More stories

Premium

Topman: ‘Netflix krijgt reclame voor goedkoper abonnement’

De co-CEO van Netflix, Ted Sarandos, bevestigt dat hij werkt aan een nieuw, goedkoper abonnement. Voor een lagere maandprijs moeten kijkers wel reclame accepteren.

Marketing
Premium

DPG Media splitst reclamebedrijf af

DPG Media splitst de interne start-up Aimwell af met Lauri Koop en Dennis van Allemeersch aan het roer. Het reclamebedrijf helpt verticals, zoals vacaturesites, omnichannel campagnes draaien.

Recruitment

Online adverteren: ‘aandacht’ is een samenspel van uiting, context en persoon

Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.

Online advertising

Na third-party cookies: first-party data of toch liever contextueel adverteren?

Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.

Online advertising
Premium

‘Google werkt aan Netflix’ advertentiemodel’

Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.

Online advertising
Premium

Veronique Bouree verkoopdirecteur voor Pinterest Nederland

Veronique Bouree wordt bij Pinterest verkoopdirecteur voor Nederland en Scandinavië. Zij wordt verantwoordelijk voor het opschalen van de advertentie activititeiten in Nederland en Scandinavië.

Online advertising
Premium

‘No-consent online reclame wordt volwassen’

Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.

Marketing
Premium

Roku en Walmart in shoppable ads

Warenhuis Walmart en Roku, fabrikant van tv dongels, werken samen aan wat ze ‘shoppable ads’ noemen. Reclameboodschappen waarmee kijkers direct kunnen bestellen. Zonder pc of smartphone.

Online advertising
Premium

Nieuwe investeerders e-commercestart-up Billy Grace

Het jonge Nederlandse bedrijf Billy Grace rondt zijn eerste investeringsronde af. Vandaag lanceert het ook de software waarmee Shopify-winkels hun marketingbestedingen slim kunnen optimaliseren.

Venture

Til je advertenties naar een hoger niveau met Google Studio

Met het aanleveren van afbeeldingen, een logo en wat scherpe teksten maakt Google in een mum van tijd een advertentie. Kleine moeite, maar valt het wel op?

Online advertising
Premium

Spotify sluit grootste Europese reclamedeal podcasts met OMG

Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.

Marketing

Frederick Vallaeys (Optmyzer) over PPC en de voor- en nadelen van Performance Max

Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.

Online advertising
Premium

Online advertentiefraude: de sluipmoordenaar van Programmatic Advertising?

Online advertentiefraude kost bedrijven tientallen miljarden per jaar. Één ding staat vast: het is onafscheidelijk verbonden met ‘Programmatic Advertising’. 

Security
Premium

Duitse toezichthouder onderzoekt app-tracking Apple

Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.

Legal
Premium

Hillenaar Outdoor voegt scherm langs A44 toe aan portfolio

Hillenaar Outdoor voegt een digitaal scherm langs de A44 toe aan het portfolio. Dat is een belangrijke verkeersader die Den Haag verbindt met de A4. Het scherm is vanaf 1 juli actief, maar kan nu al door adverteerders geboekt worden.

Online advertising