More stories

Premium

DPG: 1 miljoen ingelogde gebruikers per dag

Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.

Media
Premium

Nieuw Europees monopolie-onderzoek naar Google

De Europese Commissie begint een nieuw onderzoek naar machtsmisbruik door Google en richt zich dit keer in het bijzonder op de reclametak van het bedrijf.

Tech
Premium

Klarna breidt uit met marketingdiensten

Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.

Online advertising
Premium

Emerce Digital Marketing: hoe Talpa content crossmediaal aanbiedt

In een zwaar gefragmenteerd medialandschap – met een steeds groter aanbod aan schermen, kanalen en platformen – is het niet meer de vraag óf je content crossmediaal aanbiedt, maar met name hoe je dat doet.

Online advertising
Premium

Eerste investering voor nieuwe Nederlandse reclamemarktplaats

De start-up Media Futures Market heeft een eerste investering opgehaald bij Marco Aarnink en Tim Geenen. “Marktplaatsen moeten simpeler. Bij ons koop je direct bij de exploitant”, zegt initiatiefnemer Stijn Gimbrère.

Marketing
Premium

Privacygroep met plug-in die cookiewalls vervangt

De Europese privacygroep noyb wil af van de irritante cookiewalls, maar tegelijkertijd ook voorkomen dat internetgebruikers kaal worden gegrazen door profielopbouwende adverteerders, tech- en mediabedrijven. Daartoe stelt ze een specialistische plug-in voor webbrowsers voor.

Privacy
Premium

Google: Chrome krijgt geen concurrentievoordeel reclamedata

Google probeert toezichthouders en de reclamemarkt actief te betrekken bij de ontwikkeling van een nieuw reclameproduct. Dat komt in Chrome als alternatief voor de verdwijnende 3rd party cookies.

Online advertising
Premium

Uitgevers maken omslag naar 1st party cookies

Rond de driekwart van de Europese online uitgevers verstrekt 1st party cookies voor reclamedoeleinden. Qua volume naderen deze uitgevercookies het aantal dat cookies dat voor derden wordt doorgegeven, 3rd party.

Programmatic
Premium

The Post geselecteerd als contentmarketingbureau Eneco eMobility

Eneco eMobility heeft The Post geselecteerd als zijn contentmarketingbureau. Doorslaggevend was het distributieplan. Waar zit ons publiek en met welke content bereiken we die het beste?

Online marketing
Premium

Spin-off Yonego naar 100 miljoen omzet

Marketingbureau Yonego uit Breda splitst dochterbedrijf Bambelo af. Dat moet onder leiding van CEO Frank van Run komende jaren uitgroeien tot een Europees offerteplatform met een omzet van 100 miljoen euro.

Venture
Premium

Franse boete voor Google wegens misbruik advertentiemarkt

De Franse mededingingswaakhond legt Google een boete op van 220 miljoen euro voor misbruik van zijn dominante positie op de advertentiemarkt.

Legal

Ster: ‘Einde van de advertentiecookie biedt ook kansen’

Wat betekent het cookieloos adverteren voor de Ster? Hoe zit het met de klantresultaten en wat staat er te gebeuren?

Entertainment

Hoe te gedijen in het post-cookie-tijdperk

Is het wellicht mogelijk dat de wereld zonder cookies beter zou kunnen zijn voor adverteerders, uitgevers en webgebruikers?

B2B Digital
Premium

NRC stond op zwarte lijst bij Google

NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.

Publishing
Premium

Gebruikers Android-apps worden anoniem voor adverteerders

Google legt een bom onder de reclamemarkt op Android. App-gebruikers zich later dit jaar ‘anonimiseren’. App-bouwers en adverteerders kunnen minder goed targeten en gaan lagere prijzen rekenen voor reclameruimte.

Online advertising