Katja Henneveld nieuwe country manager Adform
Katja Henneveld is per 1 maart aangesteld als country manager voor de Benelux en Frankrijk van het onafhankelijke reclametechnologieplatform Adform.
Katja Henneveld is per 1 maart aangesteld als country manager voor de Benelux en Frankrijk van het onafhankelijke reclametechnologieplatform Adform.
Clemmentijn Treinen is vandaag gestart als Commercial Director voor Microsoft Advertising Nederland.
Retailmedia gaat fors groeien in 2021. In Nederland zijn Amazon Sponsored Ads sinds kort beschikbaar. Hoe zet je die sponsored ads in?
Hotels en reissites die voor hotelboekingen vanuit Google doorverwijzen naar boekingsites hoeven daar niet meer voor te betalen.
De Europese reclame- en uitgeefbranche hangt in de gordijnen over Googles aankondiging om helemaal geen trackers meer toe te staan in zijn browser Chrome.
Het tracken van internetgebruikers met cookies stopt binnenkort, maar Googles alternatief FLoC is geen verbetering. Het is enkel een andere vorm van persoonsgericht adverteren, vindt burgerrechtenorganisatie EFF.
Google bevestigt nog eens dat het afstand neemt van het laten tracken en profileren via Chrome van gebruikers voor reclamedoeleinden.
Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, zegt Agency Partnership Leader Rutger Tuit hierover in het maartnummer van Emerce magazine.
Clear Channel claimt de allereerste Clubhouse campagne in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een evenement op de sociale app Clubhouse.
Alle grote namen van de Britse online en offline reclame-industrie willen per 2030 klimaatneutraal werken. Ze formuleren meetbare doelen en beloven daar actief naar te handelen.
Diverse handelsverenigingen verzetten zich tegen een belasting op digitale reclame in de staat Maryland en hebben een rechtszaak aangespannen.
Ook op de markt voor reclame binnen online video is er sprake van een duopolie. Die conclusie trekt marktonderzoeker Omdia.
Nu third party cookies worden geweigerd, staat de advertentie-industrie voor de fundamentele opgave om een nieuwe basis voor tracking en meting te vinden.
Contextual targeting staat in de belangstelling als cookie alternatief. Het plaatsen van advertenties in een relevante context maakt echter nog meer mogelijk.
De recente updates in Google Ads propageren gebruik van het meest brede zoektype. De eerste tests wijzen inderdaad op meer conversie en zichtbaarheid.