De T-shaped marketeer bestaat niet: Gelukkig maar!
De T-shaped marketeer! Natte droom van elke werkgever? Doel van elke young professional? Tijd om eens de zin van de onzin te onderscheiden.
De T-shaped marketeer! Natte droom van elke werkgever? Doel van elke young professional? Tijd om eens de zin van de onzin te onderscheiden.
De pandemie heeft aanzienlijke invloed gehad op de uurtarieven en manier van factureren bij freelancers in Nederland. Dit concludeert Fiverr, de internationale marktplaats voor freelancers. Bijna veertig procent van de freelancers heeft het tarief verhoogd.
Het CV: vind je er de beste kandidaten mee? Testgorilla zegt van niet en biedt testen om kandidaten te selecteren. Een interview met de twee oprichters.
Het aantal IT-vacatures is in een jaar tijd verdrievoudigd, van 200.000 naar 600.000. Dat blijkt uit de Staffing Monitor, een periodiek benchmarkonderzoek van De Staffing Groep.
TikTok betreedt in de VS de vacaturemarkt. Kandidaten kunnen video-cv indienen bij een van de 34 bedrijven die aan het project deelnemen.
Nederlandse wervingsprofessionals hebben weinig vertrouwen in UWV en de site werk.nl, blijkt uit de zevende editie van het onderzoek De Stand van Werven 2021. Men gebruikt liever LinkedIn.
Data-analyse wordt naar verwachting binnen nu en vijf jaar het belangrijkste onderdeel van de uitzendorganisatie. Desondanks hebben data bij veel kleinere en middelgrote uitzendorganisaties nog geen prioriteit, signaleert het ING Economisch Bureau.
Bedrijven als UberEats en Deliveroo worden in Spanje verplicht om freelancers in vaste dienst te nemen. Minister van Arbeid Yolanda Daaz kondigde het besluit van de regering aan na een kabinetsvergadering.
Bij recruitment worden het pay per post en pay per click-model vaak ingeruild voor formance based recruitment: pay per apply (PPA).
In dit e-book lees je wat je moet meten en hoe je deze gegevens continu kunt gebruiken om je recruitenmenstratie te optimaliseren.
Nieuw onderzoek van economisch onderzoeksbureau Oxford Economics in samenwerking met Snap onthult dat, ondanks de uitdagingen waar jongeren nu mee te maken hebben, Generatie Z (mensen geboren tussen 1995 en 2010) er beter voor staat dan gedacht.
Recruitment en een 17-daags event samenbrengen in één site. Dat was de uitdaging bij de bouw van een nieuw platform voor Erasmus Recruitment (ER). Een overzicht van de gemaakte keuzes.
Hoe krijg je snel meer personeel voor een ‘grote klus’? En wat doe je als je campagne een doorslaand succes blijkt te zijn?
Mitchell van Koert van Achmea vertelt hoe hij het wervingsproces heeft aangepast toen recruitment op afstand nog de enige mogelijkheid was.
De NS draaide in het kader van unbiased recruitment een pilot met een anonieme voorselectie. Een reportage over hun ervaringen.