More stories

De staat van digital advertising in 2021

Dit whitepaper bespreekt de resultaten van onderzoek met 1.000 senior marketingmanagers om meer te weten te komen over hun plannen voor 2021.

Online advertising
Premium

Rutger Tuit (Google): ‘De aandacht verschuift naar brand suitability’

Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, aldus Rutger Tuit, Agency Partnership Leader.

Marketing

Apple vs. Facebook: dit zijn de (grote) gevolgen van Apple’s iOS 14.5-update voor adverteerders [Volgens 5 experts]

Met iOS 14.5 maakt Apple zijn browser Safari naar eigen zeggen sneller en veelzijdiger dan ooit. De tussentijdse software-update voegt veel verbeteringen toe. Bovendien zijn er meer mogelijk­heden om de privacy te waarborgen. Wat betekenen de privacymaatregelen in de Apple iOS 14.5-update voor online-adverteerders? Bekijk de zorgen en meningen van 5 online marketing-experts.

Online marketing
Premium

Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit in Limburg

Hillenaar Outdoor breidt wederom het netwerk van Digitale Reclamemasten uit. Dit keer met een mast langs de A2 bij Maastricht. Per week passeren meer dan 350.000 mensen deze Digitale Reclamemast.

Online advertising
Premium

digitalAudience opent vestiging in Zweden

Het Nederlandse techbedrijf digitalAudience brengt zijn digitale platform voor identiteitsbeheer naar de Zweedse markt.

Marketing
Premium

Just Eat Takeaway.com sluit meerjarig voetbalcontract met UEFA

Just Eat Takeaway.com wordt voor meerdere jaren sponsor van twaalf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert. Het […]

Marketing

CLS en advertising: hoe voorkom je een negatieve score? 

Cumulative Layout Shift wordt sinds dit jaar ‘bestraft’ door Google. Vaak is advertising de boosdoener. Een paar zaken om te checken in je advertising setup.

Online advertising
Premium

Amerikaanse Justitie onderzoekt Chrome om cookie-exit

Het Amerikaanse ministerie van Justitie onderzoekt of Google kleinere concurrenten blokkeert met het besluit om 3rd party cookies uit Chrome te weren.

Privacy
Premium

Politieke partijen besteden miljoenen aan vooral traditionele advertenties

Forum voor Democratie (149.499 euro) en het CDA (115.033 euro) hebben in de aanloop van de verkiezingen forse online advertentie uitgaven gedaan.

Online advertising
Premium

Chinese techbedrijven willen privacyregels Apple omzeilen

ByteDance, de eigenaar van TikTok, Tencent en andere techreuzen in China testen momenteel een tool om de nieuwe privacyregels van Apple te omzeilen en iPhone-gebruikers te blijven volgen zonder hun toestemming.

Online advertising
Premium

I’m a Mac-acteur maakt nu reclame voor pc’s

Acteur Justin Long, vooral bekend vanwege de hilarische I’m a Mac advertenties waarin Apple zich jarenlang afzette tegen Microsoft, schittert in een nieuwe serie reclames waarin chipmaker Intel consumenten adviseert pc’s aan te schaffen. Ten koste van Macs.

Online advertising
Premium

Verzoek Franse adverteerders om Apples privacyfunctie op te schorten afgewezen

De Franse antitrustwaakhond heeft het verzoek van adverteerders om de aanstaande privacyfunctie van Apple op te schorten afgewezen.

Online advertising
Premium

Katja Henneveld nieuwe country manager Adform

Katja Henneveld is per 1 maart aangesteld als country manager voor de Benelux en Frankrijk van het onafhankelijke reclametechnologieplatform Adform.

Marketing
Premium

Microsoft Advertising stelt Clemmentijn Treinen aan als Commercial Director Nederland

Clemmentijn Treinen is vandaag gestart als Commercial Director voor Microsoft Advertising Nederland.

Marketing

Amazon Sponsored Ads: En nu aan de slag! (3/3)

Retailmedia gaat fors groeien in 2021. In Nederland zijn Amazon Sponsored Ads sinds kort beschikbaar. Hoe zet je die sponsored ads in?

Marketplaces