Nieuwe reclamevorm LinkedIn: gesponsorde updates
LinkedIn gaat Facebook achterna met een nieuwe reclamevorm: gesponsorde updates. De gebruiker krijgt ongevraagd commerciële berichten prominent in zijn berichtenstroom te zien.
LinkedIn gaat Facebook achterna met een nieuwe reclamevorm: gesponsorde updates. De gebruiker krijgt ongevraagd commerciële berichten prominent in zijn berichtenstroom te zien.
De enorme toename van casual gaming en het gebruik van mobiele apparaten biedt adverteerders zeer interessante mogelijkheden. Oscar Diele, CMO van Spil Games, onderzoekt waarom merken games zouden moeten erkennen als mediakanaal.
Er wordt veel gesproken over ‘location based targeting’, een methode om advertenties aan te bieden aan consumenten die zich op een bepaalde locatie bevinden. Daarmee gaan zij echter voorbij aan de kans om via het veel geavanceerdere ‘location based profiling’ geo-data en anonieme online profielen aan elkaar te koppelen.
De verkopen van besturingssysteem Windows leveren een ondergemiddelde bijdrage aan de omzet van het Microsoftconcern. Het bedrijfsresultaat van de Windowsdivisie halveerde afgelopen kwartaal. Met Search wordt nog geen tien procent van Googles resultaat behaald.
Reclametechnologiebedrijf Criteo heeft Ad-X Tracking overgenomen. Daarmee krijgt het mobiele kennis en kunde in huis, vooral technologie.
Arno Peperkoorn wordt de nieuwe Europees managing director van de digitale tak van Publicitas. Hij gaat met Improve Digital een automated trading-tak oprichten, en daarmee RTB op de kaart zetten bij moederbedrijf PubliGroupe.
Merken en adverteerders in Nederland lopen achter bij hun internationale tegenhangers in Londen en New York. Ondanks de grote mobiele penetratie en de creatieve kennis hier. Victor Knaap en Wesley ter Haar vinden dan merken meer mobiele focus mogen eisen van de online sector.
Vijf investeringsbedrijven tonen interesse om Scout24 over te nemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil dertig procent van het eigendom via een veiling verkopen.
Het gebruik van tablets door consumenten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Deze trend werd nog maar eens bevestigd tijdens de analyse van driehonderd miljoen AdWords klikken. De stijgende lijn in het gebruik van tablets is duidelijk te zien wanneer we kijken naar de clickshare. Deze groeit binnen een jaar met 290% ten opzichte van de clickshare op computers.
De Engelse krant Daily Mail gaat reclamelinks in de nieuwsverhalen op zijn website verwerken. Lezers van de roddelrubriek kunnen zo, bijvoorbeeld, doorklikken naar een webwinkel om hetzelfde jurkje als een beroemde actrice te kopen. Of de schoenen van een sporter.
Nu JIC-STIR is opgehouden met online bereiksmetingen duikt zijn technisch partner comScore in het gat dat achterblijft. Het hoopt zo veel mogelijk ex-leden van STIR over te halen zijn aanstaande meetsysteem af te nemen.
Technologiebedrijf ClickDistrict verandert vandaag zijn naam in 161MEDIA. De nieuwe naam moet een breder werkterrein weergeven dan alleen klikbare grafische reclame-uitingen.
De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.
De online advertentieindustrie is te veel gefocust op Nederland, terwijl de potentie daarbuiten enorm is. Om implosie te voorkomen, moeten we onze kennis en ervaring juist gaan exporteren.
Amazon.com laat zien dat ‘social gifting’ een feature is en geen product. Het brengt een nieuwe Facebookdienst uit: Birthday Gifts en maakt het daarmee opkomende spelers als Dropgift en Wrapp moeilijk.