‘No-consent online reclame wordt volwassen’
Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.
Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.
Warenhuis Walmart en Roku, fabrikant van tv dongels, werken samen aan wat ze ‘shoppable ads’ noemen. Reclameboodschappen waarmee kijkers direct kunnen bestellen. Zonder pc of smartphone.
Het jonge Nederlandse bedrijf Billy Grace rondt zijn eerste investeringsronde af. Vandaag lanceert het ook de software waarmee Shopify-winkels hun marketingbestedingen slim kunnen optimaliseren.
Met het aanleveren van afbeeldingen, een logo en wat scherpe teksten maakt Google in een mum van tijd een advertentie. Kleine moeite, maar valt het wel op?
Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.
Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.
Online advertentiefraude kost bedrijven tientallen miljarden per jaar. Één ding staat vast: het is onafscheidelijk verbonden met ‘Programmatic Advertising’.
Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.
Hillenaar Outdoor voegt een digitaal scherm langs de A44 toe aan het portfolio. Dat is een belangrijke verkeersader die Den Haag verbindt met de A4. Het scherm is vanaf 1 juli actief, maar kan nu al door adverteerders geboekt worden.
De ShowHeroes Group maakt de overname van het Italiaanse performancemarketingbureau Agon Digital bekend.
Stijn Mentrop is begonnen als Director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing en communicatie activiteiten, geeft hij invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant.
Inwoners van de Zweedse hoofdstad Stockholm krijgen wekelijkse actuele informatie over CO2-uitstoot van het land op digitale billboards te zien. Hiertoe slaan twee start-ups uit de data- en analyticshoek de handen ineen.
Microsoft heeft de overname van het programmatic display-platform Xandr afgerond. De verkoper was telco AT&T, dat zich terugtrekt uit de mediabusiness.
Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.
Adverteren op TikTok is best een uitdaging, want gebruikers verwachten verrassende inhoud. Traditionele reclame werkt niet. Merken zullen moeten aansluiten bij de makers die leunen op vertrouwen en participatie. Klik hier voor een grotere weergave.