Personeel werven in het buitenland: een stappenplan
Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.
Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.
Wat maakt digitale platformen zo’n doeltreffend middel in de flexbranche? En waar moet je op letten bij het ontwikkelen van zo’n platform?
De markt voor vakantiebaantjes en kortdurende klussen is ontploft. Digitale platformen lijken perfect in te spelen op die ontwikkeling, omdat ze het voor organisaties en voor werkzoekenden heel eenvoudig maken elkaar te vinden. Het online platform YoungOnes, waar bedrijven tijdelijke klussen aanbieden aan flexwerkers, groeide in één jaar met ruim 1000 procent. Wat maakt digitale platformen zo’n doeltreffend middel in de flexbranche? Wout Withagen en Pim Graafmans geven tijdens EDAY antwoord op deze vragen.
Personeel vinden is lastig. Zorg dus dat sollicitanten een positieve indruk van je organisatie hebben. Dat lukt alleen met daden, niet met mooie woorden.
Intus lanceert de FlexHub, een online platform waarmee organisaties in de regio personeel met elkaar uit kunnen wisselen. De FlexHub verbindt zorgorganisaties zodat zij elkaar kunnen helpen door onderling personeel uit te wisselen. Hiermee wil Intus bijdragen aan het oplossen van personeelstekorten in de zorg.
Het Nederlandse startupecosysteem creëert 130.000 lokale banen in het gehele land. Dit blijkt uit de derde editie van het Startup Employment Report van Techleap.nl en CBRE, in samenwerking met Dealroom.
Werken vanuit huis was noodzaak maar lijkt inmiddels een blijvertje. Welke consequenties heeft dat voor werving, sollicitatieprocedures en onboarding?
Leer de winnaars van de Meest Invloedrijke Recruiters van vorig jaar kennen. Time to Hire sleepte maar liefst 3 awards in de wacht.
Jelmer Zuidema van Roadtrip won de juryprijs voor Meest Invloedrijke Recruiter. Wat heeft die prijs hem gebracht?
Michiel Martens van De Selectie won vorig jaar de publieksprijs voor Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer. Wat heeft dit hem gebracht?
Arnold Janssen van Phind won vorig jaar de prijs voor meest invloedrijke recruiter. Wat heeft die prijs hem gebracht?
Microsoft stopt met LinkedIn in China vanwege de hogere nalevingsvereisten. Het bedrijf trekt zich niet helemaal terug. Microsoft lanceert een vacaturesite InJobs zonder de sociale functies waarover LinkedIn beschikt.
Amazon heeft ooit geprobeerd om zijn werving via kunstmatige intelligentie af te wikkelen. Dat werd geen groot succes. In plaats van méér diversiteit en een eerlijker (‘objectiever’) selectieproces eindigde het bedrijf met mensen die vooral op elkaar leken en man waren. Wat kan het dan wel? Jaap Jan van Assen van Eelloo wordt hierover kritisch aan de tand wordt gevoeld door recruiter Sacha Martina op Emerce Recruitment.
Actieve bemiddeling bij het overstappen van baan naar baan kan wel eens het antwoord zijn op de krapte op de arbeidsmarkt. Werkgevers in kraptesectoren zitten namelijk te springen om personeel. Maar het systeem zit op slot: stel er zitten potentieel goede werknemers in andere sectoren, wie gaat ze daar vinden en helpen overstappen naar een krapteberoep? Wie gaat daarvoor betalen? Baukelien van Minnen van Stichting De Buitenboordmotor denkt te kunnen helpen, zo vertelt ze op Emerce Recruitment.