More stories

NU.nl steekt tenen in het water op TikTok

NU.nl zit op TikTok en zoekt in de komende maanden uit hoe de nieuwsmaker het nieuwe medium kan inzetten. “Het is interessant, omdat hier een doelgroep zit die vanwege de leeftijd nog niet op NU.nl zit”, zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.

Media

PSV grote winnaar Website van het Jaar 2019

PSV is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2019’ en daarmee de overall winnaar van de 19e editie van deze spannende verkiezing. Het is de eerste keer dat PSV de felbegeerde titel in de wacht sleept. Het team achter PSV nam de Award in ontvangst tijdens een feestelijke award night in de evenementenlocatie Amsterdome.

Media

Spotify maakt persoonlijke speellijsten podcasts

Muziekdienst Spotify wil het luisteren naar podcasts stimuleren. Het gesproken woord is een nieuwe, maar sterk opkomende tak bij het Zweedse platform.

Publishing

PayPal zet Pornhub aan de kant

PayPal wil niet meer worden geassocieerd met de porno-industrie en trekt zich daarom terug als financieel dienstverlener aan ’s werelds grootste sexvideosite Pornhub.

Payment

Bookaroo gooit de handdoek, gaat op in Bazarow

Het moest het antwoord van de fysieke boekhandel worden op bol.com toen Bookaroo eind juni 2019 van start ging. De initiatiefnemers gooien nu de handdoek en dragen hun geesteskind over. “Natuurlijk waren we gek op onze naam, maar toch is het beter als ons initiatief doorgaat onder hun vlag”, aldus het afscheidsbericht.

Venture

Surinaamse slavenregisters nu volledig online

De Surinaamse slavenregisters zijn sinds donderdag compleet online beschikbaar via de nationale archieven van Nederland en Suriname. Met de registers uit de periode 1830 tot 1851 is een belangrijke laatste bron toegevoegd.

Publishing

Investeerder koopt contentmarketingbureau MPG

Bedrijvenbouwer Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. Het bureau was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.

Contentmarketing

Cognizant stopt met Facebook-moderatie

IT-bedrijf Cognizant trekt duizenden medewerkers terug van het vaak gruwelijke moderatiewerk dat zij voor Facebook verrichten.

Social

Spotify: 35 miljoen luisteraars voor podcasts

Veertien procent van de maandelijks actieve gebruikers van Spotify luisteren bij de muziekdienst ook naar podcasts. Dat zijn 35 miljoen luisteraars die kiezen uit een aanbod van 500.000 titels, waaronder tientallen producties die exclusief in de muziek-app verschijnen.

Publishing

BBC News duikt onder in het dark web

De BBC gaat zijn internationale nieuws voortaan ook presenteren via het dark web om zo censuur door bepaalde landen te ontlopen.

Publishing

CNN werkt aan betaalde nieuwskiosk

De abonnementsdienst Apple News Plus krijgt concurrentie van CNN. Het mediabedrijf start een eigen nieuwsdienst met ondersteuning van advertenties.

Publishing

Multimediaal platform Mashable start in Nederland

Het multimediale platform en entertainmentbedrijf Mashable van Ziff-Davis krijgt een Nederlandstalige editie met eigen content voor de Benelux.

Publishing

Facebook publiceert muziekcatalogus

Een vrij te gebruiken muziekcatalogus voor video’s en Stories op Facebook en Instagram is nu ook beschikbaar in Nederland en zes andere Europese landen. Daarmee komt het totaal op dertig in de regio.

Social

Uitgeverij Telegraaf verandert naam in Mediahuis

De bedrijfsnaam Telegraaf Media Groep (TMG) verdwijnt. Per maandag 4 november 2019 verandert die in Mediahuis Nederland.

Media

Auto1 geïnteresseerd in ovename Autoscout24

Online b2b-autoportaal Auto1 zou samen met investeerder Hellman & Friedman een bod willen uitbrengen op het Europees werkende consumentenportaal Autoscout24.

Venture