More stories

Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis voor podcasts

Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij de advertentieverkoop in podcast. Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde ‘run of network’ campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast.

Online advertising

Talon vergroot bereik met overname Out of Home Masters

Talon, een expert op het gebied van Out of Home (OOH) adverteren, neemt Out of Home Master over, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland.

Online advertising

Kieskeurig.nl verandert van CPC- naar CPS-model

Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop.

Online advertising
Premium

Ksa pakt overtredingen reclameregels aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.

Online advertising

Anneke Schogt nieuwe CEO van Ogilvy Nederland

Ogilvy kondigt vandaag nieuw leiderschap aan in Nederland. De huidige CEO, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland.

Online advertising

Topman Dentsu wordt CEO Criteo

Michael Komasinski wordt op 15 februari de nieuwe algemeen directeur van reclamebedrijf Criteo. Komasinski stapt over van reclamegigant Dentsu.

Online advertising

Eric Kip leidt Europese tak OOH-specialist Wildstone

Wildstone, eigenaar van buitenreclame-infrastructuur, kondigt de benoeming van Eric Kip aan als managing director Europa. Kip gaat de lokale infrastructuur uitbreiden.

Marketing

T-Mobile VS koopt OOH-specialist Vistar Media

De Amerikaanse tak van T-Mobile doet met Vistar Media een verrassende overname, omdat telecombedrijf zijn interesse hiermee verbreedt naar het domein van de buitenreclame.

Online advertising

Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.

Marketing

Pinterest actiever op Nederlandse reclamemarkt

Pinterest aast op het geld van de Nederlandse adverteerder. Om zijn reclame-activiteiten hier serieuzer aan te pakken stelt het hier zijn eerste directeur Verkoop aan.

Marketing

Online adverteren: met dynamische creaties worden advertenties wel bekeken

De meeste online advertenties wordt genegeerd. Door, met behulp van AI, je advertenties vorm te geven en steeds aan te passen maken ze wél impact.

Online advertising

Infographic: Advertentie-uitgaven voor sociale media per platform

Visual Capitalist vergelijkt de (Amerikaanse) advertentie-uitgaven op sociale media tussen de grote spelers. De gegevens zijn gebaseerd op de uitgaven voor sociale advertenties in de eerste helft van 202 en grotendeels ontleend aan Sensor Tower. Er kunnen dus verschillen zijn vergeleken met de huidige periode, en elke app heeft ook andere inkomstenbronnen. Maar reclame is waar ze het meeste geld mee verdienen.

Online marketing
Premium

Kompas Publishing breidt samenwerking met DPG Media uit met nieuwe advertentiemogelijkheden

Kompas Publishing heeft haar samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Meerdere domeinen, waaronder Weer.nl, Tweedehands.net, Girlscene, en Gewoonvoorhem, zijn gemigreerd naar het Publishing Partner Netwerk van DPG Media.

Online advertising

MAGNA: ‘Digitale advertentiemarkt blijft groeien’

Ondanks het ontbreken van grote evenementen zoals verkiezingen, een EK- of WK-voetbal of Olympische Spelen, voorspelt bureau MAGNA een stabiele groei in Nederland van digitale reclame. Adverteerders in retail, technologie en automotive blijven investeren in creatieve en datagedreven campagnes.

Online advertising

Boete voor Coolblue voor het ongevraagd gebruiken van cookies

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 40.000 euro opgelegd aan Coolblue voor het onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens in 2020. Het bedrijf verzamelde destijds via cookies persoonsgegevens van bezoekers van de webshop, zonder dat die daar expliciet mee akkoord waren gegaan. Coolblue ging er automatisch van uit dat bezoekers ermee instemden.

Online marketing