Aldi publiceert digitale folder via QR code
Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.
Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.
Drie zwaargewichten van socialmediaconcern Meta verhuizen naar Londen. Het zou gaan om privé redenen, maar het komt CEO Mark Zuckerberg niet onhandig uit. De gemiddelde omzet per gebruiker in Europa ligt nog niet zo hoog als die in de VS.
Apple zou zijn advertentieactiviteiten flink willen uitbreiden. De jaarlijkse inkomsten moeten naar ‘dubbele cijfers’. Op dit moment verdient Apple ongeveer 4 miljard dollar per jaar aan advertenties.
De meeste energiebedrijven laten de online vergelijkingssites links liggen. Ze hebben de consument niets te bieden.
TikTok is als kanaal een vaste waarde geworden en voegt steeds meer manieren toe om te adverteren. Hoe je die benut? Deze workshop helpt je op weg.
QR-codes in tv-commercials hebben een hogere doorklikratio dan de gewone interactieve commercials die de tv-zender biedt.
De Oostenrijkse privacygroep noyb dient 226 klachten over cookiewalls in 18 toezichthouders in Europa.
Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.
De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.
Hillenaar Outdoor exploiteert naast Maastricht, Echt en Venlo nu ook een Digitale Reclamemast langs de A73 bij het Limburgse Roermond. Sinds 11 juli is het object – in de directe nabijheid van Designer Outlet Roermond – beschikbaar voor adverteerders.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro. Nog niet eerder werd de grens van 100 miljoen gepasseerd in de eerste helft van een jaar.
De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com
Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.
Vijf procent van het Nederlandse voetbal leunt op shirtsponsoring door online gokbedrijven. Dat heeft Voetbal International berekend.
Cryptoplatform Bitvavo mag in zijn reclame niet beweren meer dan 1 miljoen Nederlandse klanten te hebben, zo lang dat niet onafhankelijk bewezen of gecontroleerd is. Dat concludeert de Reclame Code Commissie na behandeling van een klacht.