Cookies zijn nu écht dood: lang leve (1st-party) datastrategie!
Google stopt met 3rd-party cookies. Aanleiding voor een nieuw begin: anders data verzamelen en terug naar het vakmanschap van goede marketing
Google stopt met 3rd-party cookies. Aanleiding voor een nieuw begin: anders data verzamelen en terug naar het vakmanschap van goede marketing
In Apple’s iOS 14.5 moeten apps voortaan toestemming vragen voor in-app tracking. Hoe doen ze dat? Een analyse van het woordgebruik in de promptberichten.
De gemeenteraad van Delft doet WhatsApp in de ban. Voor het onderling contact stappen de raadsleden over op de chatfunctie van Microsoft Teams, meldt de NOS.
De nieuwe alcoholwet maakt webwinkels en online bezorgdiensten verantwoordelijk voor de leeftijdscontrole. Hoe krijg je dat geregeld?
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt de site Locatefamily.com een boete op van 525.000 euro. Locatefamily.com publiceert adresgegevens en telefoonnummers van mensen, vaak zonder dat die mensen dat weten.
Wereldwijd weigert 88 procent van de iOS gebruikers tracking door apps. In de VS is dit zelfs 96 procent, zo blijkt uit onderzoek van Flurry Analytics, een onderdeel van Verizon.
Reynder Bruyns, Strategy Director bij dentsu over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. Deel 2 uit een interview-reeks over dit onderwerp.
Google gaat appaanbieders verplichten in zijn appstore Google Play te melden welke persoonlijke gegevens hun apps gebruiken. Google voert deze verplichting komende zomer in.
Datingplatforms eisen soms dat hun klanten wel erg veel van zichzelf prijsgeven. En dat levert risico’s op, want de beveiliging van de platforms is niet altijd in orde, zo blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
De gemeente Hengelo stopt tijdelijk met wifi-tellen, ook al voldoet de methode aan de regelgeving.
Een inwoner van Maassluis registreerde de Mac-adressen van 54.000 smartphones en gaf ze door aan een opt out-register. Door de actie van de ‘Robin 2,4Ghz Hood’ worden al deze telefooneigenaren buiten de wifitracking van de gemeente gehouden.
Reclamebedrijf Criteo brengt een nieuwe product uit waarmee online uitgevers relevante reclame kunnen voor webwinkels zonder gebruik te maken van cookies of persoonsgegevens.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) geeft de gemeente Enschede een boete van 600.000 euro, omdat de gemeente wifitracking gebruikte in de binnenstad op een manier die niet mag.
Door de de ongeldigverklaring van het EU-VS privacyshield moeten bedrijven volgens IT-jurist Arnoud Engelfriet op zoek naar Europese software-alternatieven.
De CoronaMelder-app stuurt tijdelijk geen waarschuwingen van mogelijke besmettingen naar andere gebruikers vanwege privacyproblemen.