Recruitment

Recruitment nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Recruitment

Glassdoor naar moederbedrijf Indeed: wat haalt de koper in huis?

Reviewsite Glassdoor wordt overgenomen door Recruit – het Japanse recruitmentbedrijf dat al eerder Indeed kocht. Met een overnamesom van 1,2 miljard dollar is een van de grootste techverkopen in dit jaar. Maar wat kopen de Japanners eigenlijk? De oprichters zelf denken een platform dat transparantie brengt in de werving.


Is je medewerker ook altijd een ambassadeur?

Met de huidige toename van de hoeveelheid bloggers, vloggers en influencers, is het niet gek dat dit ook zijn invloed heeft op de arbeidsmarkt. Steeds meer werknemers delen content op het internet over hun baan. Waar dit veelal positief is, kunnen ze ook een negatieve invloed hebben op een bedrijf. Het is daarom als werkgever belangrijk om hier beleid voor te maken. Hoe zet je het in als een kans in plaats van dat je het als een bedreiging ziet?


Barend Raaff (Harver): ‘Anoniem beter personeel werven’

Iedereen die wel eens iemand heeft aangenomen, weet hoe lastig dat is. Op basis van een paar gesprekken inschatten of een persoon past in een team en het werk naar behoren gaat doen. Harver biedt een helpende hand. Het platform helpt bij het filteren van sollicitanten. “Bij ons ga je door een online proces en daarin doen wij twee dingen. Wij laten zien wat het werk inhoudt, waarmee de kandidaat een beter beeld krijgt van het werk dan met alleen een omschrijving. Tegelijkertijd zijn wij in staat om zaken te meten die voorspellend zijn voor succes”, aldus CEO Barend Raaff bij Top Names.


War for talent: social employer branding in drie stappen

Hoe vind je de juiste mensen voor de specifieke vacatures die je open hebt staan? Talent is waardevoller dan ooit en de jacht is geopend om die mensen voor je te winnen. Naast de traditionele recruitmentkantoren die overuren draaien, is er een relatief new kid on the block: social media, zeer geschikt voor employer branding.


‘Platformen bedreigen uitzendbranche’

Uitzendbureaus, arbeidsbemiddelaars en payrollers kunnen tot zelfs 70 procent van hun markt verliezen aan online platformen. Door zelf als platform te gaan werken, kan de sector voorkomen dat ze wordt weggedrukt door platformgiganten als LinkedIn of de spin-offs van Deliveroo en Uber. Dit stelt het ING Economisch Bureau.


Meer artikelen in Recruitment

Channel Recruitment

Hier vind je nieuws, achtergrondverhalen, cases, best practices en interviews op het gebied van online recruitment. Heb je kennis te delen? Experts kunnen een bijdrage leveren aan dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels