Google rolt Mijn Advertentiecentrum uit
Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.
Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.
Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.
Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).
Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.
Instagram gaat meer advertenties tonen, onder meer in korte video’s, ofwel Reels, en op profielpagina’s van gebruikers.
De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.
DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.
Microsoft-browser Edge voor Android-apparaten wordt uitgebreid met een nieuwe functie genaamd Edge Block Video Ads, die is ontworpen om videoadvertenties te blokkeren in de mobiele versie van de webbrowser van Microsoft.
De Europese club voor online adverteerders en exploitanten IAB Europe wil de CO2-uitstoot van de mediasector helpen terugdringen.
YouTube is van plan om inkomsten die voortvloeien uit zijn dienst Shorts, voor korte video’s, te delen met de makers. Zij krijgen 45 procent van de advertentie-opbrengsten.
Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.
MediaMarkt wil meer geld verdienen met het plaatsen van reclame in zijn webwinkel. Daarom sluit het een samenwerking met Criteo voor techniek en relaties met mediabureaus.
Binnen een Google Ads-account valt altijd wel iets te doen of te controleren. Scripts voor Google Ads kunnen je een deel van het werk uit handen nemen.
Directeur Frank Volmer van Ster windt er geen doekjes meer om: hij wil Ster terug op het toneel van de commerciële online exploitanten. De huidige regels maken zijn organisatie digitaal vleugellam en kosten de Nederlandse burger uiteindelijk geld.