More stories

Hoe kan het online advertentielandschap snel inclusiever en duurzamer?

Inclusieviteit en duurzaamheid zijn geen harde wetenschap met eenduidige oplossingen voor alles. Hier zijn alvast wat zaken die je direct kunt doen.

Online advertising
Premium

Meer uitgevers sluiten aan op Media Futures Market

FD Mediagroep, Audiohuis (NRC), Schiphol Media, Omroep Reclame Nederland en &C Media sluiten aan op het nieuwe, bureauloze advertentieplatform Media Futures Market.

Start-ups
Premium

Apple wil zijn reclamebusiness opschalen

Apple wil zijn reclame-omzet aanzienlijk opschroeven en wil daarom het aantal medewerkers in die tak verdubbelen.

Marketing

Wat zijn de mogelijkheden van Spotify Ad Studio?

Het self-service advertentieplatform Ad Studio is een mooie aanvulling op de reeds bestaande online advertentiemogelijkheden.

Online advertising
Premium

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.

Online marketing
Premium

Duitsland consulteert markt om Googles ad stack

Het Duitse Bundeskartellamt vraagt marktpartijen naar hun ervaringen met en bezwaren tegen de dominante positie van Google in de niet-searchgebaseerde online reclame markt. Tegelijk klinkt een oproep om meer, zwaardere middelen tegen techgiganten te kunnen inzetten.

Marketing

Duitsland zet digitale outdoorreclame uit

Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.

Duitsland
Premium

Nieuw keurmerk voor online marketingbureaus

Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.

Online marketing
Premium

Google biedt voortaan ook digitale buitenreclame aan

Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het […]

Online advertising
Premium

‘Seizoensinvloeden zijn terug in Nederlands online reclame’

Ook in de online reclamewereld is corona merkbaar verdwenen en dat leidt weer tot nieuwe bewegingen in hoe adverteerders hun geld uitgeven.

Online advertising
Premium

TikTok lanceert shopping ads

TikTok lanceert een nieuw reclameprogramma dat zich op webwinkels richt.

Online advertising
Premium

‘Bespaar stroom op digitale buitenreclame’

Het is niet verantwoord om digitale buitenreclame 24×7 voluit te laten draaien in een tijd van energieschaarste. Een gemeenteraadslid in Düsseldorf roept branche en politiek op over het onderwerp na te denken.

Online advertising
Premium

ChannelEngine investeert 15 miljoen in Toronto

De Nederlandse techleverancier voor e-commerce ChannelEngine investeert vijftien miljoen dollar in de bouw van zijn noord-Amerikaanse hub. Daar komt honderd man te werken.

Online advertising
Premium

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising
Premium

Insta-baas en CMO Facebook verhuizen naar Europa

Drie zwaargewichten van socialmediaconcern Meta verhuizen naar Londen. Het zou gaan om privé redenen, maar het komt CEO Mark Zuckerberg niet onhandig uit. De gemiddelde omzet per gebruiker in Europa ligt nog niet zo hoog als die in de VS.

Online advertising