More stories

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis
Premium

Bestedingen tv-reclame door e-commercebedrijven met 50 procent gestegen

In vijf jaar tijd zijn de bestedingen aan tv-reclame door Nederlandse en Belgische e-commerce bedrijven met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising
Premium

Kwart verkopers bol.com adverteert daar ook

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar verdubbeld tot een kwart. Hoe groot het gemiddelde budget van de 10.858 adverteerders in december was, is niet bekend.

Marketplaces

Google Ads-campagnes: beter resultaat door toevoegen doelgroepen

Door in Google Ads-campagnes doelgroepen toe te voegen ter observatie, kun je het gedrag en resultaat van verschillende groepen gebruikers monitoren.

Online advertising
Premium

Adcombi opent kantoor in Duitsland

Adcombi brengt zijn technologie voor lokaal adverteren naar Duitsland. Directeur Gerrit Reinders ziet dat merken en retailers de coronatijd gebruiken om zich te bezinnen op hun overgangsstrategie voor digitale transformatie.

Marketing
Premium

Cannes Lions keert terug als fysiek event in juni 2021

De jurering en uitreiking van de reclamevakprijzen Cannes Lions vindt dit jaar weer zoals gebruikelijk plaats in Frankrijk, met een fysiek event aan de Middellandse Zee.

Marketing
Premium

‘Grote veranderingen mobiele reclame in 2021’

Mobiel adverteren zal in 2021 sterk veranderen vanwege aangescherpte privacyregels in iOS14. Adverteerders zullen meer aandacht besteden aan de first time user experience en early user flow optimization.

Online advertising

Retail media: cruciaal voor merken en retailers

Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten. 

Online advertising
Premium

XXS en Cogonez vormen innovatief reclamebureau

Reclamebureau Cogonez wordt per 1 januari 2021 overgenomen door XXS Amsterdam. Door de samenwerking ligt de focus op innovatie.

Online advertising

Advanced TV: Wat is het? En wat zijn de voordelen? 

Uit het onderzoek ‘State of Advanced TV Buying (2019)’ blijkt dat dertien procent van de besluitvormers bij merken en bureaus zeggen te beschikken over basiskennis van Advanced TV. Toch geeft meer dan de helft aan dat hun kennis als gemiddeld, beperkt of zeer beperkt is. Het doel van dit eBook is om je kennis te laten maken met ‘advanced TV’. Daarnaast krijg je een beeld van de (nieuwe) markt en krijg je handvatten om deze technologie in te zetten.

B2B Digital
Premium

2020: Het einde van 3rd party cookies

Het laatste jaar van het cookie als reclamemiddel staat voor de deur. Techbedrijven wijzen het dan toch eindelijk naar de uitgang. Dat besef drong in 2020 door tot de reclame- en mediawereld.

Online advertising
Premium

Beslist.nl stopt met display

Beslist.nl stopt per 1 januari met display uitingen op zijn Nederlandse en Belgische site. Men wil zich concentreren de verdere uitrol van Smart Bidding, waarbij Beslist voor elke webshop zijn gewenste ROAS (Return On Advertising Spend) wil verwezenlijken.

Online advertising
Premium

John de Mol en Facebook treffen schikking over misleidende bitcoinadvertenties

John de Mol en Facebook hebben een minnelijke regeling getroffen in hun geschil over de misleidende bitcoinadvertenties op Facebook, met de naam of beeltenis van John de Mol.

Online advertising
Premium

Online adverteren bij Ster enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen

Online adverteren bij Ster is vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap.

Online marketing

Cookieloos adverteren: wat zijn de lessons learned?

De Ster stopte op 1 januari 2020 volledig met het gebruik van advertentiecookies. Wat zijn de lessons learned?

Online advertising