Leden geven akkoord: MWG en VIA mogen samen verder
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]
De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.
Performance Max wordt soms gezien als iets voor ‘luie’ marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een ‘reguliere’ campagne.
X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.
Albert Heijn biedt klanten vanaf deze zomer de mogelijkheid om de Bonusfolder te ontvangen via WhatsApp. De eerste klanten konden zich al vanaf 19 juli aanmelden en nu is de dienst landelijk aangekondigd. Daarmee is Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland die de wekelijkse aanbiedingen via WhatsApp verspreidt.
Amerikaanse techbedrijven houden de hand op de knip wat hun marketing- en reclameuitgaven betreft. Bureaugroep WPP ondervindt daar de gevolgen van: een lager dan verwachte kwartaalomzet.
Salesforce zal de prijzen voor sommige van zijn cloud- en marketingtools vanaf augustus met gemiddeld 9 procent verhogen.
Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.
Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.
Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, verzilvert het succes van zijn GPT4 AI-marketingtool. De marketing, techniek en het team worden aparte gezet naast de organisatie voor gefocuste doorontwikkeling.
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.
Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.
Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.
De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.