More stories

Boete voor Coolblue voor het ongevraagd gebruiken van cookies

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 40.000 euro opgelegd aan Coolblue voor het onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens in 2020. Het bedrijf verzamelde destijds via cookies persoonsgegevens van bezoekers van de webshop, zonder dat die daar expliciet mee akkoord waren gegaan. Coolblue ging er automatisch van uit dat bezoekers ermee instemden.

Online marketing

Nieuwe Ksa-campagne: Pak je leven weer op, neem een gokstop

De Kansspelautoriteit (Ksa) is een nieuwe bewustwordingscampagne gestart om aandacht te vragen voor de gokstop. Met de campagne ‘Pak je leven weer op, neem een gokstop’ willen wij als toezichthouder de aandacht voor de risico’s van gokken vergroten en het Cruksregister meer bekendheid geven.

Online marketing

Topman Publicis verkneukelt zich om fusie Omnicom-IPG

Topman Arthur Sadoun van reclamegigant Publicis kan niet wachten op het samengaan van zijn concurrenten Omnicom en IPG.

Marketing

[Emerce TV] : ‘De term CRO verdwijnt langzamerhand’

Conversie-optimalisatie, of in jargon: CRO, hoort binnen een organisatie niet bij een kleine groep te liggen. Iedereen van boven tot onderen moet bezig zijn met procesverbetering.

Marketing

Omnicom bevestigt overname Interpublic Group

Omnicom Group bevestigt de overname van concurrent Interpublic Group. Deze zal van de beurs verdwijnen. Door het samengaan van de bedrijven ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Venture
Premium

‘Google onder vuur, zoekgedrag verandert’

De hoogtijdagen van Google als dé informatieverschaffer zijn voorbij. De zoekmachine ondervindt concurrentie van AI-tools en social media.

Search
Premium

Pink Marketing, Pünktlich en Pexi ‘fuseren’

Drie afzonderlijke labels uit dezelfde Groningse bedrijvengroep, Pink Marketing, Pünktlich en Pexi, gaan op in een nieuwe organisatie met nieuwe naam.

Digital Agencies

Merken zetten achterban foodinfluencers in de keuken

Niet de online foodinfluencers zelf, maar hun publiek worden door merken ingezet bij een nieuwe propositie van influencer-agency House of Foodies.

Marketing

Meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA.

Marketing

Marktvorser CPS GfK wordt YouGov

Tien maanden na de overname door YouGov, heeft marktvorser Consumer Panel Services (CPS GfK) zijn nieuwe naam bekendgemaakt. De naam wordt gewoon YouGov.

Met deze rebranding neemt GfK niet alleen de merkvisuals van YouGov over, maar starten ze samen een ‘gedurfde nieuwe toekomst’. De hele organisatie wordt onder de loep genomen om de expertise, de waarden en de doelstellingen van beide organisaties op elkaar af te stemmen en om een samenhangende merkstrategie te ontwikkelen, een nieuwe positie in te nemen en een nieuwe berichtgevingsaanpak uit te werken.

‘Nu CPS GfK en haar rijke gedragsgegevens een onderdeel zijn geworden van YouGov is het van belang om te benadrukken wat wij eigenlijk te bieden hebben, namelijk het reële karakter van ons onderzoek. Dat is een ware transformatie voor YouGov in zijn geheel.

In het kader van de rebranding worden alle merkactiva en kanalen van CPS GfK afgestemd op die van YouGov. De communicatie met klanten en leden is al overgegaan op YouGov en eind november zullen de sociale kanalen en de website van CPS GfK worden opgeheven.

Op 3 december presenteert YouGov nieuwe gegevens ter gelegenheid van het Behaviour Change Fall 2024 webinar, een populair tweejaarlijks evenement van CPS GfK waarbij exclusieve inzichten worden gepresenteerd uit het meest recente onderzoek naar het winkelgedrag. Dit is de eerste keer dat in het openbaar de gezamenlijke gegevens van YouGov en CPS GfK zullen worden gepresenteerd aan een Europees publiek.

Online marketing

FilmBox vanaf februari 2025 toegevoegd aan portfolio Ad Alliance

Ad Alliance gaat advertenties inkopen voor FilmBox in Nederland vanaf februari 2025. Bij FilmBox, het eerste 24/7-filmkanaal in Nederland, komen de grootste Hollywood-blockbusters, arthousefilms en klassiekers samen. Daarnaast heeft FilmBox de live uitzendrechten voor de Oscars en de Golden Globes 2025.

Online marketing

(Emerce TV) ‘Banken houden angst voor datadelen’

Privacy is een niet te vermijden onderwerp in de snel veranderende online marketingwereld. Tegelijkertijd is meer data delen noodzakelijk voor efficiënte marketing. Financiële dienstverleners kunnen dit niet negeren, willen ze concurreren met digital natives. Zegt Director van data & analytics bureau Cloud Nine Digital Janus de Visser bij Emerce TV.

Privacy

Moderne marketing is lui geworden: 2025, het jaar om de creatieve impact terug te vinden

Dit is een uitnodiging om ons vakgebied nieuw leven in te blazen. Creëren we impact, of blijven we in drieletterige jargon kletsen?

Marketing

Clear Channel vergroot netwerk met Nijmegen

Buitenreclamebedrijf Clear Channel blijft groeien en voegt Nijmegen toe. Daarmee bestrijkt het netwerk nu ruim 88 procent van de Nederlandse gemeenten.

Online advertising
Premium

Amsterdamse beursnotering Havas voedt M&A-praktijk

Media- en marketingconcern Havas wil op 16 december naar de beurs in Amsterdam. Met dat nieuwe geld wil het meer specialistische bedrijven opkopen.

Online marketing