More stories

Premium

Colours, Mangrove, Redhotminute versmelten in We are you

De digitale bureaus Colours, Mangrove en Redhotminute gaan vanaf vandaag verder onder één merknaam: We are you. Virtual Affairs volgt later dit jaar.

Digital Agencies

Clear Channel breidt digitaal netwerk uit in centrum Eindhoven

Clear Channel Nederland biedt sinds deze week 32 digitale advertentieschermen in het centrum van Eindhoven. De schermen bevinden zich op de vier meter hoge CityBeacons in de binnenstad van Eindhoven.

Online advertising

‘Sjoemelen met reviews op internet fluitje van een cent’

De Consumentenbond adviseert om niet al te veel waarde te hechten aan lyrische beoordelingen van bedrijven of producten op internet. […]

Online marketing

SKO pauzeert rapportage online kijkcijfers

Stichting Kijkonderzoek rapporteert sinds de jaarwisseling geen online kijkcijfers meer. Rond de zomer moet het publiceren van de digitale kijkcijfers worden hervat.

Analytics

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

Sanoma begint eigen marketingcommunicatiebureau

Sanoma begint in Nederland een eigen fullservice marketingcommunicatiebureau onder de naam Sanoma SYNC.

Online marketing

Vijfduizend klanten Picnic Alkmaar bij start

De sluwe app-strategie van Picnic zorgt ervoor dat de de supermarkt komende woensdag met zeker vijfduizend klanten van start gaat.

Online marketing

Zo werkt het verrijkend en probleemoplossend vermogen van feedregels en aanvullende feeds

Het zou soms ontzettend handig zijn om volwaardig developer te zijn – maar in de meeste gevallen zijn marketeers dit niet. Gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van datafeed management tools of developers. Met feedregels en aanvullende feeds binnen jouw Merchant Center account kun je al een heel eind komen. met deze toepassingen kom je verder.

Marketing automation

Exsite Media: ‘Flexibel ondernemen is voor mij altijd aan staan’

Na dertien jaar gewerkt te hebben voor Nederlandse multinationals, besloot Orchidea Teljeur het roer om te gooien. Ze richtte Exsite Media op, een online marketingbureau voor het midden- en kleinbedrijf. “Ik ben geen schakel meer in het grote geheel, maar verantwoordelijk voor het hele traject.”

Online marketing

CRO voor de lange termijn: Van A/B-test naar gedragsinzicht

De naam conversieratio-optimalisatie (CRO) doet tekort aan wat het proces daadwerkelijk inhoudt en met name, aan wat het je als organisatie oplevert. Het valideren van je aannames door middel van online experimenten leidt tot meer dan alleen een stijging in je conversieratio. Op de lange termijn levert het je kennis over het gedrag van je klanten op. Onmisbare informatie die je in staat stelt om te anticiperen op mogelijke veranderingen in dit gedrag. Maar wie doet dit al?

Conversie

IENS.nl verdwijnt, wordt TheFork

De naam van recensie- en boekingssite IENS.nl verdwijnt en wordt omgelabeld tot de internationale merknaam TheFork. De helft van de restaurants in het aanbod verdwijnt.

Food

‘Helft Nederlanders wil digitale folder’

De helft van de Nederlanders ziet meer in digitale communicatie bij de verspreiding van reclamefolders. Een meerderheid vindt de introductie van de ja/ja-sticker als in Amsterdam of binnenkort ook Rotterdam een goede ontwikkeling. Daarmee wordt immers voorkomen dat onnodig folders aan de deur worden bezorgd.

Online marketing

GoEuro verandert naam in Omio

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.

Travel
Premium

Super Digital en Traffic4u worden Reprise Nederland

De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.

Digital Agencies

Otolift: één platform, één kans op verkoop

Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.

Online marketing