More stories

Premium

IAB Europe publiceert standaarden voor retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.

Retailmedia
Premium

Mediabedrijven willen schadevergoeding voor ‘misbruik Google op de advertentiemarkt’

Een groep van meer dan dertig Europese mediabedrijven wil van Google schadevergoeding van 2,1 miljard euro. Daaronder ook de uitgeverijen DPG Media, Mediahuis en Roularta.

Online advertising

Europese consumentenbonden tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Acht lokale consumentenbonden uit Europa vragen de privacywaakhond uit hun landen op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

AVG
Premium

Retailmedia Just Eat Takeaway naar 200+ miljoen euro

De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.

Retailmedia

Apple Search Ads uitgerold naar Latijns Amerika

Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.

Online advertising
Premium

DPG Media sluit aan op Media Futures Market

Een van Nederlands grootste uitgevers sluit aan op media-inkoopplatform Media Futures Market: DPG Media. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen […]

Online advertising
Premium

Nieuwe advertising API bol.com in de zomer

Marketingbureaus en grote adverteerders die adverteren op bol.com kunnen vanaf deze zomer geraffineerdere campagnes draaien vanuit hun eigen systemen. Dan gaat versie 11 van de Advertising API live.

Online advertising
Premium

Google: ‘2024 omslagjaar voor adverteerders en marketeers’

“De tools en het werk van marketeers worden slechter. Daarmee bereik je niet meer wat morgen van je wordt verwacht? Dan Taylor, baas Global Ads bij Google, is duidelijk: ‘2024 is een omslagjaar’.

Marketing

Walmart koopt officieel Vizio voor 2,3 miljard dollar

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart heeft officieel aangekondigd dat het tv maker Vizio zal kopen voor 2,3 miljard dollar. Geruchten daarover circuleerden al langer.

Online advertising

’76% Twitter-verkeer tijdens Super Bowl was nep’

De Super Bowl was een daverend succes met hoge bezoekcijfers, zegt Twitter over zichzelf. Een externe analyse lijkt uit te wijzen dat 76 procent van het commerciële verkeer nep was.

Online advertising

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing
Premium

Europese actie tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Ruim twee dozijn burgerrechtenorganisaties uit heel Europa vragen de EU-privacywaakhond op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

Marketing

‘Walmart wil tv fabrikant Vizio kopen voor 2 miljard dollar’

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart voert naar verluidt gesprekken om tv fabrikant Vizio te kopen voor 2 miljard dollar. Het bedrijf ziet mogelijkheden voor detailmedia, reclame op schermen in zijn winkels.

Marketing
Premium

Langzame start digitale reclamemarkt bij verduurzaming

Digitale technologie is verantwoordelijk voor 4 procent van de CO2-uitstoot. De reclamebranche vindt het van groot belang zijn activiteiten te verduurzamen. Het gat tussen wens en daad is echter groot.

Sustainability
Premium

Advertentie-inkomsten kelderen: reclametrackers terug bij Tweakers

Privacy van de gebruiker verliest het van de reclame-euro’s bij Tweakers. Nederlands grootste techtitel voert de trackingcookies weer in om de gekelderde reclame-inkomsten terug op peil te brengen.

Online advertising