Nieuw groeigeld voor Wrapp, cadeaudienst voor Facebook
Het Zweedse Wrapp haalt in zijn tweede financieringsronde vijftien miljoen dollar nieuw werkkapitaal op.
Het Zweedse Wrapp haalt in zijn tweede financieringsronde vijftien miljoen dollar nieuw werkkapitaal op.
Google realiseert dit jaar naar verwachting 8,8 miljard dollar omzet met de handel in reclame op mobiele dragers. Dat zou circa vijftien procent van de jaaromzet van het bedrijf zijn.
De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.
Eerder dit jaar introduceerde Google de Enhanced Campaigns update voor AdWords. Dit heeft grote veranderingen gebracht voor de SEA marketeers en bestaande AdWords campagnes. Dit is de tweede van drie updates over dit onderwerp.
Nederlandse tv-adverteerders kunnen binnenkort hun reclame interactief maken via de mobiele app van Shazam.
Google heeft aan het begin van dit jaar betaalde Product Listing Ads (PLA’s) geïntroduceerd, waarbij adverteerders op basis van een productfeed fysieke producten in Google kunnen tonen. In dit artikel worden diverse tips gegeven hoe er meer rendement uit PLA’s gehaald kan worden.
Technici van onlinemarketingbedrijf Greenhouse Group gaan in een aparte afdeling experimenteren met draagbare internetapparaten als Google Glass en Oculus Rift.
Het bedrijf achter sites als Kortingscode en Actiekrant.nl lanceert zijn internationale merk: Flipit.com. De couponsites gaan eerst in zeven landen live, met als uiteindelijk doel in vijftig lokale talen operationeel te worden.
VICE Media, een tegendraadse internationale uitgever, brengt een eigen mediaspeler uit. Uitgevers kunnen die op YouTube-achtige wijze embedden, krijgen daardoor unieke videoproducties op hun site en kunnen daar ook geld mee verdienen.
Kledingwinkel Zalando past een techniek toen waardoor het e-mails kan sturen naar zijn klanten waarin video kan worden afgespeeld.
Een onderzoek van BBC Global News bevestigt dat wat velen vermoeden en sommigen huiverig over zijn: de consument verwacht reclame te zien op zijn telefoon en tablet.
Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.
‘Zet uw adblocker alstublieft uit. Die kost ons geld’, krijgen de lezers van een aantal grote Duitse nieuwssites sinds vandaag te zien. Der Spiegel en de Frankfurter Allgemeine Zeitung zijn enkele van de kwaliteitstitels die aan de gecoördineerde aanval deelnemen.
Twitter opent dit of komend kwartaal een kantoor in Amsterdam. De eerste medewerker is inmiddels aangesteld en op training in de Amerika. Een landendirecteur wordt nog gezocht.
Affiliatenetwerk Affilinet begeeft zich binnenkort op nieuw terrein wanneer het in display advertising stapt.