More stories

Het selecteren van een Product Information Management (PIM) systeem in 2018

Het gemiddelde marketingteam gebruikt 21 verschillende tools en IT-oplossingen om hun werk te doen. De complexiteit neemt hierdoor toe en productinformatie is verspreid over de verschillende database, systemen en softwareoplossingen van de afdelingen binnen de organisatie. In deze whitepaper lees je wat de voordelen zijn van een PIM voor marketeers en wat de belangrijkste aandachtspunten zijn tijdens het selectieproces.

PIM

Techmerken domineren wereldwijde e-commercekanaal

Techmerken domineren nog steeds het wereldwijde e-commercekanaal in het tweede kwartaal 2018. Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Nederlandse Icecat.

PIM

Dataplatform GS1 Fashion Base uit de startblokken

De reeds eerder aangekondigde GS1 Fashion Base is officieel gestart in Nederland. Bestseller, Dobotex, Euretco, Just Brands, Microfashion, PVH, Suitable, Van Tilburg Mode en Sport, Van Winkel Fashion en Wehkamp zijn de bedrijven die de komende maanden het dataplatform gaan testen, verder ontwikkelen en gebruiken.

PIM

Een succesvolle winkelervaring met een Product Information Management (PIM) systeem

Hoe kun je als retailer de prestaties van je business verbeteren? Om alles uit je productinformatie te halen is een Product Information Management (PIM) systeem is een handige en onmisbare tool. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het effectief managen van productinformatie met een product information management (PIM) systeem.

E-commerce

Binnen vier maanden uitgebreide datapool voor moderetailers

GS1 Nederland en Icecat gaan gezamenlijk een datapool inrichten die wordt gevuld met gestructureerde artikeldata van moderetailers. Het initiatief wordt ondersteund door Inretail en Modint, brancheorganisatie in retail non-food en mode.

PIM

Waarom standaardisatie van productclassificaties een goed idee is

Voor wie echt toegevoegde waarde wil halen uit het PIM-systeem, zijn productclassificatiestandaarden een interessante ontwikkeling. Deze vorm van standaardisatie maakt dat productinformatie eenvoudiger uitwisselbaar is door de hele keten, wat tijd bespaart en fouten voorkomt.

PIM

Omzet Icecat naar 7 miljoen euro

De omzet van dataleverancier Icecat steeg in 2017 met zeventien procent tot zeven miljoen euro.

Online marketing

bol.com wil universele database duurzame producten

bol.com maakt zich sterk voor een universele database van bekende duurzaamheidskenmerken als Max Havelaar, Fairtrade NL en Global Organic Textile Standard (GOTS). Klanten kunnen bij bol.com al filteren op een duurzaam kenmerk, maar de informatie moet nu nog handmatig worden ingevoerd.

PIM

Spotify crowdsourcet muziekkennis bij fans

Spotify gaat zijn gebruikers vragen om metadata over muziek te geven, aanvullen of verfijnen. Met Line-In wil het muziekbedrijf de kern van het bedrijf, muziek en data daarover, laten corrigeren en verbeteren.

Tech

Google Shopping sluit API voor Magento: wat te doen?

Over drie weken verdwijnt de API waarmee onder meer Magento-gebruikers hun webwinkel direct integreren met Google Shopping. Wat is het alternatief?

Magento

ATPCO neemt Routehappy over

ATPCO, het bedrijf dat ervoor zorgt dat tarieven van vluchten en de bijbehorende voorwaarden worden geladen in de reserveringssystemen, heeft Routehappy overgenomen. Routehappy is een platform dat inzichtelijk maakt welke extra’s airlines bieden en rekenen. Het wordt onder andere gebruikt door Travix.

Travel

Icecat lanceert eigen cryptomunt

Icecat, aanbieder van productinformatie in de e-commercemarkt, gaat een eigen cryptomunt ICURY lanceren. De Icecat CryptocURrencY moet een rol gaan spelen bij betalingen en contentcreatie binnen Icecats bestaande ecosysteem.

PIM

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Omzet Icecat groeit 22 procent tot 3,4 miljoen

Dataleverancier voor e-commercepartijen Icecat heeft de omzet en winst over het eerste halfjaar van 2017 zien groeien. Klanten als Amazon, Media Markt en Walmart halen de banden met de Nederlanders aan en die profiteren daar financieel van.

E-commerce

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM