More stories

Premium

Microsoft toont meer advertenties in ‘gratis’ Outlook

Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.

Online advertising
Premium

Criteo: 60 miljoen euro boete voor privacyschending

De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.

Online advertising
Premium

Hillenaar met nieuwe digitale mast bij Roermond

Hillenaar Outdoor exploiteert naast Maastricht, Echt en Venlo nu ook een Digitale Reclamemast langs de A73 bij het Limburgse Roermond. Sinds 11 juli is het object – in de directe nabijheid van Designer Outlet Roermond – beschikbaar voor adverteerders.

Online advertising
Premium

Omzetten buitenreclame naar recordhoogte

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro. Nog niet eerder werd de grens van 100 miljoen gepasseerd in de eerste helft van een jaar.

Marketing
Premium

Forse groei voorspeld voor wereldwijde reclamemarkt

De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com

Marketing
Premium

Duitse supermarkt Rewe wil af van reclamefolders

Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.

Online advertising
Premium

Vijf procent van Nederlandse voetbal leunt op inkomsten van gokbedrijven

Vijf procent van het Nederlandse voetbal leunt op shirtsponsoring door online gokbedrijven. Dat heeft Voetbal International berekend.

Marketing
Premium

Bitvavo maakt claim van ‘meer dan 1 miljoen klanten’ niet waar, oordeelt Reclame Code Commissie

Cryptoplatform Bitvavo mag in zijn reclame niet beweren meer dan 1 miljoen Nederlandse klanten te hebben, zo lang dat niet onafhankelijk bewezen of gecontroleerd is. Dat concludeert de Reclame Code Commissie na behandeling van een klacht.

Online advertising
Premium

Online omzet Ster in eerste zes maanden van 2022 19 procent hoger

De online omzet van Ster is in de eerste zes maanden van 2022 19 procent hoger dan in het eerste halfjaar van 2021. Dit is echter fors lager dan de online omzet vóór de ingang van de beperkingen in 2020. Sinds dat jaar mag Ster de online ruimte uitsluitend inzetten voor boodschappen van algemeen nut zoals culturele instellingen, maatschappelijke organisaties en goede doelen.

Online advertising

Van Petra naar Peter: hoe kaart je genderongelijkheid aan op een inspirerende manier?

The Family Amsterdam maakte de campagne ‘Mijn naam is Peter’ om de genderongelijkheid in de top van het bedrijfsleven aan te kaarten.

Campagnes
Premium

Netflix in reclamepact met Microsoft: goedkopere abonnementen

Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.

Marketing
Premium

Audiobestedingen voor het eerst boven de 100 miljoen euro in de eerste helft van het jaar

In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.

Online advertising

Omnichannel in de praktijk: online én offline verkoop stimuleren met Google Ads

Online advertenties helpen marktaandeel te verwerven in je online verkoop. Maar je kunt zulke advertenties ook inzetten om je offline verkoop te stimuleren.

Online advertising
Premium

Vevo sluit Europees reclamepact met WebAds

Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.

Online advertising
Premium

Kees Wilbrink (DPG) naar Ocean Outdoor

Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland.

Online advertising