More stories

Nieuwe reclamevorm LinkedIn: gesponsorde updates

LinkedIn gaat Facebook achterna met een nieuwe reclamevorm: gesponsorde updates. De gebruiker krijgt ongevraagd commerciële berichten prominent in zijn berichtenstroom te zien.

Online advertising

Casual games en adverteren: een ideale combinatie

De enorme toename van casual gaming en het gebruik van mobiele apparaten biedt adverteerders zeer interessante mogelijkheden. Oscar Diele, CMO van Spil Games, onderzoekt waarom merken games zouden moeten erkennen als mediakanaal.

Online advertising

Location based profiling: dé kracht van mobiel adverteren

Er wordt veel gesproken over ‘location based targeting’, een methode om advertenties aan te bieden aan consumenten die zich op een bepaalde locatie bevinden. Daarmee gaan zij echter voorbij aan de kans om via het veel geavanceerdere ‘location based profiling’ geo-data en anonieme online profielen aan elkaar te koppelen.

Mobile

Windows drukt financieel resultaat Microsoft

De verkopen van besturingssysteem Windows leveren een ondergemiddelde bijdrage aan de omzet van het Microsoftconcern. Het bedrijfsresultaat van de Windowsdivisie halveerde afgelopen kwartaal. Met Search wordt nog geen tien procent van Googles resultaat behaald.

Online advertising

Criteo koopt mobiele specialist

Reclametechnologiebedrijf Criteo heeft Ad-X Tracking overgenomen. Daarmee krijgt het mobiele kennis en kunde in huis, vooral technologie.

Online advertising

Arno Peperkoorn naar Publicitas

Arno Peperkoorn wordt de nieuwe Europees managing director van de digitale tak van Publicitas. Hij gaat met Improve Digital een automated trading-tak oprichten, en daarmee RTB op de kaart zetten bij moederbedrijf PubliGroupe.

Online advertising

Media Monks: ‘Merken moeten mobiele focus eisen’

Merken en adverteerders in Nederland lopen achter bij hun internationale tegenhangers in Londen en New York. Ondanks de grote mobiele penetratie en de creatieve kennis hier. Victor Knaap en Wesley ter Haar vinden dan merken meer mobiele focus mogen eisen van de online sector.

Mobile

Deutsche Telekom blijft leuren met Scout24

Vijf investeringsbedrijven tonen interesse om Scout24 over te nemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil dertig procent van het eigendom via een veiling verkopen.

Online advertising

Waarom Adwords conversies uitblijven op tablets

Het gebruik van tablets door consumenten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Deze trend werd nog maar eens bevestigd tijdens de analyse van driehonderd miljoen AdWords klikken. De stijgende lijn in het gebruik van tablets is duidelijk te zien wanneer we kijken naar de clickshare. Deze groeit binnen een jaar met 290% ten opzichte van de clickshare op computers.

Online advertising

Daily Mail stopt affiliatemarketing in nieuwsverhalen

De Engelse krant Daily Mail gaat reclamelinks in de nieuwsverhalen op zijn website verwerken. Lezers van de roddelrubriek kunnen zo, bijvoorbeeld, doorklikken naar een webwinkel om hetzelfde jurkje als een beroemde actrice te kopen. Of de schoenen van een sporter.

Online advertising

comScore aast met eigen product op STIR-leden

Nu JIC-STIR is opgehouden met online bereiksmetingen duikt zijn technisch partner comScore in het gat dat achterblijft. Het hoopt zo veel mogelijk ex-leden van STIR over te halen zijn aanstaande meetsysteem af te nemen.

Online advertising

ClickDistrict verandert naam in 161MEDIA

Technologiebedrijf ClickDistrict verandert vandaag zijn naam in 161MEDIA. De nieuwe naam moet een breder werkterrein weergeven dan alleen klikbare grafische reclame-uitingen.

Online advertising

Scoupy steekt app in het nieuw

De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.

Conversie

Nederland is te klein!

De online advertentieindustrie is te veel gefocust op Nederland, terwijl de potentie daarbuiten enorm is. Om implosie te voorkomen, moeten we onze kennis en ervaring juist gaan exporteren.

Online advertising

Geeft Amazon de nekslag aan Dropgifts en Wrapp?

Amazon.com laat zien dat ‘social gifting’ een feature is en geen product. Het brengt een nieuwe Facebookdienst uit: Birthday Gifts en maakt het daarmee opkomende spelers als Dropgift en Wrapp moeilijk.

Online advertising