Goede online marketing voor iedere ondernemer binnen handbereik
Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.
Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.
VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen volgende maand een test met ‘reclame op maat’. Adverteerders kunnen bij RTL Nederland en Talpa Network reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer van de kijker, weet TotaalTV.
Marketingbureau Fingerspitz is genomineerd voor twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale prijs.
Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.
Adverteerders gaven in 2022 voor 3,5 miljard euro uit aan digitale reclame. De piek in dominantie van Google is bereikt. Omzet van lokale uitgevers groeide 24 procent.
Google toont in het vervolg advertenties in de zoekbalk en de zoekgeschiedenis van Android. Daar werd al eerder mee geëxperimenteerd.
Melanie van Norden en Rogier van den Berg hebben 450.000 euro groeigeld opgehaald voor hun startup Embrosa. Embrosa maakt het mogelijk voor (internationale) merken om online advertenties te plaatsen in de directe omgeving van de fysieke winkels die hun merk verkopen.
De leverancier van reclametechnologie Criteo zou zijn Nederlandse kantoor hebben gesloten.
Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.
Ster heeft in 2022 een omzet gerealiseerd van 232 miljoen euro, waarvan 217 miljoen euro kon worden afgedragen aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Dat is 49 miljoen euro meer dan het ministerie had opgenomen in haar mediabegroting.
Googles AI hulpje Bard kan straks worden gebruikt om advertentiecampagnes te maken. De technologie wordt onderdeel van Performance Max, een programma dat adverteerders ondersteunt met behulp van algoritmen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Betent een boete opgelegd van 400.000 euro. Betent kreeg deze boete omdat zij zich met reclame-uitingen richtte op jongvolwassenen (18-24 jaar).
Minister Franc Weerwind voor Rechtsbescherming verbiedt per 1 juli ongerichte reclame voor online kansspelen. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. Reclame die per 1 juli verboden is, zijn radio- en tv-commercials en billboards op straat.
De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar voor de zevende keer aanwezig tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. De gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie betrekt dit jaar een statige villa en wordt daarmee een echte ambassade voor Nederlandse creativiteit. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal het dé plek zijn voor internationale promotie.
Google gaat stoppen met vergelijkbare doelgroepen in Google Ads en DV360. Kijk nu al naar de alternatieven en oplossingen die Google voorstelt.