DPG: 1 miljoen ingelogde gebruikers per dag
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
De Europese Commissie begint een nieuw onderzoek naar machtsmisbruik door Google en richt zich dit keer in het bijzonder op de reclametak van het bedrijf.
Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.
In een zwaar gefragmenteerd medialandschap – met een steeds groter aanbod aan schermen, kanalen en platformen – is het niet meer de vraag óf je content crossmediaal aanbiedt, maar met name hoe je dat doet.
De start-up Media Futures Market heeft een eerste investering opgehaald bij Marco Aarnink en Tim Geenen. “Marktplaatsen moeten simpeler. Bij ons koop je direct bij de exploitant”, zegt initiatiefnemer Stijn Gimbrère.
De Europese privacygroep noyb wil af van de irritante cookiewalls, maar tegelijkertijd ook voorkomen dat internetgebruikers kaal worden gegrazen door profielopbouwende adverteerders, tech- en mediabedrijven. Daartoe stelt ze een specialistische plug-in voor webbrowsers voor.
Google probeert toezichthouders en de reclamemarkt actief te betrekken bij de ontwikkeling van een nieuw reclameproduct. Dat komt in Chrome als alternatief voor de verdwijnende 3rd party cookies.
Rond de driekwart van de Europese online uitgevers verstrekt 1st party cookies voor reclamedoeleinden. Qua volume naderen deze uitgevercookies het aantal dat cookies dat voor derden wordt doorgegeven, 3rd party.
Eneco eMobility heeft The Post geselecteerd als zijn contentmarketingbureau. Doorslaggevend was het distributieplan. Waar zit ons publiek en met welke content bereiken we die het beste?
Marketingbureau Yonego uit Breda splitst dochterbedrijf Bambelo af. Dat moet onder leiding van CEO Frank van Run komende jaren uitgroeien tot een Europees offerteplatform met een omzet van 100 miljoen euro.
De Franse mededingingswaakhond legt Google een boete op van 220 miljoen euro voor misbruik van zijn dominante positie op de advertentiemarkt.
Wat betekent het cookieloos adverteren voor de Ster? Hoe zit het met de klantresultaten en wat staat er te gebeuren?
Is het wellicht mogelijk dat de wereld zonder cookies beter zou kunnen zijn voor adverteerders, uitgevers en webgebruikers?
NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.
Google legt een bom onder de reclamemarkt op Android. App-gebruikers zich later dit jaar ‘anonimiseren’. App-bouwers en adverteerders kunnen minder goed targeten en gaan lagere prijzen rekenen voor reclameruimte.