More stories

Premium

Google begint publieke test nieuwe reclamesysteem FLoC

Ruim twee maanden later dan aangekondigd, begint Google met een publieke test van zijn nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome. Dat moet het third party cookies en andere trackers gaan vervangen.

Tech
Premium

Facebook onzeker over reclametoekomst buiten eigen platform

Het recht op privacy van internetgebruikers levert Facebook problemen op bij geld verdienen. Het zoekt oplossingen, maar heeft daarbij wel de hulp van andere techgiganten nodig.

Online advertising
Premium

Flinke groei podcastreclame

Podcastreclame groeit de komende jaren even hard als in het hele afgelopen decennium, zo denkt PricewaterhouseCoopers (PwC), dat in opdracht van branchevereniging IAB daar onderzoek naar heeft gedaan.

Online advertising
Premium

Criteo koopt Mabaya

Maker van reclametechnologie Criteo koopt het Israëlische bedrijf Mabaya, dat software maakt voor webwinkels die retailmedia willen bieden.

Online advertising
Premium

Reclame Code Commissie (RCC) krijgt meer klachten over webreclame

De consument weet de weg naar de Reclame Code Commissie (RCC) onverminderd vaak te vinden. De Stichting Reclame Code heeft in 2020 4.015 klachten en meldingen ontvangen, die tot 538 beslissingen hebben geleid. Voor het eerst ging de meerderheid van de beslissingen over reclame via digitale marketingcommunicatie. Het gaat hierbij vaak om misleidende reclame op websites.

Online advertising

Data-driven optimalisatie binnen SEA: vier experimenten met Google Ads

Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.

Online advertising

Het Google Display Netwerk: wat is het en wat kun je ermee?

Via het Google Display Netwerk kun je je doelgroep bereiken zonder dat ze op zoek zijn naar je. Best practices voor adverteren via dit netwerk.

Online advertising

Madelon Fortuin: ‘Cookies passen niet bij de merkbelofte van NRC’

Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.

Online marketing

Nog één dag te lezen! De averechtse werking van pushen  

De aanhouder wint maar teveel aandringen roept weerstand op. Hoe zit dat? En hoe kun je consumenten benaderen zonder ze tegen de haren in te strijken?

Communicatie
Premium

Bijna verdubbeling omzet retailmedia Criteo

Steeds meer winkeliers nemen technologie af bij Criteo om ruimte in hun digitale schappen te exploiteren met reclame. Het Franse bedrijf zag de omzet daaruit met 72 procent toenemen.

Online advertising
Premium

Amazon PPC Advertising: een vergelijking met Google en andere kenmerken

Moet ik wat met Amazon Sponsored Ads? Hoe werkt het in vergelijking met Google Ads? Dit artikel heldert de belangrijkste verschillen op.

Online advertising
Premium

Nederlandse adverteerders: 1,5 miljoen euro naar digitale radioreclame

Voor het eerst geeft het Radio Advies Bureau inzicht in de digitale radioreclamebestedingen op de Nederlandse markt. Dat bedrag komt voor het eerste kwartaal van het jaar uit op: 1,5 miljoen euro.

Marketing

Meer impact met interactieve banners

Display-advertenties blijven een belangrijke component in online marketing. Interactieve technieken zorgen ervoor dat ze hun waarde behouden.

Marketing
Premium

Criteo publiceert eerste non-cookie reclameproduct

Reclamebedrijf Criteo brengt een nieuwe product uit waarmee online uitgevers relevante reclame kunnen voor webwinkels zonder gebruik te maken van cookies of persoonsgegevens.

Online advertising
Premium

Herstel OOH-markt laat nog op zich wachten, wel groei digital

De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Dat blijkt uit cijfers van organisatie Outreach. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dat was voor het grootste deel nog een kwartaal zonder coronamaatregelen.

Online marketing