Affilinet in display advertising
Affiliatenetwerk Affilinet begeeft zich binnenkort op nieuw terrein wanneer het in display advertising stapt.
Affiliatenetwerk Affilinet begeeft zich binnenkort op nieuw terrein wanneer het in display advertising stapt.
De omzet van onlinemarketingbedrijf Ad Pepper is in Nederland ruim gehalveerd, tot iets meer dan een ton aan omzet in het eerste kwartaal. De grote buitenlandse zusters houden het totaalresultaat overeind.
Google begint de Europese uitrol van zijn couponsite Offers. Na proeftuin Engeland is Duitsland op het vasteland de eerste markt waar offline retailers deze vorm van mobiele reclame kunnen inzetten.
Na het web zal de techniek van real time bidding in de komende jaren ook verschijnen op outdoor reclame en televisie. Adform houdt er de eerste experimenten mee in Scandinavië.
Immens populair onder jongeren in Amerika en snelle stijger in Nederland: foto-app Snapchat. Taco Bell is in Amerika de eerste nationale adverteerder die een actie houdt op dit bijna ongrijpbare sociale medium.
Affiliatenetwerk Tradedoubler boekt over het eerste kwartaal van dit jaar een omzetdaling van veertien procent. Dat is het gevolg van een strategische heroriëntatie op de kernactiviteiten en het verlies van een aantal grote klanten
Het moederbedrijf van Zoover en Tjingo, Tomorrow Focus, boekt een omzetgroei van 27 procent. Dat komt overwegend door de bijdragen van de Nederlandse reisbedrijven die vorig jaar onder de vleugels van de Duitse uitgever kwamen.
Uitgever Wegener heeft zijn belang van 30 procent in huizensite Funda.nl verkocht voor 15,1 miljoen euro.
Adverteerders kunnen binnenkort bij één afdeling van Aegis Media terecht om alle media in te kopen, zowel voor RTV en print als ook real time bidding op het web. Een primeur, volgens het nieuwe afdelingshoofd Tim van der Bilt.
Deutsche Telekom wil de classifieds van Scout24 Group verkopen voor circa twee mijard euro, maar grote uitgevers als Axel Springer en Bertelsmann happen niet. Te duur, vinden ze, voor een bedrijf met een omzet van 350 miljoen euro.
Op Zanox’ affiliatenetwerk in Nederland wordt een kleine zeven procent van de omzet gerealiseerd via smartphones en tablets. De grootste adverteerders zijn die in de financiële sector.
Google rapporteert stabiele groeicijfers over het eerste kwartaal van het jaar. De omzet groeide tot veertien miljard en de nettowinst tot 3,3 miljard. Het enige smetje op het blazoen is het operationele verlies bij Motorola Mobile.
De online advertisingtak van Microsoft boekt nog steeds ieder kwartaal honderden miljoenen dollars operationeel verlies. Dat tekort wordt echter ook steeds kleiner, terwijl de omzet met dubbelcijferige percentages groeit.
Nederlandse adverteerders hebben zichtbaar moeite met adverteren op Facebook, met name op het mobiele deel daarvan. Slechts negen procent van de campagnes is geoptimaliseerd voor mobiele dragers, terwijl een derde van al het bezoek afkomstig is van tablets en telefoons.
De ontwikkelaars van Travelmap uit Groningen bouwen een internationale reisgids die socialmedia als bron voor reisadvies gebruikt.