Nieuwe reclameformat Amazon: click-outs naar webwinkels
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Reclame bij podcasts en streamers waren in 2024 de snelstgroeiende kanalen voor adverteerders in het audiodomein.
Gameplatform Valve heeft ontwikkelaars verboden om gebruikers te verplichten naar reclame te kijken om een spel te kunnen spelen of om een spel verder te spelen.
Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.
Vorig jaar de topadverteerder, dit jaar niet te zien in de reclameblokken van de Super Bowl 2025: Temu. Wie wel zijn primeur genoot was OpenAI met ChatGPT. Deze en alle andere techcommercials op een rij.
Dit weekend wordt in de VS wederom de Super Bowl gehouden. Bijna 124 miljoen kijkers stemden af op de wedstrijd van vorig jaar en met zoveel kijkers betalen adverteerders al gauw 7 miljoen dollar voor een reclame van 30 seconden. Consumenten geven tijdens het Super Bowl weekend ook meer uit, onder meer aan eten, drinken, kleding en decoraties.
Komend voorjaar krijgen adverteerders meer ruimte om hun aanbiedingen te tonen aan gebruikers van Tikkie.
Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.
“Het gaat bij AI niet om de algoritmes maar in essentie om de data. Europa moet met alle data binnen zijn grenzen soevereiniteit effectueren. Alleen dan wordt het een machtsfactor richting de VS en China.”
Meta Platforms gaat eindelijk beginnen met het testen van advertenties op zijn sociale mediaplatform Threads, aanvankelijk met een paar merken in de VS en Japan.
De Engelse markttoezichthouder neemt Google Search en Advertising beter onder de loep. “Een concurrerende markt kan reclamekosten bij zoekmachines doen dalen ter waarde van 600 euro per huishouden”.
De Ster kan in korte tijd tientallen miljoenen euro’s extra verdienen voor de publieke omroepen, maar dan moet er wel een wetswijziging plaatsvinden.
Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau
Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij de advertentieverkoop in podcast. Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde ‘run of network’ campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast.
Talon, een expert op het gebied van Out of Home (OOH) adverteren, neemt Out of Home Master over, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland.