GoEuro verandert naam in Omio
De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.
De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.
De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.
Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.
Is er eigenlijk wel wat nieuws te vertellen over marketing voor B2B-ondernemingen? Hypes en marketingtrends in B2B komen vooral voort uit technologische innovatie en bovendien heeft een trend een lange adem, vanaf de fases inspiratie en ontdekking tot opkomst en hype. Dus, het is logisch dat we jarenlang over dezelfde onderwerpen spreken. Maar over deze onderwerpen moet je wel wat weten.
digitalAudience stelt Bastiaan Spaans aan als CCO. Hij wordt ook partner bij de leverancier van marketingtechnologie.
In 2018 zagen we voor het eerst dat de groeicijfers in ecommerce afvlakten. Het groeicijfer daalde met gemiddeld twee procent. Uit de laatste Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat de online bestedingen van speelgoed, elektronica en kleding in 2018 met veertien procent zijn gestegen, in 2017was dit nog zestien procent. En deze afvlakkende groei geldt ook voor andere online bestedingen. Dit is de eerste editie van het E-commerce Marketing Trendrapport van Thuiswinkel.org en Spotler.
Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.
Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.
Wellicht tot opluchting van adverteerders verwijdert Apple de Do Not Track functie uit zijn Safari browser, zowel in iOS als macOS. Er komt echter iets anders voor in de plaats.
De IT-afdeling is het tegenwoordig het kloppend hart van een bedrijf, dankzij de digitale transformatie. Maar hoe kan marketing de brug slaan tussen de goed ingevoerde IT’ers en de niet-technische mensen op de werkvloer? Vier tips.
Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.
Het gebruik van psychologie neemt langzaam toe binnen de online marketing, maar wordt nog te veel toegepast als ‘trucje’ en te weinig als fundament. Het sporadisch toepassen van psychologische ‘trucjes’ zonder vooronderzoek, maakt het lastig om iets te leren over je gebruikers en kan daardoor het optimaliseren van je website stagneren. Hoe zet je ‘psychologie’ wel goed in?
Daan Sip en Niels Verhoeven lanceren hun nieuwe bedrijf SocialReblz. Hun vorige bedrijf verkochten ze eind vorig jaar aan Talpa Network. Met hun nieuwe start-up willen zij influencermarketing professionaliseren.
Iets meer dan een jaar na zijn aanstelling is chief marketing officer Robert Bohemen vertrokken bij TomTom.
Bol.com is volgens directeur Huub Vermeulen binnen twee jaar primair een handelsplatform voor derden en geen pure webwinkel.