More stories

Vereenvoudig het beheer van productinformatie en centraliseer alle informatie op één plek

De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt toe. Productinformatie is een zeer belangrijk onderdeel van een organisatie. Een goede omschrijving van producten en diensten heeft veelal een directe invloed op de interesse van mogelijke klanten. Vrijwel elke organisatie heeft dan ook een vorm van productinformatiemanagement (PIM). Deze whitepaper gaat in op de toegevoegde waarde van een PIM-systeem voor een omnichannel e-commercestrategie en beschrijft obstakels en best practices.

e-commerce

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een effectieve cross border e-commercestrategie.

Cross Border

PIM: Past Akeneo bij jouw organisatie?

Het aantal aanbieders van productinformatiemanagement (PIM) software anno 2020 is groot. Daarnaast wordt veel bedrijven in e-commerce het efficiënt managen van productinformatie steeds belangrijker en worden catalogi groter. Veel organisaties hebben moeite om deze grote volumes productinformatie te beheren en up-to-date te houden. De hamvraag is: Welke PIM-oplossing sluit het beste aan bij jouw organisatie?

PIM

Ook in e-commerce bedien je elk land in eigen taal: hoe houd je dat beheersbaar?

Binnen afzienbare tijd is Engels niet meer de belangrijkste voertaal voor internationale e-commercebedrijven. PIM biedt uitkomst en helpt je op weg.

PIM

Wat is het verschil tussen DAM-, MDM-, PLM- en PIM?

Productinformatiemanagement (PIM) wordt in het unified commerce tijdperk steeds belangrijker. De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt exponentieel toe. Tegenwoordig zijn er verschillende systemen beschikbaar voor het beheren en managen van productinformatie: Digital Asset Management (DAM) systeem, Mass Data Management (MDM) systeem, Product Information Management (PIM) systeem en een Product Lifecycle Management (PLM) systeem. Wat zijn de verschillen tussen deze systemen? En wanneer heeft u welk systeem nodig?

PIM

Acht best practices voor een efficiënt PIM-proces

Vrijwel elke organisatie heeft een vorm van productinformatie-management (PIM). Bij veel bedrijven is productinformatie verspreid over verschillende afdelingen. Het gevolg hiervan is dat medewerkers tijd verspillen aan het zoeken naar de juiste productinformatie. Na verloop van tijd vinden deze medewerkers wel de benodigde informatie, maar zijn ze er niet van bewust dat de informatie oud en onjuist is. Daardoor verschijnt op verkooppunten verkeerde informatie. Hoe voorkom je dit?

e-commerce

De toekomst van PIM (productinformatiemanagement)

PIM staat voor veel bedrijven in de kinderschoenen, terwijl nieuwe kanalen steeds meer vragen van je productinformatie en hoe je dit geregeld hebt.

PIM

Zo win je met een PIM-systeem de strijd om de beste gebruikerservaring

Door grote spelers als CoolBlue en Bol.com ligt de lat voor goede gebruikerservaring steeds hoger. De reden voor hun succes? PIM.

PIM

Productinformatie wordt steeds belangrijker, ook in B2B

De juiste productinformatie speelt een toenemende rol in het verleiden van je klanten tijdens het aankoopproces. Dat klinkt veel B2C-aanbieders al bekend in de oren.

PIM

De grootste pijnpunten van productinformatie (PIM) – en hoe ze te voorkomen

Productinformatiemanagement (PIM) is een van de lastigste onderdelen van e-commerce. We zijn veel tijd kwijt met de steeds groter wordende catalogi. Hoe houd je overzicht als je soms wel 100.000 producten online hebt staan?

PIM

Zeven voordelen van een Master Data Management (MDM) systeem

De digitale revolutie zorgt ervoor dat online retailers razendsnel moeten transformeren naar moderne en data gedreven e-commerceorganisaties. Een belangrijke succesfactor in dit transformatieproces is het centraliseren van je product-, klant- en leveranciersgegevens. Maar hoe doe je dat? Met een Master Data Management (MDM) systeem.

e-commerce

Product management met PIM in de praktijk: zo verdeel je je aandacht zo efficiënt mogelijk bij het optimaliseren van product content 

In e-commerce en retail maakt kwalitatieve productinformatie het verschil. De aangewezen tool daarvoor is een Product Information Management (PIM)

PIM

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Experimenteren met productcontent bevrijdt retail van retourpakketjes

Met retourpercentages tot wel tientallen procenten heeft de online retailer er een hoofdpijndossier bij. De vraag is of en op welke manier ze het tij nog kunnen keren. Opvallend is hoe weinig hiervoor wordt ‘gespeeld’ met de productcontent en -kenmerken. Daarmee is – in ieder geval deels – te voorkomen dat na Zalando ook anderen gebukt gaan onder hun eigen logistieke strategie.

PIM

Waarom PIM de spil van een e-commercestrategie moet zijn

Zonder Product Management System is het moeizaam en tijdrovend om juiste, consistente en real-time data te leveren aan al je marketingchannels en leveranciers. Een must-have tool dus. Maar eigenlijk wil je dat je PIM geen tool is, maar deel uitmaakt van je e-commerceplatform.

PIM