zoekresultaten) verder naar beneden gedrukt, daarnaast concurreren de organische resultaten niet meer met de right hand side ads. Wij vroegen ons af welke invloed dit zal hebben op de organische zoekresultaten?

Search

Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Facebook

AdBlock Plus extensie beschikbaar voor Edge

AdBlock Plus heeft de extensie voor Microsofts Edge browser ter beschikking gesteld, maar die werkt voorlopig alleen met de Redstone 1-update voor Windows 10.

Online advertising

Hero Conf Philadelphia: de verhoudingen binnen een effectief SEA team volgens Andrew Miller

Dit artikel is het tweede van drie delen waarin de hoogtepunten van de afgelopen Hero Conf worden gedeeld. In navolging van deel 1, waarin Scott Brinker het had over ‘hacking marketing’, vind je onderstaand de visie van Andrew Miller over verantwoordelijkheid in een PPC team.

Online advertising

Marktplaats.nl verhoogt prijzen in zakelijke rubrieken

Marktplaats.nl hanteert per aanstaande maandag nieuwe, hogere tarieven in vier productgroepen.

Online advertising

Personalisatie kernstrategie marketeers (infographic)

Personalisatie begint de kernstrategie te worden voor sociale marketeers, al is het nog een hele uitdaging. Het is lastig om klanten te identificeren en data over hen te verzamelen, met name als ze eerdere apparaten gebruiken. Het gaat niet alleen om data, het gaat er ook om hoe je contact legt met je klanten. Een infographic over ‘People based advertising’.

Dialogue Marketing

Digital Marketing Live! uitgelicht: Grolsch

In 2015 vierde Grolsch haar 400-jarig bestaan en plopte jde bierbrouwer een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileum commercial. Via social media riep het biermerk Nederland op om videopnames in te sturen van het ploppen van een beugel. Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan hun plop-video. Je hoort er meer over tijdens Digital Marketing Live.

Dialogue Marketing

IAB Nederland: ‘Adblock-gebruik aanzienlijk afgenomen’

Brancheorganisatie IAB Nederland zegt dat door de bewustwordingscampagne ‘Internet is niet gratis’ inmiddels 7 procent van de adblockgebruikers is gestopt. Bijna de helft heeft tenminste één website op een zogenoemde whitelist gezet, waardoor alsnog advertenties worden doorgegeven.

Online advertising

De nieuwe vierde positie: geen toegevoegde waarde voor adverteerders?

Alle zoekwoorden met een ‘hoge commerciële waarde’ tonen sinds 23 februari 2016 de veelbesproken vier betaalde zoekresultaten. Gevreesd werd dat dit grote invloed zou hebben voor zowel de clickprijzen als het organisch verkeer. Er is nu immers een gewilde, extra positie boven de organische zoekresultaten. Enkele weken na deze grote wijziging van Google blijkt de impact echter minimaal wanneer wij naar de eerste resultaten bij onze opdrachtgevers kijken.

Online advertising