More stories

Hoe je je productinformatie als dienst kunt aanbieden

Tijdens de reis genereert je product volop data, vanaf de eerste dag van ideevorming tot de dagen waarop het wordt verkocht.

PIM

Zes essentiële vragen voordat je een B2B Commerce strategie ontwikkelt

In de hyperdigitale wereld van tegenwoordig verwacht iedereen met één klik op de knop de informatie te vinden die ze nodig hebben. We zijn een land van onmiddellijke bevrediging. Als we vragen hebben, willen we dat ze onmiddellijk beantwoord worden. Als groothandelaar of distributeur moet je inspelen op deze behoefte door je klanten in staat te stellen snel en efficiënt de informatie te vinden die ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Deze whitepaper biedt handvatten.

B2B online

Selecteer de juiste PIM-partner met dit RFP-template

Door het opstellen en versturen van een kwalitatieve ‘Request for Proposal (RFP)’ vind je de juiste partners die helpen aan de beste oplossing voor je bedrijf. Een RFP beschrijft de kaders van het selectieproces en tegelijkertijd met de reacties ontvang je ook de antwoorden op de belangrijkste vragen die je hebt. Op deze manier verkrijg je een volledig beeld van de potentieel partners en hun aanpak, hierdoor kun je een goed onderbouwde beslissing maken.

e-commerce

E-commerce groei realiseer je met product data

Van e-commerce wordt altijd groei verwacht. Ergens is die rek met je eigen assortiment er een keer uit. Dus dan kun je denken aan assortimentsuitbreiding en nieuwe verkoopkanalen gaan inzetten.

PIM

Ook B2B kan eigenlijk niet meer zonder PIM

Heb je het over Product Information Management (PIM), dan ligt de nadruk vaak op B2C. Maar B2B e-commerce groeit enorm momenteel.

PIM

Vereenvoudig het beheer van productinformatie en centraliseer alle informatie op één plek

De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt toe. Productinformatie is een zeer belangrijk onderdeel van een organisatie. Een goede omschrijving van producten en diensten heeft veelal een directe invloed op de interesse van mogelijke klanten. Vrijwel elke organisatie heeft dan ook een vorm van productinformatiemanagement (PIM). Deze whitepaper gaat in op de toegevoegde waarde van een PIM-systeem voor een omnichannel e-commercestrategie en beschrijft obstakels en best practices.

e-commerce

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een effectieve cross border e-commercestrategie.

Cross Border

PIM: Past Akeneo bij jouw organisatie?

Het aantal aanbieders van productinformatiemanagement (PIM) software anno 2020 is groot. Daarnaast wordt veel bedrijven in e-commerce het efficiënt managen van productinformatie steeds belangrijker en worden catalogi groter. Veel organisaties hebben moeite om deze grote volumes productinformatie te beheren en up-to-date te houden. De hamvraag is: Welke PIM-oplossing sluit het beste aan bij jouw organisatie?

PIM

Ook in e-commerce bedien je elk land in eigen taal: hoe houd je dat beheersbaar?

Binnen afzienbare tijd is Engels niet meer de belangrijkste voertaal voor internationale e-commercebedrijven. PIM biedt uitkomst en helpt je op weg.

PIM

Wat is het verschil tussen DAM-, MDM-, PLM- en PIM?

Productinformatiemanagement (PIM) wordt in het unified commerce tijdperk steeds belangrijker. De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt exponentieel toe. Tegenwoordig zijn er verschillende systemen beschikbaar voor het beheren en managen van productinformatie: Digital Asset Management (DAM) systeem, Mass Data Management (MDM) systeem, Product Information Management (PIM) systeem en een Product Lifecycle Management (PLM) systeem. Wat zijn de verschillen tussen deze systemen? En wanneer heeft u welk systeem nodig?

PIM

Acht best practices voor een efficiënt PIM-proces

Vrijwel elke organisatie heeft een vorm van productinformatie-management (PIM). Bij veel bedrijven is productinformatie verspreid over verschillende afdelingen. Het gevolg hiervan is dat medewerkers tijd verspillen aan het zoeken naar de juiste productinformatie. Na verloop van tijd vinden deze medewerkers wel de benodigde informatie, maar zijn ze er niet van bewust dat de informatie oud en onjuist is. Daardoor verschijnt op verkooppunten verkeerde informatie. Hoe voorkom je dit?

e-commerce

De toekomst van PIM (productinformatiemanagement)

PIM staat voor veel bedrijven in de kinderschoenen, terwijl nieuwe kanalen steeds meer vragen van je productinformatie en hoe je dit geregeld hebt.

PIM

Zo win je met een PIM-systeem de strijd om de beste gebruikerservaring

Door grote spelers als CoolBlue en Bol.com ligt de lat voor goede gebruikerservaring steeds hoger. De reden voor hun succes? PIM.

PIM

Productinformatie wordt steeds belangrijker, ook in B2B

De juiste productinformatie speelt een toenemende rol in het verleiden van je klanten tijdens het aankoopproces. Dat klinkt veel B2C-aanbieders al bekend in de oren.

PIM

De grootste pijnpunten van productinformatie (PIM) – en hoe ze te voorkomen

Productinformatiemanagement (PIM) is een van de lastigste onderdelen van e-commerce. We zijn veel tijd kwijt met de steeds groter wordende catalogi. Hoe houd je overzicht als je soms wel 100.000 producten online hebt staan?

PIM