More stories

Premium

EDAY: ‘Bureaus, volg vooral niet de trends’

Zijn commercials genereerden op YouTube en socialmedia honderden miljoenen views en gisteren op Emerce EDAY deelde regisseur Michael Krivicka zijn succesformule.

Marketing

(Emerce TV): De P van Pinterest staat voor Performance

Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.

Online advertising

Zalando geeft platformtak nieuwe impuls

Zalando wil dat fabrikanten, merken en adverteerders zijn platform intensiever gaan gebruiken. Daartoe voegt het een aantal voor hen relevante diensten samen onder een dak.

E-commerce

Na Scoupy ook Hiiper naar Woolsocks

Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.

Marketing
Premium

DDMA: Telemarketing leidt zelden tot klachten

Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat een op de twee consumenten bereikt wordt via een outbound telemarketingcampagne, waarvan een op de zes consumenten (16%) ingaat op een aanbod. Slecht een op de 2.500 (0,04%) van de bereikte consumenten dient een klacht in.

Online marketing

[Emerce TV] ‘Voorkom de death spiral van kortingsacties’

“Overal in je winkel korting geven is geen strategie en helemaal niet omdat de concurrent het ook doet”, Sam Panzer van Talon.One is duidelijk: ga slim om met kortingsacties.

E-commerce
Premium

Nieuwe positionering voor het merk Zalando

Zalando kiest een nieuwe positionering van zijn merk om zijn merkcampagnes van de komende jaren aan op te hangen.

Fashion

Digitale schermen en totems in Stadshart Amstelveen

Ocean Outdoor heeft de tender voor de exploitatie van digitale out of home media in Stadshart Amstelveen gewonnen. Vanaf maart 2025 zal het winkelgebied worden uitgerust met zeven groot formaat digitale schermen en zestien digitale totems.

Online advertising

Ad Alliance en Disney+ starten exclusieve samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland

Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.

Online advertising

YouTube-video met gokreclame verwijderd na waarschuwing Ksa

Twee Nederlandse influencers hebben een YouTube-video met daarin reclame voor een illegale kansspelaanbieder verwijderd na een waarschuwing van de Kansspelautoriteit (Ksa). In de video werd reclame gemaakt voor een illegale goksite, en gaven de influencers aan zelf ook weleens op de website te spelen. Het is in Nederland verboden om deelname aan illegale kansspelen te bevorderen.

Online advertising

Erik de Koning nieuwe e-commercemanager bij Amac

Erik de Koning is in dienst getreden als nieuwe marketing- en e-commercemanager van Apple-specialist Amac. De Koning (36) werkte de afgelopen jaren bij Van Dal mannenmode als Head of Commerce. Daarvoor was hij werkzaam bij onder meer Scotch & Soda, Mensquare en Calucci.

Online marketing

Kansspelautoriteit roept Dutch Grand Prix op geen illegale kansspelen te promoten tijdens Formule 1 in Zandvoort

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de organisatie van de Formule 1 in Zandvoort, Dutch Grand Prix, en race team Sauber gesommeerd geen reclame te maken voor illegale kansspelaanbieder Stake tijdens de races in Zandvoort.

Online marketing

Google stopt advertentieprogramma’s in Rusland

Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.

Online advertising

Cannes Lions en Effie Awards komen onder een dak

Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.

Creative

Eredivisieclubs wijzen geld voor anti-gokcampagne af

Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.

Online marketing