Criteo koopt Mabaya
Maker van reclametechnologie Criteo koopt het Israëlische bedrijf Mabaya, dat software maakt voor webwinkels die retailmedia willen bieden.
Maker van reclametechnologie Criteo koopt het Israëlische bedrijf Mabaya, dat software maakt voor webwinkels die retailmedia willen bieden.
De consument weet de weg naar de Reclame Code Commissie (RCC) onverminderd vaak te vinden. De Stichting Reclame Code heeft in 2020 4.015 klachten en meldingen ontvangen, die tot 538 beslissingen hebben geleid. Voor het eerst ging de meerderheid van de beslissingen over reclame via digitale marketingcommunicatie. Het gaat hierbij vaak om misleidende reclame op websites.
Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.
Via het Google Display Netwerk kun je je doelgroep bereiken zonder dat ze op zoek zijn naar je. Best practices voor adverteren via dit netwerk.
Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.
De aanhouder wint maar teveel aandringen roept weerstand op. Hoe zit dat? En hoe kun je consumenten benaderen zonder ze tegen de haren in te strijken?
Steeds meer winkeliers nemen technologie af bij Criteo om ruimte in hun digitale schappen te exploiteren met reclame. Het Franse bedrijf zag de omzet daaruit met 72 procent toenemen.
Moet ik wat met Amazon Sponsored Ads? Hoe werkt het in vergelijking met Google Ads? Dit artikel heldert de belangrijkste verschillen op.
Voor het eerst geeft het Radio Advies Bureau inzicht in de digitale radioreclamebestedingen op de Nederlandse markt. Dat bedrag komt voor het eerste kwartaal van het jaar uit op: 1,5 miljoen euro.
Display-advertenties blijven een belangrijke component in online marketing. Interactieve technieken zorgen ervoor dat ze hun waarde behouden.
Reclamebedrijf Criteo brengt een nieuwe product uit waarmee online uitgevers relevante reclame kunnen voor webwinkels zonder gebruik te maken van cookies of persoonsgegevens.
De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Dat blijkt uit cijfers van organisatie Outreach. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dat was voor het grootste deel nog een kwartaal zonder coronamaatregelen.
Het digitale uitgeef- en reclamebedrijf Azerion haalt een obligatielening van tweehonderd miljoen euro op. Daarmee herfinanciert het een eerdere lening van 100 miljoen en wil het komende overnames kunnen financieren.
Bert van Grieken wordt per 1 mei aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media.
Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.