NY Times stopt gratis podcasts achter betaalmuur
De Amerikaanse krant NY Times gaat zijn populairste podcasttitels deels of helemaal achter de betaalmuur stoppen.
De Amerikaanse krant NY Times gaat zijn populairste podcasttitels deels of helemaal achter de betaalmuur stoppen.
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
De fundamenten van de media- en nieuwsindustrie ondergaan een grote verandering die het werk van uitgevers en journalisten grondig zullen veranderen.
Een onderzoek van Reuters Institute en Oxford University laat zien dat heel weinig mensen AI-tools gebruiken. De groep tieners en twintigers vormt daar een uitzondering op.
Viaplay krijgt vanaf komende zomer een goedkoper abonnement waarbij de kijker dan wel reclame krijgt voorgeschoteld. Dat moet de groei in abonnee-aantallen, nu: -3%, terugbrengen.
Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.
Nieuw onderzoek van het Amsterdamse bureau Newzoo laat zien dat de gamingmarkt in 2023 met 2,6 procent groeide. Gamers spelen vooral titels die al jaren meegaan. Nieuwelingen liggen links....
SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.
Bedrijven kunnen vanaf vandaag zakelijke abonnementen afsluiten op Emerce.nl en Emerce’ events en diensten voor groepen bestaande uit meerdere personen.
Viaplays omzet in Nederland en Polen is in 2023 verdubbeld tot 268 miljoen euro. Nederland ‘is bijna winstgevend’, zegt CEO Jørgen Madsen Lindemann. Het aantal klanten in deze regio’s...
Privacy van de gebruiker verliest het van de reclame-euro’s bij Tweakers. Nederlands grootste techtitel voert de trackingcookies weer in om de gekelderde reclame-inkomsten terug op peil te brengen.