More stories

GoEuro verandert naam in Omio

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.

Travel
Premium

Super Digital en Traffic4u worden Reprise Nederland

De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.

Digital Agencies

Otolift: één platform, één kans op verkoop

Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.

Online marketing

Wat B2B-marketeers moeten weten: 5 B2B-marketing ‘must-haves’

Is er eigenlijk wel wat nieuws te vertellen over marketing voor B2B-ondernemingen? Hypes en marketingtrends in B2B komen vooral voort uit technologische innovatie en bovendien heeft een trend een lange adem, vanaf de fases inspiratie en ontdekking tot opkomst en hype. Dus, het is logisch dat we jarenlang over dezelfde onderwerpen spreken. Maar over deze onderwerpen moet je wel wat weten.

Online marketing

Bastiaan Spaans nieuwe CCO digitalAudience

digitalAudience stelt Bastiaan Spaans aan als CCO. Hij wordt ook partner bij de leverancier van marketingtechnologie.

Marketing

E-commerce Marketing Trendrapport 2019: De belangrijkste marketingtrends in e-commerce

In 2018 zagen we voor het eerst dat de groeicijfers in ecommerce afvlakten. Het groeicijfer daalde met gemiddeld twee procent. Uit de laatste Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat de online bestedingen van speelgoed, elektronica en kleding in 2018 met veertien procent zijn gestegen, in 2017was dit nog zestien procent. En deze afvlakkende groei geldt ook voor andere online bestedingen. Dit is de eerste editie van het E-commerce Marketing Trendrapport van Thuiswinkel.org en Spotler.

E-commerce
Premium

Arnold Struik naar Artefact voor bouw consultingtak

Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.

Digital Agencies

Tesla opent fanshop op Amazon

Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.

Marketplaces

Apple haalt Do Not Track uit Safari

Wellicht tot opluchting van adverteerders verwijdert Apple de Do Not Track functie uit zijn Safari browser, zowel in iOS als macOS. Er komt echter iets anders voor in de plaats.

Privacy

IT marketing: zo spreek je een niet-technische doelgroep aan

De IT-afdeling is het tegenwoordig het kloppend hart van een bedrijf, dankzij de digitale transformatie. Maar hoe kan marketing de brug slaan tussen de goed ingevoerde IT’ers en de niet-technische mensen op de werkvloer? Vier tips.

Online marketing

‘Mobiele banner effectiever dan video’

Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.

Online advertising

Zo wordt het gebruik van psychologie binnen online geen trucje

Het gebruik van psychologie neemt langzaam toe binnen de online marketing, maar wordt nog te veel toegepast als ‘trucje’ en te weinig als fundament. Het sporadisch toepassen van psychologische ‘trucjes’ zonder vooronderzoek, maakt het lastig om iets te leren over je gebruikers en kan daardoor het optimaliseren van je website stagneren. Hoe zet je ‘psychologie’ wel goed in?

Online marketing

Oprichters Social1nfluencers lanceren SocialReblz

Daan Sip en Niels Verhoeven lanceren hun nieuwe bedrijf SocialReblz. Hun vorige bedrijf verkochten ze eind vorig jaar aan Talpa Network. Met hun nieuwe start-up willen zij influencermarketing professionaliseren.

Social

CMO Robert Bohemen weg bij TomTom

Iets meer dan een jaar na zijn aanstelling is chief marketing officer Robert Bohemen vertrokken bij TomTom.

Venture

Partners binnen 2 jaar meer omzet dan bol.com

Bol.com is volgens directeur Huub Vermeulen binnen twee jaar primair een handelsplatform voor derden en geen pure webwinkel.

Marketplaces