More stories

Premium

Cannes Lions Festival gaat voor tweede jaar op rij helemaal digitaal

De Cannes Lions-organisatie heeft aangekondigd dat het Festival of Creativity 2021 in Cannes wederom een volledig digitaal evenement zal worden. Cannes Lions Live vindt plaats van 21-25 juni. 

Online marketing
Premium

Oracle: cookieloos Chrome is een farce

“Bordeeleigenaar Google wil lid worden van het koor”. Zo omschrijft lobbyist Ken Glueck van Oracle Googles nieuwe reclamemachine FLoC in browser Chrome.

Marketing
Premium

Weer geruchten over alliantie Publicis en Havas

Opnieuw duiken er geruchten op over een mogelijke fusie van reclamereuzen Publicis en Havas-moeder Vivendi.

Online advertising
Premium

Marketeers: meer programmatic uitgaven in 2021

De helft van de senior marketeers zegt in een nieuw onderzoek dat ze dit jaar meer gaan uitgeven aan programmatic advertising. Dertig procent doet de operaties in huis, nog eens dertig procent wil dat gaan doen.

Programmatic

De staat van digital advertising in 2021

Dit whitepaper bespreekt de resultaten van onderzoek met 1.000 senior marketingmanagers om meer te weten te komen over hun plannen voor 2021.

Online advertising
Premium

Rutger Tuit (Google): ‘De aandacht verschuift naar brand suitability’

Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, aldus Rutger Tuit, Agency Partnership Leader.

Marketing

Apple vs. Facebook: dit zijn de (grote) gevolgen van Apple’s iOS 14.5-update voor adverteerders [Volgens 5 experts]

Met iOS 14.5 maakt Apple zijn browser Safari naar eigen zeggen sneller en veelzijdiger dan ooit. De tussentijdse software-update voegt veel verbeteringen toe. Bovendien zijn er meer mogelijk­heden om de privacy te waarborgen. Wat betekenen de privacymaatregelen in de Apple iOS 14.5-update voor online-adverteerders? Bekijk de zorgen en meningen van 5 online marketing-experts.

Online marketing
Premium

Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit in Limburg

Hillenaar Outdoor breidt wederom het netwerk van Digitale Reclamemasten uit. Dit keer met een mast langs de A2 bij Maastricht. Per week passeren meer dan 350.000 mensen deze Digitale Reclamemast.

Online advertising
Premium

digitalAudience opent vestiging in Zweden

Het Nederlandse techbedrijf digitalAudience brengt zijn digitale platform voor identiteitsbeheer naar de Zweedse markt.

Marketing
Premium

Just Eat Takeaway.com sluit meerjarig voetbalcontract met UEFA

Just Eat Takeaway.com wordt voor meerdere jaren sponsor van twaalf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert. Het […]

Marketing

CLS en advertising: hoe voorkom je een negatieve score? 

Cumulative Layout Shift wordt sinds dit jaar ‘bestraft’ door Google. Vaak is advertising de boosdoener. Een paar zaken om te checken in je advertising setup.

Online advertising
Premium

Amerikaanse Justitie onderzoekt Chrome om cookie-exit

Het Amerikaanse ministerie van Justitie onderzoekt of Google kleinere concurrenten blokkeert met het besluit om 3rd party cookies uit Chrome te weren.

Privacy
Premium

Politieke partijen besteden miljoenen aan vooral traditionele advertenties

Forum voor Democratie (149.499 euro) en het CDA (115.033 euro) hebben in de aanloop van de verkiezingen forse online advertentie uitgaven gedaan.

Online advertising
Premium

Chinese techbedrijven willen privacyregels Apple omzeilen

ByteDance, de eigenaar van TikTok, Tencent en andere techreuzen in China testen momenteel een tool om de nieuwe privacyregels van Apple te omzeilen en iPhone-gebruikers te blijven volgen zonder hun toestemming.

Online advertising
Premium

I’m a Mac-acteur maakt nu reclame voor pc’s

Acteur Justin Long, vooral bekend vanwege de hilarische I’m a Mac advertenties waarin Apple zich jarenlang afzette tegen Microsoft, schittert in een nieuwe serie reclames waarin chipmaker Intel consumenten adviseert pc’s aan te schaffen. Ten koste van Macs.

Online advertising