De voor- en nadelen van adverteren via Connected TV
De verschuiving van lineaire televisie naar streamingdiensten is in volle gang. Wat zijn de voor- en nadelen van adverteren via Connected TV?
De verschuiving van lineaire televisie naar streamingdiensten is in volle gang. Wat zijn de voor- en nadelen van adverteren via Connected TV?
Misschien is het wel een wereldprimeur, het targetingsysteem voor online reclame van start-up Rayn. Het is gebaseerd op een geraffineerd Google-concept en wordt gebouwd door serie-ondernemer Tim Geenen en...
Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.
De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.
Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.
Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.
Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken.
Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. "Er wordt niet meer gedifferentieerd", vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.
De kern van programmatic advertising blijft: de juiste doelgroepen bereiken. Dat vergt steeds meer inventiviteit. Lees wat de huidige mogelijkheden zijn.
Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.
De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu...