Criteo stelt general manager aan voor retailmedia
Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.
Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.
LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.
De Europese Commissie is tot de conclusie gekomen dat de vele verplichte cookiemeldingen averechts werken. Bezoekers drukken de schermen ongelezen weg. Sommige sites, waaronder die van de NPO, tonen de schermen bij elk bezoek.
Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.
De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.
Chatbot Bard van Google is nauwelijks droog achter de oren en figureert al als hoofdrolspeler in reclamecampagnes.
Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.
Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.
Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.
Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One in een exclusieve samenwerking. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes op een efficiënte manier uit te zetten naar verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft voor 2024 laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzenders. Voor 2024 zijn dit de televisiezenders Nickelodeon en Disney Channel. Voor 2024 zijn er geen radiozenders als jongerenzender vastgesteld. Dit betekent dat dezelfde zenders als in 2023 zijn aangemerkt als jongerenzender.
Media-inkoopplatform Media Futures Market sluit WeTransfer aan op zijn netwerk. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen er reclameruimte inkopen op het sterk visueel georiënteerde downloadplatform.
Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf januari 2024. In de tweede helft van dat jaar schakelt Google helemaal over op een ander reclamesysteem, als het niet tegenzit althans.
Hoe speel je als organisatie in op de uitdagingen van een wereld zonder third-party cookies? Server-side tracking lijkt de beste papieren te hebben.
GfK biedt een nieuwe manier van campagnemeten aan waarbij gekeken wordt hoeveel en welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.