Publishing

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Publishing

Nieuws- en contentbedrijven zien groeiende rol voor online platforms

Het is alweer 21 jaar geleden dat The New York Times voor het eerst een online versie van de krant publiceerde. Dit gebeurde om “het aantal lezers van The Times te vergroten en om nieuwe kansen voor het bedrijf te creëren in de elektronische media-industrie”. We zijn nu twee decennia verder en nieuwsorganisaties over de hele wereld worstelen nog steeds hoe ze hun bedrijfsmodel kunnen aanpassen aan de digitale wereld. Wat zijn de schaarse succesvolle voorbeelden? 


‘Time spent’ Blendle flink toegenomen

Vorig jaar nam de tijd die gebruikers spenderen aan het lezen van artikelen op online kiosk Blendle toe met 71 procent. In 2016 lazen gebruikers bij elkaar opgeteld 86 miljoen minuten aan betaalde artikelen op Blendle. En in 2017 steeg dat naar 116 miljoen minuten. Een toename van bijna 800.000 uur, schrijft oprichter Alexander Klöpping.


Meer artikelen in Publishing

Channel Publishing

Hier vind je alle informatie die je helpt bij het maken van de juiste keuzes op het gebied van online publishing. Wat moet je weten over nieuwe uitgeefdiensten? Hoe zet je innovatieve digitale uitgeefproducten het beste in? Welke verdienmodellen zijn in opkomst? Waarmee moet je rekening houden als het gaat om complexe kwesties als rights management en recommendation? De antwoorden vind je hier. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail bij interesse naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels