More stories

Premium

Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto

De Nationale Postcode Loterij heeft in de aanloop naar Koningsdag bijna 3,6 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan offline mediabestedingen. dus uitingen op televisie, op de radio, in bladen en out of home. De Staatsloterij volgt met een ruime 3,2 miljoen euro.

Online marketing
Premium

Sage+Archer wordt onderdeel van Vistar Media

Het Nederlandse inkoopplatform voor digitale buitenreclame (DooH) Sage+Archer treedt toe tot Vistar Media, het internationale platform voor programmatic out-of-home technologie. Als onderdeel van Vistar Media wil Sage+Archer de uitbreiding naar andere Europese markten versnellen.

Venture
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 2,1 miljard

Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.

Online advertising
Premium

Google lanceert ‘Mijn advertentiecentrum’

Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.

Online advertising
Premium

TikTok gaat opbrengsten reclame delen met makers

TikTok wil de helft van zijn advertentie-inkomsten delen met makers in een nieuw programma genaamd TikTok Pulse.

Online advertising
Premium

Investeringen audioreclame groeien fors door

In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.

Online advertising

SEA en marketplaces: hoe je kunt concurreren in de Google-zoekresultaten

Concurreren met Amazon binnen Google-zoekresultaten? Het kan als je inzet op informatieve zoekvragen en slim gebruik maakt van marketplaces.

Online advertising
Premium

Digitale out of home naar 21 miljoen euro in Q1

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.

Online advertising
Premium

Google verwijderde vorig jaar 3,4 miljard advertenties

Google heeft vorig jaar 3,4 miljard advertenties verwijderd en ruim 5,6 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het aantal geschorste adverteerders is daarmee verdrievoudigd.

Online advertising
Premium

Publicis wil Profitero overnemen

Het Franse reclamebedrijf Publicis wil Profitero overnemen, een wereldwijd e-commerce softwareplatform.

Marketing

Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen van consument

Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.

Publishing
Premium

Ster wil meer verdienen met online reclame

De exploitant van de Publieke Omroep Ster wil meer kunnen verdienen met digitale media omdat de reclame-inkomsten elders onder druk komen.

Online advertising
Premium

Spotify Brand geeft adverteerders inzicht impact audio-advertenties

Spotify heeft moeite om nieuwe groepen adverteerders enthousiast te krijgen voor zijn reclameplatform. Met een nieuw hulpmiddel wil het beter inzicht geven op de merkbouwende effecten van audioreclame.

Online advertising
Premium

Ksa onderzoekt reclame online kansspelaanbieders: gericht op jongeren

De Kansspelautoriteit (Ksa) start een onderzoek naar reclame (waaronder bonusaanbiedingen) die legale online kansspelaanbieders mogelijk sturen aan minderjarigen en jongvolwassenen (18-24 jaar). Dat is verboden.

Online advertising

Test met overstap Smart Shopping naar Performance Max: wisselende resultaten

Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.

Analytics