More stories

Premium

Channel Factory opent kantoor in Nederland

Het Amerikaanse techbedrijf Channel Factory opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het luistert naar content op YouTube om te bepalen of een commercal er wel of niet bij past.

Marketing
Premium

TikTok begint uitrol van e-commercefuncties

De populaire app TikTok wil komend jaar e-commercefuncties gaan toevoegen. Makers van filmpjes kunnen linken naar producten op externe websites en geld verdienen als dat daadwerkelijk tot transacties leidt.

Marketing
Premium

VIA officieel live met logo, huisstijl en website

Brancheplatform VIA presenteert vandaag zijn logo, huisstijl en website. De presentatie van de merkidentiteit luidt een nieuw tijdperk in: een branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt.

Online marketing
Premium

Kortingensite Promojagers.be waagt stap naar Nederland

Het Vlaamse Promojagers, drie jaar geleden ontstaan als een Facebookgroep van mensen die promoties met elkaar uitwisselen, wil zijn activiteiten uitbreiden naar Wallonië en Nederland.

Online advertising
Premium

Update iOS 14.4 heeft impact op advertising. Zo bereid je je voor

Let op: de lancering van iOS 14.4 heeft flinke impact voor adverteerders. Dit zijn de veranderingen en zo vang je ze op.  

Online advertising
Premium

Ook Google wil reclameblokkade op mobiel

Google onderzoekt hoe het kan voorkomen dat adverteerders via websites en apps profiel- en gedragsdata verzamelen van gebruikers. Het begeeft zich daarmee in de voetsporen van Apple, dat zich toont als streng in de leer wat de privacybescherming betreft.

Marketing
Premium

RTL verkoopt SpotX

RTL Group verkoopt zijn dochterbedrijf SpotX aan de Amerikaanse technologiepartij Magnite, een speler op de digitale reclamemarkt. De Duitsers vangen 1,2 miljard dollar voor de specialist in videoreclame.

Venture
Premium

IAB: 40% niet klaar voor wegvallen 3rd party cookies

Veertig procent van de Europese ondervraagden geeft aan dat zijn bedrijf niet klaar is voor het wegvallen van 3rd party cookies. Dertig procent wel, aldus een onderzoek van IAB Europa onder media- en reclameprofessionals.

Online advertising
Premium

Massarius betreedt Engelse markt

Massarius, leveranciers van digitale reclametechnologie, breidt uit naar Engeland. Het bedrijf uit Amsterdam krijgt hierbij hulp van gerenommeerde concerns, omdat het de steun van het Oranje Handelsmissiefonds heeft gewonnen.

Marketing
Premium

Facebook wil Apple-gebruiker overhalen om gegevens te delen

Facebook toont de komende tijd een melding aan iPhone-gebruikers wereldwijd over hoe hun gegevens worden gebruikt voor gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising
Premium

Omzet OOH-markt in 2020 met 35% gedaald naar 137 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen omgezet.

Online marketing

Top 5 meest innovatieve campagnes van 2020

Welke campagnes hebben het afgelopen jaar de meeste indruk gemaakt? Wie wist in 2020 ondanks of dankzij de huidige situatie te innoveren? 

Online advertising
Premium

Spotify biedt podcastadverteerders meer opties

Spotify gaat zijn podcastadvertenties optimaliseren. Daarbij krijgen adverteerders ook inzicht in de impact van hun advertenties.

Online advertising

Navigating a cookieless future: de impact op je strategie en organisatie

Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.

AVG
Premium

Google toont Chromes opvolger van 3rd party cookies

Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.

Marketing