More stories

Premium

Emerce Digital Marketing Live: de foto’s

Rik Vandewall van McDonalds vatte het thema van Emerce Digital Marketing Live gisteren in de Beurs van Berlage treffend samen: Merken moeten tegenwoordig concurreren om aandacht. Het medialandschap verandert voortdurend.

Online marketing
Premium

IKEA-app krijgt Shop & Go voor retailzaken

Klanten van IKEA kunnen binnenkort met hun telefoon shoppen in woonwinkels zoals men nu gewend is van handscanners met supermarkten.

Retail
Premium

Samsung: ‘Digitaal voor het eerst belangrijker dan tv’

Televisie is voor het eerst minder belangrijk in het bereik van de GenZ generatie. Dat vertelde Wilko Koning, digitaal content specialist bij Samsung, zojuist op Digital Marketing Live! In de Beurs van Berlage. “Digitaal is nu leidend.”

Online marketing
Premium

IM Lounge breidt MT uit met Jan-Willem Stoop

Het Amsterdamse mediaperformancebureau IM Lounge uit de Ace-groep stelt Jan-Willem Stoop aan als business director. Hij treedt toe tot het managementteam.

Marketing
Premium

Emerce Marketing Live: de uitdagingen van KLM in het nieuwe normaal

Het waren zware tijden voor KLM tijdens de pandemie. Maar ook nu zijn er flinke uitdagingen: KLM moest onlangs vluchten schrappen vanwege de drukte op Schiphol. Het luchtvaartbedrijf heeft echter vaker stormen doorstaan.

Online marketing
Premium

Emerce Marketing Live: de groene boodschap van Polestar

Polestar, het elektrische performance automerk, en kunstenaar Thijs Biersteker hebben samen een interactieve installatie gelanceerd. We Harvest Wind moedigt mensen aan om door middel van kunst na te denken over de grootste uitdagingen van onze tijd – de klimaatcrisis, vervuiling en de overgang naar hernieuwbare energie. Op Emerce Marketing Live! (2 juni, Beurs van Berlage) hoor je er meer over.

Online marketing
Premium

Insta schuift naar video, influencers lijden

Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.

Influencer marketing
Premium

Dirk stopt (even?) met tv reclames

Dirk van den Broek stopt per 1 juni met reclame op televisie. De reden daarvoor is dat de supermarkt, zo zegt het bedrijf zelf, ‘alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’

Online marketing
Premium

Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto

De Nationale Postcode Loterij heeft in de aanloop naar Koningsdag bijna 3,6 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan offline mediabestedingen. dus uitingen op televisie, op de radio, in bladen en out of home. De Staatsloterij volgt met een ruime 3,2 miljoen euro.

Online marketing
Premium

Infographic: experimenteercultuur bij Nederlandse bedrijven

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen. 

Conversie
Premium

Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.

Online marketing
Premium

Publicis wil Profitero overnemen

Het Franse reclamebedrijf Publicis wil Profitero overnemen, een wereldwijd e-commerce softwareplatform.

Marketing

Open de poort! Moeten we stoppen met gated content?

Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.

Contentmarketing

Privacy en data: wacht niet met zoeken naar alternatieven voor Big Tech

De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.

Data

Google Analytics 4: Waarom, wanneer en hoe te starten

Google hakt na twee introductiejaren van Google Analytics 4 de knoop door. Na twee decennia Google Analytics is dit de grootste verandering sinds de lancering. Na het lezen van dit whitepaper ben je erop voorbereid.

Online marketing