‘Geen nieuwe CMO voor Unilever’
Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.
Fabrikant Unilever zou overwegen om na het vertrek van Keith Weed helemaal geen chief marketing officer meer aan te stellen.
Nu de komst van voice de eerste serieuze experimenten oplevert, wordt ook duidelijk waar de meerwaarde is te vinden voor bedrijven. De grootste ontwikkelingen zijn te verwachten voor sales, (product)informatie, customer service en branding. Wie multi-channel werkt en op die laatste twee vlakken waardevol is, kan op korte termijn al de stap naar ‘voice-first’ zetten.
Digitaal marketingbureau Tomorrowmen uit Groningen start een nieuw label. AMAZIN is gespecialiseerd in marketingactiviteiten op e-commercegigant Amazon.
De dubieuze online broker Olympus Markets adverteert nog altijd voor haar financiële diensten met nepnieuws, maar lijkt daarin steeds minder goed te slagen, getuige enkele raadselachtige advertenties waarin de producten van het bedrijf ogenschijnlijk niet meer aan bod komen. Maar waartoe dienen die advertenties dan wel?
Bierwinkel Beerwulf.com is zojuist uitgeroepen tot Beste Starter bij de uitreiking van de Shopping Awards.
Fastfoodketen McDonald’s legt naar verluidt 300 miljoen dollar op tafel voor de overname van Dynamic Yield. Diens technologie gaat datagedreven suggesties doen voor eten en drinken in fysieke en digitale kanalen.
Bol.com won dinsdag de Dutch Marketing Award voor Marketing Company of the Year. En Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals, werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen marketing-beroepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM.
Er komen meerdere manieren waarop gamers kunnen betalen om te spelen bij Googles gamingsplatform Stadia. Van pay per use tot aanschaf van een complete game, denkt topman Yves Guillemot van Ubisoft.
Hoewel de basics nog niet overal goed op orde zijn, lijkt de volwassenheid van B2B-marketing nu ook zijn intrede te doen binnen het mkb. Dat werd duidelijk tijdens het B2B Marketing forum.
Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.
Online houthandel Gadero opent volgende week een showroom en afhaalpunt voor bestrating en tuinhout. De locatie in Breukelen ligt vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.
Inbound marketing werkt goed voor de B2B-wereld, om de simpele reden dat B2B’ers behalve professionals ook gewoon mensen zijn. Maar hoe dan?
Reclamebedrijf Havas is een nieuw dienstenaanbod begonnen rond digitale disruptie bij retailers. De gigant wijst op grote omwentelingen zoals de impact van Amazon en Alibaba, het ontstaan van nieuwe platforms en voice commerce.
Nog maar tweede derde van de radioluisteraars hoort programma’s via de FM of de kabel. DAB+ en internet zijn goed voor de rest van de horende oren.
Kunstmatige intelligentie (AI) zou het belangrijkste aspect moeten zijn van een datastrategie. Dat vindt ten minste meer dan 60 procent van de marketeers, blijkt uit onderzoek van MemSQL. Maar het daadwerkelijk inzetten van AI blijkt een ander verhaal. Hoe kunnen bedrijven het verschil maken?