Channable koopt grote Google CSS-partner Producthero
Het technologieplatform voor e-commerce Channable neemt zijn Europese concurrent Producthero voor een onbekende som over.
Het technologieplatform voor e-commerce Channable neemt zijn Europese concurrent Producthero voor een onbekende som over.
Op Emerce Digital Marketing Live!, op 5 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam, hoor je hoe HEMA en Manchester City met slimme strategieën en compacte teams indrukwekkende resultaten behalen. Ze maken deel uit van een bont gezelschap van meer dan honderd van de allerbeste experts van merken als Vitaminstore, Philips, Unilever, funda en Zeeman.
De Chinese online winkelcentra Temu en Shein verleggen hun strategische aandacht van de VS naar Europa en draaien de reclamekroon hard open.
Al is Amazon een webwinkel, het zijn niet de retailactiviten die het hardst groeien. In tegendeel. E-commerce groeit slechts 5 procent. Advertising en AWS daarentegen groeiden dit kwartaal met 18 procent.
Meer dan een half miljard euro gaven adverteerders vorig jaar uit aan online videoreclame. Ster pakte daar precies drie miljoen euro van, omdat de politiek verhindert dat de NPO-exploitant geld verdient.
Het Haagse verbod op reclame voor vliegvakanties en vliegtickets blijft gehandhaafd. Dat heeft de rechtbank in Den Haag in kort geding bepaald.
Ad Pepper Group koopt weer een pluk aandelen in marktleiders billiger.de, shopping.de en juhuu.at en bezit nu de meerderheid van de stukken.
Maanden na het eerste experiment met advertenties in een beperkt aantal markten, waaronder de VS, heeft Meta aangekondigd dat het advertenties in de Instagram Threads-app wereldwijd zal uitbreiden.
De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.
Steeds meer adverteerders in Nederland hanteren een social first-strategie. Dat is te zien aan de omvang van dit subsegment in de totale digitale reclametaart: +18 procent naar 967 miljoen euro.
NIMA heeft vandaag de shortlist bekendgemaakt van de NIMA Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.
Met de dreiging van een internationale handelsoorlog in het vooruitzicht worden Engelse adverteerders voorzichtiger met hun reclamebestedingen.
Shopping-app Temu heeft op 9 april alle Google Ads in de VS gestopt. Gevolg: de app keldert tot onzichtbare posities in de hitlijsten.
Advertentiefraude met malafide apps is een aanzienlijk probleem. Waarom lagen bureaus en adverteerders te slapen? En wat is eraan te doen?
Audioreclame blijft populair onder adverteerders. In het eerste kwartaal van 2025 investeerden zij 3,7% meer dan dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro. Dat blijkt uit de nieuwste audioreclameomzetcijfers die Audify publiceert.