RTL Nederland: AI voor reclame en ondertiteling
RTL Nederland experimenteert druk met de inzet van generatieve AI in zijn bedrijfsprocessen. Geautomatiseerde ondertiteling en reclamecreatie zijn het dichtst bij implementatie.
RTL Nederland experimenteert druk met de inzet van generatieve AI in zijn bedrijfsprocessen. Geautomatiseerde ondertiteling en reclamecreatie zijn het dichtst bij implementatie.
Grote nieuwsuitgevers in Amerika, Australië en Engeland houden de deur dicht voor de indexeringsbots van OpenAI. Ze willen de AI-machine niet voeden met nieuwe, actuele kennis en inzichten.
FC Barcelona wil Barça Vision, een dochterbedrijf waar digitale activiteiten in zitten, in Amerika naar de beurs brengen. Onlangs wisselde 29,5 procent van de aandelen reeds van eigenaar, wat...
Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.
YouTube sluit een samenwerking met Universal Music om de grenzen op te zoeken van wat met generatieve AI kan en mag.
De Amerikaanse krant New York Times verbiedt AI-bedrijven om de teksten, foto's, video's en animaties van zijn site te lezen. Het bedrijf wil niet voorzien in gratis digitaal 'eten...
De Nederlandse uitgever van casual games Azerion verkoopt het spellenportfolio dat onder zijn Youda Games valt. Het Israëlische Playtika legt om te beginnen 81 miljoen euro op tafel.
De Nederlandse televisiekijker kijkt zes van de tien minuten nog naar live televisie. De rest is on demand.
Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.
DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten...
Amerikaanse luisteraars van podcasts luisteren het liefst naar True Crime. Nieuws, breed gedefinieerd, zoekt men liever ergens anders. Tenzij het opiniërend en onderhoudend is.