Emerce TV: Retailmedia bij Arla Foods van hekkensluiter naar serieus kanaal
Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.
Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.
Soms lijkt het alsof alles geautomatiseerd wordt met behulp van AI, zeker in de marketingwereld. Waarom heb je nog een SEA-consultant nodig?
MediaMarkt komt met een nieuw reclameproduct waarmee merkadverteerders extra aandacht kunnen kopen in de app en site van de elektronicawinkel.
Eigenaar Ahold Delhaize staat nog steeds open voor een afsplitsing van Bol. Het bedrijf verwacht omzet uit retailmedia te verdubbelen in de komende vier jaar.
Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop voor SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global.
Na Cloud en Android vorige week is nu de marketingdivisie van Google aan de beurt om zijn AI-nieuwigheden te presenteren. In essentie plakt de techgigant overal AI-features op waar het maar kan.
Uitgever Mediahuis zet AI in om te kunnen voorspellen wanneer klanten hun abonnementen opzeggen of juist afsluiten. Dat vertelt Trui Lanckriet in de videoserie Customer Data.
MediaMarkt breidt de mogelijkheden voor retailmedia in zijn winkels aanzienlijk uit. Toch blijft het als inkomstenstroom peanuts, nu en in de komende paar jaar.
Engelse uitgevers vrezen honderden miljoenen euro’s reclamegeld mis te lopen als Apple binnenkort iOS updatet. De nieuwe versie van het OS bevat vermoedelijk een radicale adblocker.
Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.
Adverteerders investeren als nooit tevoren in audioreclame. In het eerste kwartaal van dit jaar stegen de bestedingen met 10,2 procent naar 48,8 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en 4,5 miljoen euro meer dan in dezelfde periode van 2023. Dat blijkt uit cijfers van Audify.
Was voorheen het festival in Cannes vooral een ontmoetingsplaats voor creatieven en reclamebureaus, de laatste jaren is er een opvallende verschuiving waar te nemen met een groeiend aantal marketeers dat deelneemt. Voor de editie van dit jaar is op dit moment al 75 procent van de festivaltickets gekocht door adverteerders. Dat meldt de Stichting Adverteerdersjury Nederland.
Hillenaar Outdoor voegt een nieuwe locatie toe aan haar portfolio: Beverwijk A9, de eerste locatie op de snelweg A9.
Ster heeft in 2023 een bedrag van ruim 201 miljoen euro kunnen realiseren voor het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap met de verkoop van advertentieruimte op de kanalen van de landelijke publieke omroep. Het ministerie ontvangt jaarlijks een substantiële bijdrage uit Ster-inkomsten. Het bedrag is 26,1 miljoen euro meer dan het ministerie had begroot.
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.