More stories

Axel Springer rolt nieuwsdienst Upday Europees uit

Uitgever Axel Springer gaat zijn nieuwsverzamelapp Upday uitrollen naar nog eens twaalf EU-landen en opent ook een redactie in Amsterdam.

Online marketing

Reclamereus WPP investeert in VR-specialist

Communicatiereus WPP investeert in virtual reality-specialist SubVRsive uit Amerika. Het bedrijf maakt VR-producties voor grote merken om op indringende wijze verhalen te kunnen vertellen aan een groot publiek.

Online marketing

Ticketscript: ‘Snellere Europese groei met Eventbrite’

Directeur Frans Jonker van Ticketscript wordt bij Eventbrite baas Europa. “Deze hele deal is gericht op schaalvergroting en groeiversnelling. We gaan verder expanderen in Europa.”

Entertainment

‘Kleinere webshops focussen op prijsbeleid’

Kleine en middelgrote webshops in Nederland krijgen steeds meer oog voor prijs als marketingmiddel. “Niet per se de laagste prijs, wel de prijs die voor hen het best is”, aldus Burç Tanir van technologiebedrijf Prisync.

Retail

Online bloemenbezorger bloomon lanceert tv-campagne

Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.

Campagnes

inSided opent kantoor in New York

Technologiebedrijf inSided uit Amsterdam opent zijn hoofdkantoor voor de Amerikaanse markt in New York. Er is vijf man aangesteld om vanuit The Big Apple de lancering te begeleiden.

Customer Engagement

Arthur Sadoun nieuwe CEO van Publicis Groupe

Arthur Sadoun neemt per 1 juni bij Publicis Groupe het roer over van CEO Maurice Lévy, die een stapje terug doet in de organisatie.

Online marketing

NIMA publiceert online marketingtest

NIMA publiceert een online test waarmee scholieren en studenten hun online marketingkennis kunnen toetsen.

Online marketing

Coolblue in zee met mediabureau ZIGT

Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.

Creative

Google Store Visits: wat levert online inzet op aan offline omzet?

Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?

Attributie

Social teams iProspect en Social Embassy samengevoegd

Dentsu Aegis Network Nederland heeft de social advertising-teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd.

Social

Reclamefolder.nl laat gebruikers geld verdienen

Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.

Online advertising

YouTube begint aan afscheid van cookies & pixels

Het gebruik van cookies blijkt een hot topic. Afgelopen vrijdag verscheen belangrijk nieuws op Inside Adwords: YouTube gaat het gebruik van cookies en pixels beperken en stapt over naar een cloud based measurement oplossing. Daarmee maakt ook Google een duidelijke stap richting ‘people based marketing’. Draagt deze stap bij aan een betere performance voor de adverteerder? En zal hiermee de afhankelijkheid bij Googles walled garden verder gaan toenemen?

Online advertising

Marketingbudgetten Online groeien nog 20%

Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.

Online marketing

Alibaba sluit megacontract met Olympische Spelen

Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.

Cross Border