More stories

De kracht van contextueel adverteren en de impact op de merkperceptie

Contextueel adverteren in antwoord op advertentiemoeheid en het einde van third-party cookies: hyperrelevante en gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles in VS

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles als onderdeel van online veiligheidsvoorstellen van het Amerikaanse Congres. Utah heeft al een wet aangenomen die sociale mediabedrijven verplicht de leeftijd te verifiëren van gebruikers.

Online advertising

YouTube waarschuwt ook in Duitsland tegen adblockers

YouTube heeft de strijd tegen adblockers opgevoerd: Ook Duitse gebruikers krijgen sinds enkele dagen waarschuwingssignalen tegen het gebruik van adblockers in YouTube-video’s.

Online advertising

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

Online advertising

Rotterdamse digitale OV-tunnelreclame gaat programmatic

Alsof de muren van de metrotunnels in Rotterdam enorme videoschermen zijn, zo komt nieuwe tecnologie voor de reizigers over. Deze wordt vanaf nu op programmatic exchanges aangeboden.

Programmatic

STER: herinvoer commerciële online reclame noodzakelijk

Het is verontrustend dat de STER, de reclame-exploitant van de NPO, geen reclame meer mag dragen voor commerciële partijen. Op lange termijn is het noodzakelijk om dat te veranderen. Directeur Frank Volmer heeft gefundeerde hoop daarop.

Online advertising

Ster: prijzen voor tv dalen, online blijft gelijk

De nieuwe tarieven bij Ster voor 2024 zijn bekend. In een online uitzending over ontwikkelingen in de mediawereld en nieuwe programma’s bij de NPO presenteerden de salesmanagers van Ster het nieuwe aanbod.

Online advertising

Twitter test onherkenbaar, misleidend reclameformat

Berichtendienst Twitter brengt zijn publiek in verwarring met een nieuw soort reclame dat niet als zodanig herkenbaar is. Het komt gebruikers nog spammerig over.

Online advertising

Joost de Valk: ‘Contentproductie slechtste idee voor AI’

Contentproductie is het slechtste idee om generatieve AI voor in te zetten. SEO-topper Joost de Valk: “Je geeft je SEO-positie even een boost, maar daarna viel je zo diep als nog nooit hebt meegemaakt.”

Online marketing

Ocean Outdoor verlengt contract voor reclamemast in Leiden

Ocean Outdoor heeft me het contract voor de reclamemast in Leiden met 15 jaar verlengd. Sinds de jaren negentig is Ocean Outdoor actief in en rond Leiden en blijft daarmee naar eigen zeggen haar groeiende portfolio van toplocaties uitbreiden.

Online advertising

Ster neemt verkoopactiviteiten regionale omroep over

Vanaf 1 januari zal Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- en radiozenders gaan verkopen voor de nationale adverteerdersmarkt. Ster neemt daarmee de verkoopactiviteiten over van Omroep Reclame Nederland (ORN). Voor adverteerders is hiermee een nog groter publiek via één verkooploket binnen handbereik.

Online advertising

Noorwegen draait duimschroeven aan: EU-verbod Facebook-reclame

Noorwegen wil dat Meta in Europa geen gedragsgebaseerde reclames meer mag uitserveren naar eindgebruikers. Het land kent al een tijdelijk, lokaal verbod daarop. Het vraagt de Europese privacytoezichthouder dat nu permanent te maken en toe te passen in alle EU-landen.

Online advertising

Europese rechter: Amazon ‘geen marktgigant’ onder DSA

De rechtbank van de Europese Unie oordeelt dat Amazon geen ‘zeer groot online platform’ is in de zin van de Digital Services Act. Dat ontneemt de Amerikanen van zware administratieve verplichtingen.

E-commerce

2024: Scherper toezicht op cookies en online tracking

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) krijgt komende jaren extra budget van het ministerie van Binnenlandse Zaken om zich beter te richten op toezicht op cookies en online tracking.

Privacy

(Emerce TV): het succesverhaal van STËLZ

Hard seltzer: drie jaar geleden wist amper iemand wat het was, inmiddels wordt het alcoholzuinige, glutenvrije en suikervrije drankje van STËLZ van Milan Voet en Glenn Cornelisse overal in Nederland gedronken. ‘We zouden graag op TikTok adverteren, maar daar is alcohol taboe,’ vertellen beiden in de videocollectie Engage.

Online marketing