Microsoft toont meer advertenties in ‘gratis’ Outlook
Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.
Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.
De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.
Hillenaar Outdoor exploiteert naast Maastricht, Echt en Venlo nu ook een Digitale Reclamemast langs de A73 bij het Limburgse Roermond. Sinds 11 juli is het object – in de directe nabijheid van Designer Outlet Roermond – beschikbaar voor adverteerders.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro. Nog niet eerder werd de grens van 100 miljoen gepasseerd in de eerste helft van een jaar.
De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com
Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.
Vijf procent van het Nederlandse voetbal leunt op shirtsponsoring door online gokbedrijven. Dat heeft Voetbal International berekend.
Cryptoplatform Bitvavo mag in zijn reclame niet beweren meer dan 1 miljoen Nederlandse klanten te hebben, zo lang dat niet onafhankelijk bewezen of gecontroleerd is. Dat concludeert de Reclame Code Commissie na behandeling van een klacht.
De online omzet van Ster is in de eerste zes maanden van 2022 19 procent hoger dan in het eerste halfjaar van 2021. Dit is echter fors lager dan de online omzet vóór de ingang van de beperkingen in 2020. Sinds dat jaar mag Ster de online ruimte uitsluitend inzetten voor boodschappen van algemeen nut zoals culturele instellingen, maatschappelijke organisaties en goede doelen.
The Family Amsterdam maakte de campagne ‘Mijn naam is Peter’ om de genderongelijkheid in de top van het bedrijfsleven aan te kaarten.
Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.
In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.
Online advertenties helpen marktaandeel te verwerven in je online verkoop. Maar je kunt zulke advertenties ook inzetten om je offline verkoop te stimuleren.
Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.
Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland.