NPO-begroting 2025: miljoenen lineaire tv-budget naar online
De publieke omroepen leveren volgend jaar achttien miljoen euro budget voor lineaire televisie in. Dat geld, en meer, komt er bij online en on demand video bij.
De publieke omroepen leveren volgend jaar achttien miljoen euro budget voor lineaire televisie in. Dat geld, en meer, komt er bij online en on demand video bij.
Europa is momenteel de snelgroeiende markt voor CTV. Daarmee verandert inmiddels ook de rol ervan in een omnichannelstrategie die echt 'alle kanalen' omvat.
Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.
Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau's blijven daarom nodig.
Uitgeverij Axel Springer verkoopt de tak met online rubrieksadvertenties, zoals Immoweb, Stepstone, AWIN en SeLoger, aan noord-Amerikaanse investeerders KKR en CPP Investments.
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.
Google mag geen van de producties van Deense mediabedrijven gebruiken om zijn nieuwe dienst AI Answers mee te voeden. De Denen laten in ondubbelzinnige bewoording weten dat ze het...
De uitgever van onder meer Acties.nl, Deals.be en Angebote.at wil sneller een groot netwerk van kortingssites kunnen exploiteren. Daartoe lanceert het de nieuwe titel Couponplus, die stevig op GenAI...
De Nederlandse mediaconsument keek vorige week dertien procent minder on demand video dan een maand geleden.
De omzet van RTL Nederland groeide afgelopen kwartaal met 4,5 procent naar 301 miljoen euro, voornamelijk door de nu winstgevende streamingdienst Videoland.
De Amerikaanse krant NY Times gaat zijn populairste podcasttitels deels of helemaal achter de betaalmuur stoppen.