More stories

Emerce PIM: één enkele ‘bron van waarheid’

Vanwege de snelle groei van e-commerce en de populariteit van online winkels is Product Information Management (PIM) steeds noodzakelijker geworden. Assortimenten zijn van enkele duizenden artikelen naar soms wel honderdduizenden artikelen gegroeid. Ook leverancier van apparatuur, keukengereedschap, bestek, serveer- en buffetartikelen voor de horeca Hendi kampte met deze uitdaging. Jeffry Wiesnekker van Hendi en implementatiepartner Maarten van Dijk van XSARUS praten er over op Emerce PIM, een serie presentaties die vanaf vandaag kan worden bekeken.

B2B Digital

Checklist voor een beter PIM proces

Aan de hand van 16 vragen geeft dit whitepaper advies over de volgende stappen te zetten voor een beter PIM.

PIM

De grootste uitdaging om B2B-personalisatie te laten werken

Veel B2B-bedrijven vinden het lastig om middels personalisatie de online omzet te verhogen. Vier vaste stappen die houvast geven bij B2B-personalisatie.

Data

Gebruik data-uitgever Icecat groeit 75 procent

Consumenten werelwijd lopen de deuren plat bij webwinkels, productvergelijkers, marktplaatsen en socialcommerce. De jaarcijfers van de Nederlandse data-uitgever Icecat laten zien dat de vraagvolume vorig jaar met 75 procent steeg.

e-commerce

De noodzaak van een Golden Record 

Hoe zorg je dat de digitale informatie in alle verschillende afelingen van je bedrijf hetzelfde is en klopt? Daarvoor is een  golden record  broodnodig.

PIM

Best practices voor het selecteren van een PIM-systeem in B2B

In de afgelopen vijf jaar is de wereldwijde e-commerce omzet meer dan verdubbeld. B2B Commerce is getuige geweest van een nog snellere groei: de wereldwijde B2B eCommerce-markt is maar liefst zes keer zo waardevol als zijn B2C-tegenhanger. Dit heeft een aantal trends in online B2B-verkoop aangewakkerd die van invloed zijn op de klantervaring, het beheer van productinformatie en het aanbod van nieuwe e-commerce oplossingen, waaronder groei van omnichannel, mobile en de cloud. Lees in de whitepaper wat de toegevoegde waarde is van een PIM-platform.

B2B Digital

Best practices van IDC voor het selecteren van een PIM

In dit webinar deelt Jordan Jewell (IDC) zijn visie op het selecteren van een PIM-systeem en deelt hij best practices en tips. Hij geeft antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe beoordeel je de toegevoegde waarde van een PIM voor je organisatie? Hoe ziet een goed scenario voor het adopteren van een PIM eruit? En hoe selecteer je uit alle beschikbare tools de beste oplossing voor je wensen behoeften?

e-commerce

B2B Commerce wordt gestimuleerd door productinformatie en intelligentie

In dit webinar gaat John Evans (Akeneo) in gesprek met Allen Bonde (Forrester) over de stand van zaken in omnichannel e-commerce in B2B. Daarnaast gaan zij in op het B2B-onderzoek van Forrester over het veranderende koopgedrag van zakelijke kopers en hoe je hierop inspeelt met productinformatiemanagement (PIM).

B2B Digital

Hoe je je productinformatie als dienst kunt aanbieden

Tijdens de reis genereert je product volop data, vanaf de eerste dag van ideevorming tot de dagen waarop het wordt verkocht.

PIM

Zes essentiële vragen voordat je een B2B Commerce strategie ontwikkelt

In de hyperdigitale wereld van tegenwoordig verwacht iedereen met één klik op de knop de informatie te vinden die ze nodig hebben. We zijn een land van onmiddellijke bevrediging. Als we vragen hebben, willen we dat ze onmiddellijk beantwoord worden. Als groothandelaar of distributeur moet je inspelen op deze behoefte door je klanten in staat te stellen snel en efficiënt de informatie te vinden die ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Deze whitepaper biedt handvatten.

B2B Digital

Selecteer de juiste PIM-partner met dit RFP-template

Door het opstellen en versturen van een kwalitatieve ‘Request for Proposal (RFP)’ vind je de juiste partners die helpen aan de beste oplossing voor je bedrijf. Een RFP beschrijft de kaders van het selectieproces en tegelijkertijd met de reacties ontvang je ook de antwoorden op de belangrijkste vragen die je hebt. Op deze manier verkrijg je een volledig beeld van de potentieel partners en hun aanpak, hierdoor kun je een goed onderbouwde beslissing maken.

e-commerce

E-commerce groei realiseer je met product data

Van e-commerce wordt altijd groei verwacht. Ergens is die rek met je eigen assortiment er een keer uit. Dus dan kun je denken aan assortimentsuitbreiding en nieuwe verkoopkanalen gaan inzetten.

PIM

Ook B2B kan eigenlijk niet meer zonder PIM

Heb je het over Product Information Management (PIM), dan ligt de nadruk vaak op B2C. Maar B2B e-commerce groeit enorm momenteel.

PIM

Vereenvoudig het beheer van productinformatie en centraliseer alle informatie op één plek

De hoeveelheid informatie groeit en het aantal producten neemt toe. Productinformatie is een zeer belangrijk onderdeel van een organisatie. Een goede omschrijving van producten en diensten heeft veelal een directe invloed op de interesse van mogelijke klanten. Vrijwel elke organisatie heeft dan ook een vorm van productinformatiemanagement (PIM). Deze whitepaper gaat in op de toegevoegde waarde van een PIM-systeem voor een omnichannel e-commercestrategie en beschrijft obstakels en best practices.

e-commerce

Hoe houd je cross border e-commerce beheersbaar? Met een PIM-systeem en TMS

De samenstelling van markten wordt steeds diverser. Veel toonaangevende fabrikanten en retailers zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor internationale expansie als een bron van omzetgroei en een manier om hun concurrenten te differentiëren en te verslaan. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een effectieve cross border e-commercestrategie.

Cross Border